;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

اگر همسرتان از اضطراب رنج می برد چگونه به او کمک کنید؟

اضطراب در زوج ها: اگر شریک زندگی شما از اضطراب رنج می برد، مهم است که چند راهکار را یاد بگیرید تا در مواقع بحران پشتیبان او باشید. چند نکته را کشف کنید.
اگر شریک زندگی شما از اضطراب رنج می برد، ممکن است به دنبال ابزاری برای کمک به او باشید. متأسفانه این شرایط می تواند نقطه شروع لحظات ناخوشایند در رابطه باشد. و این است که وقتی این اختلال در طول زمان تداوم یابد، یک اثر “دومینو” ایجاد می کند که به بقیه محیط گسترش می یابد. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

 

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

 

چه کاری می توانی انجام بدهی؟ برای شروع، تعیین سطح اضطراب و عواقب آن در زوجین راحت است. این به منظور مشخص کردن این که آیا به کمک حرفه ای نیاز است یا خیر. همچنین، چند اقدام ساده اما مهم وجود دارد که می تواند تفاوت ایجاد کند. آن ها را کشف کنید!

اضطراب در زوج ها-اضطراب در زوج ها را چگونه درمان کنیم

اضطراب چیست و چگونه بیان می شود؟

درک پیچیدگی و همچنین ماهیت روزمره اضطراب بسیار مهم است. این وضعیت شامل یک پاسخ پیچیده در سطوح مختلف فعال سازی (رفتاری، فیزیولوژیکی، شناختی و عاطفی) است.

با این حال، این برای موقعیت‌های غیرعادی محفوظ نیست، بلکه یک «ارز» است که می‌تواند به صورت روزانه رخ دهد. به طور خاص، این یک حالت روانی است که توسط یک عاطفه که به سمت آینده جهت‌گیری می‌شود ، با تمرکز بر آینده غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش‌بینی، تحریک می‌شود.

شاید براتون جالب باشه: نکات مهم برای قرار عاشقانه: چگونه در دیت اول جذاب باشیم؟

علائم فیزیولوژیکی

افزایش ضربان قلب
مشکلات تنفسی یا درد قفسه سینه
تعریق
درد معده
علائم شناختی
ترس از دیوانه شدن
بیش از حد هوشیاری
مشکل در تمرکز
حواس پرتی
گیجی

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

اضطراب در زوج ها-علائم فیزیولوژیکی

علائم عاطفی

عصبی بودن
ترس و بی قراری
بی حوصلگی
علائم رفتاری
اجتناب از موقعیت تهدید کننده
پرواز

اضطراب در زوج ها-علائم عاطفی

پدیده اضطراب چیست و چگونه بیان می شود؟

اضطراب در زوج ها: معمولاً ناشی از یک احساس معطوف به آینده است. بدون مداخله، می تواند مزمن شود. وقتی از اضطراب به عنوان چیزی پیچیده و چندوجهی صحبت می کنیم، نمی توانیم نادیده بگیریم که علل آن نیز متنوع هستند. از این نظر، هنگام شروع رویکرد حرفه ای خود، ارزش دارد که پیشایندها یا شرایطی را که ممکن است به اضطراب یا اختلالات مرتبط منجر شده اند، شناسایی کنید. برخی از شایع ترین علل اضطراب عبارتند از:

ممکن است برای شما جالب باشد: اضطراب اجتماعی چیست و چگونه علائم آن را تشخیص دهیم؟

علل اضطراب:

موقعیت های استرس زا: داشتن یک سبک زندگی با عجله، استراحت کم و ناسالم.
موقعیت های آسیب زا: آسیب پذیری روانی که نه تنها به درک تهدید دلالت دارد، بلکه به این معناست که فرد احساس نمی کند قادر به رویارویی با آن نیست.

آیا اضطراب می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد؟

اضطراب در زوج ها: وقتی زوج از اضطراب رنج می برند، ترس از ثبات رابطه طبیعی است. به نوعی وضعیتی است که خلق و خو را تغییر می دهد و می تواند بر مشکلات تأثیر بگذارد. با این حال، همه چیز به سطح ارائه آن بستگی دارد.

اضطراب در زوج ها-آیا اضطراب می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد؟

بنابراین، نوعی از اضطراب وجود دارد که به عنوان “سالم و عملکردی” طبقه بندی می شود، زیرا در خدمت فعال کردن و موتور کردن پروژه ها است. ضمناً اگر مبالغه شود، ذهن را دائماً در حالت آماده باش نگه می دارد و بر اثر رنجی که ایجاد می کند، آن را فلج می کند.

