;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

سفید شدن دندان: با این روش ها برای عید سفیدش کن

سفید شدن دندان: به احتمال زیاد روش‌های بسیار زیادی برای جرم گیری دندان در خانه به گوش تان خورده باشد، اما آیا این روش‌ها اثر بخشی متناسبی برای از بین بردن جرم و پلاک‌های دندانی دارند؟ اگر دندان های شما جرم زیادی ندارند و پلاک های سطحی دارید در این مطلب سلامت مجله گفتنی همراه باشید تا با بهترین روش های جرم گیری و سفید شدن دندان در خانه آشنا شوید. بنابراین بخش درمان خانگی و گیاهان دارویی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش برای نفخ: اگه بعد غذا اذیت میشی درستش کن

شاید بدردتون بخوره: درمان یبوست و اسهال با خاکشیر که یکیش با آب سرده و یکیش با آب گرم!

1. جوش شیرین با روغن زیتون

سفید شدن دندان، روغن زیتون نقش مؤثری در از بین بردن اسیدهای چرب درون دهان دارد و می‌تواند با این کار به سفیدتر کردن دندان‌ها نیز کمک کند.

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، کمی آب و 2 الی 3 قطره روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و از مخلوط به دست آمده برای مسواک زدن استفاده نمایید.

سفید شدن دندان2

2. توت فرنگی با خمیر دندان

توت فرنگی با داشتن اسید مالیک می‌تواند به پاک کردن دندان‌ها از جرم و پلاک کمک کند. برای این کار باید توت فرنگی را خرد کرده و با مقداری متناسب از خمیر دندان ترکیب کنید. 2 تا 3 بار در هفته استفاده از این ترکیب برای رفع زردی دندان‌ها مؤثر است.

بیشتر بخوانید: قاتلین کم خونی: این خوراکی ها بهتر از قرص آهن عمل می کنند

3. جوش شیرین با روغن نارگیل

روغن نارگیل به نوبه خود از ترکیبات مؤثری برای سلامت دهان می‌باشد که قادر به از بین بردن استرپتوکوکی (یکی از باکتری‌هایی که مینای دندان را از بین می‌برد.) می‌شود.

جوش شیرین با روغن نارگیل
سفید شدن دندان با روغن نارگیل

کمی آب و 2 الی 3 قطره روغن نارگیل را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به کمک مخلوط به دست آمده دندان‌هایتان را 2 تا 3 بار در هفته مسواک کنید.

4. نمک دریا با خمیر دندان

سفید شدن دندان، با استفاده از مقدار متناسبی از خمیر دندان و ¼ قاشق چای خوری، ترکیبی به دست آورده و روزی یک بار دندان‌های خود را با آن مسواک کنید.

این هم جالبه: ۵ مواد غذایی ضد پیری که سلبریتی ها می خورند!

5. سفید شدن دندان با پوست موز

پوست موز یکی از مواد بسیار مفید برای دندان‌ها است و می‌تواند از سریع‌ترین روش های از بین بردن جرم دندان در منزل محسوب شود. برای استفاده از آن تنها کافی است تا پوست موز را به مدت 2 دقیقه روی دندان‌های خود مالش دهید و بعد از آن با استفاده از مسواک دندان‌هایتان را تمیز کنید.

پوست موز

6. نمک دریا و لیمو

سفید شدن دندان، برای شست و شوی دهان خود از ½ قاشق چای خوری آب لیمو و نصف قاشق چای خوری نمک دریا استفاده کنید. این ترکیب را به شکل دهان‌شویه مصرف کرده و بعد از 2 تا 3 دقیقه آن را از دهان خود خارج نموده و دهانتان را با آب بشویید. 2 تا 3 بار استفاده از این روش می‌تواند نقش به سزایی در رفع زردی دندان‌هایتان داشته باشد.

7. جوش شیرین با آب و سرکه

سفید شدن دندان، ترکیب یک قاشق چای خوری جوش شیرین، کمی آب و 2 تا 3 قطره سرکه نیز از دیگر روش‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. با این مخلوط دندان‌هایتان را مسواک نمایید.

جوش شیرین با آب و سرکه
سفید شدن دندان با ترکیب جوش شیرین با آب و سرکه

 

برایتان جالب خواهد بود

چای قاتل بیماریها که با یک تیر 3 بیماری را نابود می کند!

خواص پسته: 5 دلیل قانع کننده برای اینکه چرا باید هر روز پسته بخوریم!

درمان سنگ صفرا با زرشک: اگر سنگ صفرا دارید این جوشانده را درست کنید!

بهترین صبحانه برای دیابتی ها: خوشمزه هایی که باور نمی کنید!

نوشیدنی کاهش وزن: ۴ نوشیدنی که تا عید لاغرت میکنه!

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین D: اینجوری بخور

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها تا عید

بهترین ادویه برای کاهش وزن: با این ادویه تا عید لاغرتر شو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا