;
سبک زندگیمهارت های زندگی

آموزش فریز کردن میوه: دیگه نگران خراب شدن میوه های تابستانی نباش!

فریز کردن میوه: اگر برایتان سوال شده که چه میوه‌هایی را می‌توان فریز کرد، باید بگوییم که اکثر میوه‌های تابستانی برای فریز کردن گزینه مناسبی هستند. شما می‌توانید آناناس، موز، هلو، توت فرنگی، انبه، توت سیاه و آلو را در فریزر نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید که می‌توانید از برخی از میوه‌ها بعد از منجمد شدن، در فصول دیگر سال استفاده کنید و از برخی دیگر از آن‌ها باید برای تهیه اسموتی و دسرهای مختلف استفاده کنید.

حداکثر مدت زمان نگهداری انواع میوه تابستانی در فریزر حدود ۹ تا ۱۲ ماه است و هر چقدر این میوه‌ها را زودتر مصرف کنید، مزه آن‌ها لذیذتر و خواص آن‌ها بیشتر خواهد بود. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی آموزش فریز کردن میوه های تابستانی را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

آموزش فریز کردن میوه

برای فریز کردن میوه‌های تابستانی بهتر است ابتدا میوه‌ها را بشویید و خوب خشک کنید و سپس در صورت نیاز خرد کنید و در فریزر بگذارید. در ادامه این بخش می‌توانید با روش فریز کردن میوه‌های تابستانی به طور کامل آشنا شوید.

آموزش فریز کردن میوه1

۱- میوه مورد نظرتان را بشویید

فریز کردن میوه: قبل از هر چیزی باید برای فریز کردن میوه‌های تابستانی، میوه‌های سالم، رسیده و بدون زدگی را انتخاب کنید. سپس آن‌ها را با آب فراوان بشویید و چند دور آبکشی کنید. برای شستن میوه‌هایی که با پوست مصرف می‌شوند، مثل توت فرنگی، گیلاس و آلبالو بهتر است آن‌ها را برای چند دقیقه در ترکیب آب نمک و سرکه قرار دهید تا ضدعفونی شوند.

۲- در صورت نیاز میوه را خرد کنید

فریز کردن میوه: پیش از فریزر کردن برخی میوه‌ها لازم است پوست آن‌ها را جدا یا میوه را خرد کنید. برای مثال قبل از فریزر کردن موز باید پوست آن را جدا کنید. می‌توانید آن را خرد کنید یا به صورت درسته بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید. در این مرحله بهتر است هسته میوه را نیز در صورت امکان جدا کنید.

۳- برای جلوگیری از سیاه شدن میوه، مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید

فریز کردن میوه: برخی از میوه‌ها با قرار گرفتن در معرض هوا سیاه و تیره می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو را در ۴ فنجان آب بریزید. حالا میوه مورد نظرتان را در این محلول فرو کنید و درآورید. اجازه دهید میوه خشک شود و بعد آن را فریزر کنید. با این راهکار رنگ میوه بعد از منجمد شدن تیره نمی‌شود.

فریز کردن میوه1

۴- میوه‌ها را در سینی قرار دهید و منجمد کنید

فریز کردن میوه: بعد از شستن، خرد کردن و آغشته کردن میوه‌ها به آبلیمو باید آن‌ها را داخل سینی بچینید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا منجمد شوند. بهتر است روی میوه‌ها را بپوشانید تا بعد از منجمد شدن، عطر و طعم آن‌ها تغییر نکند. با این روش میوه‌های شما بعد از انجماد به هم نمی‌چسبند و ظاهر بهتری پیدا می‌کنند. بعد از چند ساعت که میوه‌ها منجمد شدند، می‌توانید آن‌ها را بسته بندی کنید و در فریزر بگذارید.

۵- میوه‌ها را بسته بندی کنید

فریز کردن میوه: در آخرین مرحله از منجمد کردن میوه‌های تابستانی باید میوه‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی معمولی یا کیسه‌های زیپ دار بریزید و درب کیسه را محکم ببندید. در ادامه تاریخ و محتویات هر بسته را روی آن بنویسید و میوه را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. به خاطر داشته باشید که میوه‌ها را دور از سبزیجات و مواد غذایی که بوی زیادی دارند قرار دهید تا عطر و مزه آن‌ها تغییر نکند.

برای نگهداری میوه در فریزر می‌توانید از ظروف پلاستیکی مخصوص فریزر نیز استفاده کنید. در این روش حتما از ظروفی استفاده کنید که درب آن‌ها محکم بسته می‌شود.

آموزش فریز کردن میوه

قبل از فریزر کردن میوه‌های تابستانی که هسته دارند، بهتر است هسته آن‌ها را جدا کنید.
بهتر است از میوه‌های تابستانی منجمد شده برای تهیه اسموتی استفاده کنید.
قبل از فریز کردن میوه‌های تابستانی، حتما آن را بشویید و خوب خشک کنید و سپس در فریزر بگذارید.
برای فریزر کردن انواع میوه حتما آن را در ظروف در بسته یا کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود.
قبل از فریزر کردن انواع میوه می‌توانید آن را خرد کنید تا فضای کمتری اشغال کند و راحت‌تر منجمد شود.
می‌توانید از میوه‌های تابستانی منجمد شده برای تهیه مربا و مارمالاد نیز استفاده کنید.
بعد از فریز کردن میوه‌های تابستانی بهتر است آن‌ها را در عرض چند ماه مصرف کنید. هر چقدر این میوه‌ها تازه‌تر باشند، طعم و مزه بهتری دارند.
برای منجمد کردن میوه‌های تابستانی حتما از میوه‌های سالم و رسیده استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =

دکمه بازگشت به بالا