;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

چرا بعضی ها اینقدر راحت عاشق می شوند؟

دلایل راحت عاشق شدن: افرادی که دائما عاشق می شوند قلب بزرگتری ندارند، فقط قلب های شکننده تر دارند. در پس این رفتار معمولاً پوچی، ترس و فقدان توانایی پردازش احساسات ناراحت کننده وجود دارد.

برخی از افراد آن قدر راحت عاشق می شوند که به سختی وقت دارند احساسات خود را قبل از ارتکاب آن ها درک کنند. اگر به خاطر این واقعیت نبود که در بسیاری از مواقع این شیفتگی ها به نتیجه نمی رسد، مشکلی نیست.

دلایل وجود افرادی که به این راحتی عاشق می شوند بسیار است. به طور کلی، این به میل شدید به عشق ورزیدن، مربوط می شود که به دلیل شکاف ها یا کمبودهای عاطفی ایجاد می شود. گاهی اوقات با مشکلات شخصی همراه است که قرار است از طریق عشق به یک شریک از آن ها اجتناب شود.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

به هر حال، حقیقت این است که این سرعت معمولاً منجر به روابط زودگذر می شود که به ناامیدی های کوچک یا بزرگ پی در پی تبدیل می شود . همچنین منجر به پیوندهای ناخوشایند می شود. چگونه می توان افرادی را که به این راحتی عاشق می شوند درک کرد؟ با سبک زندگی امروز از مجله گفتنی همراه شوید.

آدم هایی که به این راحتی عاشق می شوند چطوری اند؟

افرادی که به راحتی عاشق می شوند، اغلب ویژگی های مشترکی دارند . اولین مورد این باور است که یک شریک آن ها را کامل می کند و این تنها چیزی است که آن ها را خوشحال می کند. ایده خوب بودن اگر که عشقی در کنارشان نباشد برایشان غیرقابل تصور است.

همچنینن بخوانید: نشانه هایی مخفی که می گوید کراشتان از شما خوشش می آید

خصوصیات افرادی که دائماً عاشق می شوند:

1. تمایل به ایده آل سازی-دلایل راحت عاشق شدن

در اعماق وجود، این افراد عاشق عشق رمانتیک هستند. آن ها احساس می کنند که این نوشدارویی است و به آن ها رضایتی می دهد که هیچ چیز دیگری نمی تواند. این افراد رویای عشق کامل را در سر می پرورانند.

به همین ترتیب، آن ها تمایل دارند هر کسی را که ملاقات می کنند ایده آل کنند، گاهی اوقات به روشی پوچ. بنابراین معمولا در مورد خصوصیات کسی که جذب آنها می شود اغراق می کنند و عیب های او را به حداقل می رسانند . به همین ترتیب، وقتی واقعیت از کامل بودن باز می ماند، به دنبال توهم جدیدی می گردند که آن را جبران کند.

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

2.کمبودهای عاطفی-دلایل راحت عاشق شدن

معمولاً این افراد عشق را فقط از جنبه عاشقانه خود درک می کنند و بسیاری از جزئیات دیگر را نادیده می گیرند.
بسیار معمول است که عشق زمانی ایده آل می شود که کمبود آن وجود داشته باشد یا احساس می کنند که بوده است. افرادی که در میان محرومیت عاطفی بزرگ شده اند، ناخودآگاه به دنبال پر کردن این شکاف ها از طریق یک شریک هستند.

بسیاری از اوقات، بیش از عشق، آن چه آن ها به دنبال آن هستند، دلیلی بر ارزش خودشان است. در اعماق وجودشان احساس می کنند که نمی توانند عشق را در دیگران برانگیزند و به همین دلیل است که سعی می کنند بارها و بارها به خود ثابت کنند که اینطور نیست. با این حال، هر مشکلی به عنوان دلشکستگی تعبیر می‌شود و این باعث می‌شود که آن ها به دنبال علاقه جدیدی باشند.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

3. مشکل در برخورد با احساسات ناخوشایند

عشق همچنین می تواند به نوعی فرار تبدیل شود . گاهی اوقات افرادی که به راحتی عاشق می شوند این رفتار را انجام می دهند زیرا باید از جنبه ای از خود که نمی پذیرند یا تحمل می کنند اجتناب کنند.

آن ها ممکن است در برخی زمینه ها احساس شایستگی نکنند یا احساس گناه قوی داشته باشند. با عاشق شدن، تمام انرژی عاطفی خود را حداقل برای لحظه ای روی رابطه متمرکز می کنند.