در واقع، کسانی که از این مشکل رنج می برند معمولا ویژگی های شخصیتی مانند کمال گرایی، مطالبه گری، سفتی، عصبی بودن و غیره را دارند. در نتیجه، نه تنها رابطه عاطفی شما آسیب می بیند، بلکه روابط شما با دیگران (تحصیل، کار، دوستی و غیره) نیز آسیب می بیند.

نکات مفید برای حمایت از زوجی که اضطراب دارند

آگاهی از نحوه واکنش به بحران های اضطرابی یکی از زوجین برای جلوگیری از مشکلات یا موقعیت هایی که بر پیوند تأثیر می گذارد، تعیین کننده است. در فضای زیر به جزئیات برخی از توصیه ها می پردازیم.

اضطراب در زوج ها

1. گوش کنید

گوش کنید و ابراز همدردی کنید. سعی کنید با پرسیدن احساس او همراه شوید، چه کاری می توانید برای ارائه کمک انجام دهید. نکته اساسی این است که شما می توانید ارتباط برقرار کنید یا گفتگو را حفظ کنید.

2. نگرانی آن ها را به حداقل نرسانید

به عبارت دیگر، راحت است از اظهارنظرهایی مانند “چیزهای بدتری وجود دارد” ، “نباید نگران آن باشید” اجتناب کنید. این عبارات ناراحتی شما را بی اهمیت جلوه می دهند، به جای این که فضای لازم را برای ابراز وجود و درخواست کمک به شما بدهند.

3. صبور باش

این می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که اضطراب شروع به تأثیرگذاری روزانه روی شما کند. با وجود این، باید توجه داشته باشیم که تغییرات زمان بر است. به همین دلیل باید به زمان احترام گذاشت و از فشار دادن پرهیز کرد.

4. از اظهار نظرهای محرک اجتناب کنید

برخی از عبارات، به ظاهر بی ضرر، می توانند محرک های اضطراب واقعی باشند. مثلاً یک نظر ساده در مورد وقت شناسی: «اگر الان نروید، برای آن تعهد خیلی دیر می آیید».

5. در درمان شرکت کنید

سعی کنید اگر همسرتان از اضطراب رنج می برد به نحوی در درمان او مشارکت داشته باشید. اقدامات بسیار ساده ای وجود دارد، اما می توانند تسکین زیادی به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، کمک به تمرینات یا لحظات آرامش در طول روز.

راه دیگر برای همکاری این است که سعی کنید پروژه ها یا فعالیت هایی را که با هم دارید به وظایف کوچکتر کاهش دهید. بنابراین، آنها قابل کنترل تر می شوند و می توانند از لیست خارج شوند، بنابراین برای دستاورد انجام شده رضایت وجود دارد. به عبارت دیگر، آینده را کمتر نامطمئن و حال را سازماندهی می کند.

6. گذشته را پشت سر بگذار

مشارکت در درمان اضطراب راهی عالی برای نشان دادن حمایت از شریکی است که اضطراب دارد.
از محافظت بیش از حد خودداری کنید
در نهایت، به خاطر داشته باشید که پشتیبان شریکی که از اضطراب رنج می برد، به این معنا نیست که باید با آن به عنوان “شیشه” رفتار کنید. تصمیماتی وجود دارد که می توانید بدون مشورت بگیرید و از این طریق می توانید به آرامش کمک کنید.

با این حال، مسائل دیگری وجود دارد که نیاز به تصمیم گیری زوجین دارد و اجتناب از آنها برای ایجاد ناراحتی منجر به “حفاظت بیش از حد” می شود که عزت نفس را باطل و تضعیف می کند. شما باید بدانید که چگونه لحظات را برای صحبت در مورد موضوعات خاص انتخاب کنید، اما در نهایت صحبت کنید.

7. کمک گرفتن از متخصص

اضطراب در زوج ها-کمک گرفتن از متخصص

در حالی که درست است که گام‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به شریک زندگی خود با اضطراب انجام دهید، همچنین مهم است که محدودیت خود را بشناسید. ناراحتی های خاصی وجود دارد که نمی توان آن ها را “در داخل خانه” حل کرد و نیاز به همراهی یک متخصص دارد.

در غیر این صورت، این خطر وجود دارد که فردی که از او مراقبت می کنید بیمار شود یا به اختلال اضطرابی خودش مبتلا شود. به همین دلیل، شما باید فضاهای خود را برای مراقبت از خود پیدا کنید.

لینک های مرتبط:

افسردگی بعد از ازدواج: چگونه آن را بشناسیم و بر آن غلبه کنیم؟

علت بی توجهی پسر به دختر+ راهکارها: چرا یهو بی محلی می کنن؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا