;
سبک زندگیگردش و سفر

محبوب ترین کافه های مشهور و تاریخی در جهان

کافه ها مکان دنجی هستند که می توانند لحظاتی ناب برای ما رقم بزنند. بعضی هایشان ساده تر هستند و بعضی مجلل و پر زرق و برق و خیره کننده به نظر می رسند.

ما در لیست زیر 14 تا از بهترین کافه های مشهور و تاریخی  را معرفی کرده ایم که سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

در این کافه‌های تاریخی جهان هر فنجان چای یا قهوه با برشی از گذشته همراه است. با وب سایت گفتنی در این بخش از سبک زندگی همراه باشید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

کافه های مشهور و تاریخی

1-کافه بالزاک، تورنتو، انتاریو، کانادا

کافه های مشهور و تاریخی-کافه بالزاکاین خانه در Pump House قدیمی قرار دارد که مربوط به سال 1895 است و با شکوه به یک کافه بزرگ به سبک پاریسی با یک لوستر بزرگ به سبک Vaudeville با شمعدان تبدیل شده است. این کافه با صندلی‌های نیم طبقه، به‌خاطر قهوه‌های عالی، شیرینی‌ها و تماشای تماشاگران معروف است.

همچنین بخوانید: زیباترین کاخ های جهان+ معروفترین کاخ های دنیا را بشناسید

2-کافه نیویورک، بوداپست، مجارستان

کافه های مشهور و تاریخی-کافه نیویورک
کافه نیویورک که از نظر برخی زیباترین کافه جهان است، یک شاهکار ایتالیایی به سبک رنسانس است. در سال 1894 افتتاح شد و در میان نویسندگان و روشنفکران محبوبیت داشت و روزنامه ها در گالری طبقه بالا ویرایش می شدند. پس از جنگ جهانی دوم خراب شد و از دهه 1950 به عنوان مجارستان عمل کرد تا زمانی که در سال 2006 به شکوه و نام اصلی خود بازیابی شد.

3-Crew Collective & Café، مونترال، کبک، کانادا

کافه های مشهور و تاریخی-کافه Crew Collective

افرادی که برای اولین بار وارد Crew Collective & Café می شوند ممکن است فکر کنند که به جای اشتباهی آمده اند. شکوه و عظمت این مکان، که ترکیبی از یک کافی شاپ با فضاهای همکاری جمعی است، بیشتر برای یک کلیسای جامع مناسب است تا یک کافه. زمانی این بانک سلطنتی کانادا بود و ساختمان تاریخی بیشتر ویژگی‌های اصلی خود را با سقف‌های طاق‌دار، ستون‌های مرمری، لوسترهای استادانه و کاشی‌کاری‌های پیچیده حفظ کرده است.

همچنین بخوانید: زیباترین رودخانه های جهان را بشناسید

کافه های مشهور و تاریخی-کافه د فلور

کافه دو فلور که اعتقاد بر این است که در سال 1887 افتتاح شده است، مدتهاست که افراد مشهور آن روز، از جمله آندره برتون، سیمون دوبووار، ارنست همینگوی، اف. اسکات فیتزجرالد، بریژیت باردو، کیت ماس ​​و کارل لاگرفلد را به خود جلب کرده است. دکور کلاسیک دیوارهای چوبی، کف‌های کاشی‌کاری شده و غرفه‌های چرمی خرمایی با منوی غذاهای کلاسیک رستوران‌های کوچک مانند سوپ پیاز فرانسوی تکمیل می‌شود.

کافه های مشهور و تاریخی

5-سالی لونز، باث، انگلستان، بریتانیا

کافه سالی لونزبیکر سالی لون در اواخر قرن هفدهم «بن حمام» را در این چای‌خوری‌های زیبا و جذاب اختراع کرد و آشپزخانه او اکنون بخشی از یک موزه در محل است. ساختمانی که سالی لونز را در خود جای داده است به سال 1482 باز می گردد و آن را به یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر آبگرم باث تبدیل می کند. آن نان‌های معروف هنوز هم رویداد منوی اصلی هستند و طبق دستور اصلی درست می‌شوند، با بافت و طعمی بین نان بریوش و نان برگر.

 

6-آنجلینا، پاریس، فرانسه

کافه آنجلینا در پاریس
آنجلینا حتی در میان کافه‌های تاریخی فراوان پاریس برجسته است. این نقطه پر از شیرینی‌پزی به‌خاطر شکلات کاستی‌اش (شکلات داغ) معروف است که کنار آن با خامه فرم گرفته سرو می‌شود. سایر تخصص های این چایخانه که در سال 1903 تأسیس شد، شامل مونت بلان (مرنگ، خامه شاه بلوط و خامه فرم گرفته) است. مکان‌های مختلفی در شهر وجود دارد، اما نسخه اصلی در Rue de Rivoli است، جایی که مردم می‌توانند درخواست کنند تا در میز معمولی Coco Chanel (45) بنشینند.