همچنین بخوانید: آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

4. ترس از سازش-دلایل راحت عاشق شدن

وقتی کسی عاشق همه می شود، در نهایت بهانه ای عالی برای عاشق نشدن کسی دارد. شاید می دانید که تمام عشق ها شامل روزهای بد و مشکلاتی نیز می شود که باید بر آن ها غلبه کرد. شاید بخواهید از آن نوشیدنی های تلخ اجتناب کنید.

چرا این اتفاق می افتد؟

ویژگی‌های افرادی که به راحتی عاشق می‌شوند، سرنخ‌هایی را درباره دلایل این اتفاق به ما می‌دهد. می توان گفت به طور کلی دلیل آن وجود خلایی است که می خواهد از طریق یک عشق فرضی پر شود.

در این موارد شما نمی خواهید با فرد دیگری ملاقات، معامله و کنار آمدن داشته باشید. آن چه شما می خواهید این است که ترکیب کاملی از احساسات را که با عاشق شدن به وجود می آید را تجربه کنید. آن چه دیگری احساس می کند، واقعاً خیلی مهم نیست. آن ها از عشق نوعی ماده مخدر می سازند که آن ها را به پرواز در می آورد .

بنابراین، همیشه عاشق شدن معمولاً ناشی از رفتار طفره‌آمیز است. یک ناراحتی اساسی وجود دارد که شما نمی خواهید آن را تشخیص دهید و نمی خواهید آن را تجربه کنید.

در پس این نیز تمایل به وابستگی به دیگران و ترس از تنهایی وجود دارد. در واقع، شما نمی خواهید رابطه ای ایجاد کنید تا از احساس بد خودداری کنید. بگذار هیچ اضطراب، غم و بلاتکلیفی وجود نداشته باشد، اما بگذار همه چیز با کار و لطف یک عشق جدید حل شود.

چگونه با آن کنار بیاییم و بر آن غلبه کنیم؟

افرادی که به راحتی عاشق می شوند به سرعت سرخورده می شوند و در این روند به خود آسیب می رسانند. زمانی فرا می رسد که این می تواند اجباری شود و به جایی نرسد. به همین دلیل است که تلاش برای درک آن چه اتفاق می افتد و غلبه بر آن مهم است.

در حالت ایده آل، به دنبال کمک تخصصی باشید، زیرا معمولاً وضعیتی است که ریشه های عمیقی دارد و نمی توان با 2 یا 3 نکته کاملاً بر آن غلبه کرد. با این حال، اصولاً می توان اقداماتی انجام داد، مانند موارد زیر:

برای شناختن طرف مقابل وقت بگذارید: بهتر است در اولین قرار معاشقه رابطه فیزیکی نداشته باشید. چرا کمی وقت نمی گذارید؟
گذراندن وقت با خانواده و دوستان: پیوندهای دیگری وجود دارد که می تواند بسیار مفید باشد، بدون نیاز به اشتیاق افسارگسیخته.
یک سرگرمی ایجاد کنید: افرادی که به راحتی عاشق می شوند، متوجه نمی شوند که می توانند اوقات خوبی را نیز با خود داشته باشند.
از عقل سلیم استفاده کنید: هیچ انسان کامل یا روابط کاملی وجود ندارد. همه ما نقص هایی داریم و ظاهر شدن آنها فقط مسئله زمان است.
در مورد موضوع بخوانید: مطالب بسیار خوبی در مورد این موضوع وجود دارد. داشتن اطلاعات خوب می تواند سرنخ های ارزشمندی در مورد هزارتوهای عشق بدهد.

ناامیدی به دلیل شیفتگی

کمک خواستن بد نیست. افرادی که به راحتی عاشق می شوند اغلب تمایلی به توقف ندارند. بسیار متداول است که این امر به یک هدف سرسختانه یا یک اجبار تبدیل شود. در هر دو مورد مضر است. مردم هنوز هم تعصبات زیادی نسبت به درخواست کمک حرفه ای دارند. روانشناس بهترین فردی است که می تواند آن چه در پس این رفتارها نهفته است را شناسایی کند و به آن ها کمک کند تا بر این پدیده غلبه کنند.

مطالب مرتبط:

علت بی توجهی پسر به دختر+ راهکارها: چرا یهو بی محلی می کنن؟

نکات مهم برای قرار عاشقانه: چگونه در دیت اول جذاب باشیم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا