;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ترفند تمیز کردن چُدن اجاق گاز: خیلی راحت از شر چربی ها خلاص شوید!

تمیز کردن چُدن اجاق گاز: اگر از هر روشی برای تمیز کردن چُدن‌های گاز استفاده کردید، اما نتیجه نگرفتید، در ادامه روش تمیز کردن چُدن گاز با لوله باز کن را بخوانید و این‌گونه از شر چربی‌ها خلاص شوید!

تمیز کردن چُدن گاز با لوله باز کن اگرچه کمی عجیب به نظر می‌آید، اما از آن‌جا که تمیز کردن چدن گاز گاهیکار سختی است، روشی کاربردی است. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی با بهترین روش های تمیز کردن چُدن اجاق گاز اشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: اصول چهره خوانی: فقط با نگاه کردن به صورت اشخاص خصوصیات اخلاقی او را بفهمید!

تمیز کردن چُدن اجاق گاز

تمیز کردن چُدن‌های روی گاز، معمولاً یکی از دغدغه‌های افراد خانه دار به حساب می‌آید؛ چون علاوه بر این که خیلی زود کثیف می‌شوند، لکه و کثیفی روی آنها از نوع چربی است که به سختی تمیز می‌شود. در این مطلب به شما روش‌های کاربردی و آسان برای پاک کردن چُدن گاز را آموزش داده‌ایم. با استفاده از این روش‌ها دیگر نظافت آشپزخانه برایتان کار دشواری نخواهد بود.

چُدن گاز را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن چُدن اجاق گاز: اغلب افراد چدن گاز را با شوینده‌های معمولی فروشگاه‌ها تمیز می‌کنند. این روش بد نیست و در بیشتر مواقع جواب می‌دهد، اما گاهی تمیز کردن چُدن گاز به دلیل جرم و چربی‌ که رویش را پوشانده، سخت می‌شود. در این زمان‌ها باید به سراغ‌ راه‌های میان‌بُر بروید. روش‌های تمیز کردن چدن گاز رادر ادامه با چند تکنیک آسان و کارآمد برای شما آورده‌ایم.

تمیز کردن چُدن اجاق گاز1

نحوه تمیز کردن چُدن گاز با لوله باز کن

تمیز کردن چُدن اجاق گاز: هرچند تمیز کردن چُدن گاز با لوله باز کن یک روش اصولی برای تمیز کردن چُدن نیست، اما به دلیل کارآیی، این روش در بین عاشقان نظافت و تمیزی باب شده است.

*نکته: اگر چُدن گاز شما نو است، این روش را برای تمیز کردن آن پیشنهاد نمی‌کنیم، اما اگر قصد داشتید این روش را برای تمیر کردن گازتان استفاده کنید، ابتدا روی قسمت کوچکی از چُدن امتحان کنید، اگر به آن آسیب نزد سپس روی همه چُدن‌ها بریزید.

برای استفاده از این روش، ابتدا چُدن‌های گاز را درون سینک ظرفشویی بگذارید. مقدار کمی لوله باز کن روی آنها بریزید سپس با دست یا فرچه لوله باز کن را پخش کنید تا همه قسمت‌های چُدن‌های گاز به لوله باز کن آغشته شود. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس چُدن‌ها را با آب گرم بشویید.

*نکته: برای استفاده از لوله باز کن حتماً از دستکش استفاده کنید.

تمیز کردن چُدن اجاق گاز2

نحوه تمیز کردن چُدن گاز با جوش شیرین و سرکه

تمیز کردن چُدن اجاق گاز: به نظر می‌رسد، این روش برای تمیز کردن چُدن گاز بی‌ضرر و کارآمد است. برای این کار ابتدا چُدن‌های گاز را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید تا لایه رویی چربی‌ها از بین برود.

پس از شستن چُدن‌ها، آنها را درون یک ظرف بزرگ بریزید سپس مقداری جوش شیرین روی چُدن‌ها بریزید و روی جوش شیرین را سرکه بریزید. اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه چُدن‌ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی بشویید.

نحوه تمیز کردن چُدن گاز با آمونیاک

تمیز کردن چُدن اجاق گاز با آمونیاک نیز از آن روش‌های سریع و کارآمد است. اما اگر قصد داشتید از این روش برای تمیز کردن چُدن گاز استفاده کنید، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید.

برای تمیز کردن چُدن گاز با آمونیاک هرکدام از چُدن‌های گاز را درون یک پلاستیک زیپ‌دار جداگانه بگذارید. درون هر پلاستیک ۴/۱ فنجان آمونیاک بریزید.

*نکته: زمان استفاده از آمونیاک حتماً پنجره‌های آشپزخانه را باز بگذارید.

درب کیسه‌های زیپ‌دار را ببندید. یک شب تا صبح صبر کنید. پس از گذشت حدود ۱۲ ساعت، ابتدا ماسک بزنید و دستکش بپوشید و پنجره‌های آشپزخانه را باز بگذارید سپس درون لگن سینک ظرفشویی با آب گرم و مایع ظرفشویی مقداری آب کف درست کنید.

چُدن‌ها را از پلاستیک بیرون بیاورید و داخل آب گرم بگذارید سپس با یک فرچه آنها را به خوبی تمیز کنید و آب بکشید.

نحوه تمیز کردن چُدن گاز با استفاده از ماشین ظرفشویی

تمیز کردن چُدن اجاق گاز: تقریباً ماشین ظرفشویی در خانه‌ای پیدا می‌شود. جالب است بدانید با استفاده از ماشین ظرفشویی به راحتی می‌توانید چُدن‌ها گاز را تمیز کنید. برای این کار ابتدا چُدن‌ها را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید سپس آنها را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید، از قُرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید و برنامه شست‌و‌شو را روی برنامه شست‌و‌شوی Intensive قرار دهید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

در این مطلب چند روش تمیز کردن چُدن گاز را به شما آموزش دادیم، اما پیشنهاد می‌کنیم از جوش و سرکه برای تمیز کردن چُدن گاز استفاده کنید؛ زیرا جوش شیرین و سرکه دو ماده طبیعی و بی‌ضرر که هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

دکمه بازگشت به بالا