7-کافه هافا، طنجه، مراکش

کافه هافا
دیدن جذابیت کافه هافا ، که در سال 1921 ساخته شد، کار سختی نیست . تراس های آن در دامنه تپه تلوتلو خورده اند و هرکدام به دریا با منظره ای از اسپانیا در یک روز صاف خیره شده اند. این کافه در فضای باز، بدون تعجب، یک موسسه طنجه است. مشتریان می‌توانند روی میزی که بالای آن موزاییک‌های پیچیده است، صندلی بگیرند، یک لیوان چای نعناع تازه سفارش دهند و در مناظر درجه یک لذت ببرند.

8-کافه فلوریان، ونیز، ایتالیا

کافه فلوریان در ایتالیا
کافه فلوریان ، در قلب میدان پرهیاهوی سنت مارک ونیز، از سال 1720 قهوه، شراب و خوراکی های شیرین سرو می کند و آن را به یکی از قدیمی ترین کافه های جهان تبدیل کرده است. این بار در طول انقلاب‌های 1848 به‌عنوان یک بیمارستان موقت مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین محل دائمی زنان زن افسانه‌ای کازانووا بود، زیرا زنان را پذیرش می‌کرد – امری نادر در قرن هجدهم. هنوز هم با صندلی های مخمل قرمز، سقف های نقاشی شده و آینه های طلاکاری شده به طرز شگفت انگیزی مجلل است.

کافه های مشهور و تاریخی

10-Brasileira do Chiado، لیسبون، پرتغال

کافه Brasileira در پرتقال
یک موسسه در لیسبون از آغاز قرن بیستم، A Brasileira یک غذای آرت دکو است. در سال 1905 در یک پیراهن فروشی سابق افتتاح شد و هنرمندان، روشنفکران و نویسندگان را با اهدای فنجان های قهوه به خود جذب کرد. این کافه مجلل به دلیل فروش بیکا که شبیه اسپرسو است و محل اجتماع انقلابیون مشهور است.

11-اتاق چای روسی،نیویورک، ایالات متحده آمریکا

کافه مشهور و تاریخی اتاق چای روسی در نیویورک
اتاق چای روسیه که در اواخر دهه 1920 توسط اعضای باله امپراتوری روسیه تأسیس شد، در طول قرن گذشته دستخوش تغییرات متعددی شده است. امروز، هنوز هم به طور مناسب براق، پر زرق و برق و فوق العاده است. مردم به اینجا می‌روند تا چای بعدازظهر بسیار ویژه‌ای را که حاوی بلینی و خاویار است، بخورند و در مجلل‌ترین محیط‌های شهر از آن لذت ببرند.

12-اتاق چای کافه Bettys، هاروگیت، انگلستان

کافه Bettys در انگلیس
Bettys توسط یک شیرینی‌پز سوئیسی در سال 1919 تأسیس شد و اگرچه به یک فروشگاه زنجیره‌ای کوچک یورکشایر با یک فروشگاه آنلاین منشعب شده است، مکان شاخص آن در Harrogate با جذابیت قدیمی و پخت‌های بی‌عیبش جذابیت واقعی دارد. چای بعد از ظهر برای اولین بار در اواخر دهه 1920 در اینجا سرو شد و همچنان یک چای مورد علاقه است.

13-کافه د لا پاکس، پاریس، فرانسه

کافه د لا پاکس فرانسه
کافه د لا پاکس ، به‌اندازه کافه‌های جاز کوچک و قدم زدن در امتداد رود سن، است، از سال 1862 غذاهای کلاسیک و با ظرافت را در کافه‌های کلاسیک سرو می‌کنند. با موقعیتی معتبر در بلوارهای گراند و رو به اپرا گارنیه، صبحانه، ناهار، شام یا شام سرو میکند. حتی یک اسپرسو در اینجا همیشه یک تجربه فوق العاده است. اسکار وایلد و امیل زولا از جمله افراد برجسته ای هستند که در فضای داخلی شیک و ستون دار نشسته اند.

14-کافه توماسلی، سالزبورگ، اتریش

کافه توماسلی اتریش
منشاء کافه توماسلی را می توان در اوایل قرن 18 جستجو کرد، زمانی که مجوز فروش شکلات، چای و قهوه به Johann Fontaine متولد فرانسوی اعطا شد و آن را به قدیمی ترین قهوه خانه اتریش تبدیل کرد. این کافه، در قلب شهر قدیمی، در سال 1764 به مکان فعلی خود در آلتر مارکت نقل مکان کرد و از سال 1852 توسط خانواده توماسلی اداره می شود. مردم امروز مانند همیشه برای خوردن کیک شکلاتی رویایی (کیک شکلاتی وینی) و غذاهای ویژه به این جا می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا