;
سبک زندگی

راهکارهای خانگی برای حفظ رنگ لباس؛ چگونه می توان رنگ اصلی لباسی که در اثر نور محو شده است را بازیابی کرد؟

راهکارهای خانگی برای حفظ رنگ لباس: با پیروی از این نکات ساده و موثر در خانه، رنگ‌های پر جنب و جوش اصلی لباس‌های پژمرده خود را که در برابر آفتاب محو شده‌اند، بازگردانید! راهنمای کامل ما را بررسی کنید تا لباس های خود را در کمترین زمان به شکوه اصلی خود بازگردانید.

راهکارهای خانگی برای حفظ رنگ لباس

همه ما ناراحت می شویم وقتی یک لباس مورد علاقه در برابر آفتاب کم رنگ می شود و رنگ اصلی آن محو می شود. خوشبختانه، با چند ترفند ساده خانگی می توان آن رنگ را بازگرداند . در این مقاله، گام به گام با شما آشنا می‌شویم که چگونه لباس‌های رنگ‌پریده خود را به رنگ اصلی خود بازگردانید.

شاید بپسندید: گیاهی که می‌تواند عرق زیر بغل را از بین ببرد+ نحوه استفاده

لباس را برای رنگ آمیزی مجدد آماده کنید

لباس ممکن است به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهد که بسیار ناخوشایند است. محو شدن می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله نور مستقیم خورشید، صابون، خشک کردن ماشینی و مواد شیمیایی ایجاد شود.

علاوه بر این، برخی از مواد شیمیایی نیز می توانند رنگ لباس را تغییر دهند و حتی به آن آسیب برسانند. به همین دلیل مهم است که علت محو شدن را درک کنید تا بتوانید اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

قبل از اقدام به ترمیم رنگ، مهم است که لباس مورد نظر را آماده کنید. ابتدا هرگونه کثیفی را پاک کرده و پارچه را ضدعفونی کنید تا میکروب ها و باکتری هایی که ممکن است روی پارچه باقی مانده از بین بروند.

سپس مشخص کنید که چه نوع لباسی است و بهترین روش برای تمیز کردن آن چیست. اگر از مواد شیمیایی استفاده می کنید، مطمئن شوید که به پارچه آسیبی نرسانند. هنگامی که لباس تمیز و خشک شد، آماده رنگ آمیزی مجدد است.

از محصولات طبیعی برای بازیابی رنگ استفاده کنید

بازیابی رنگ لباس بدون استفاده از مواد شیمیایی اما با استفاده از محصولات طبیعی امکان پذیر است . در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • جوش شیرین
    گیاهان و گل های خشک شده
    سرکه سفید و آبلیمو

برای بازیابی رنگ لباس، محصولات طبیعی باید با آب داغ و نمک مخلوط شوند. همه چیز را خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود و سپس مایع را مستقیماً روی لباس بریزید. اجازه دهید پارچه حدود یک ساعت قبل از شستشو خیس بخورد. همچنین می توان تنها از محصولات طبیعی بدون افزودن آب یا نمک استفاده کرد. برای این کار محصول را مستقیماً روی نواحی تغییر رنگ داده بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

لباس را محافظت کنید و از محو شدن رنگ آن جلوگیری کنید

مراقبت از لباس های خود برای جلوگیری از رنگ پریدگی و آسیب بسیار مهم است.

لباس ها را با آب سرد بشویید و اجازه ندهید خیس بخورند زیرا باعث ایجاد لکه های ناخواسته می شود. از یک صابون ملایم برای لباس‌های ظریف و یک لکه‌بر طبیعی برای لکه‌های سخت استفاده کنید.

از مواد شیمیایی ساینده استفاده نکنید زیرا می توانند به پارچه آسیب برسانند. از استفاده از خشک کن یا اتو استفاده نکنید زیرا گرما می تواند به پارچه آسیب برساند و باعث کم رنگ شدن پارچه شود. در نهایت لباس ها را بعد از شستن در سایه آویزان کنید تا به خوبی خشک شوند و فرم بگیرند.

هنگامی که بیرون می روید، لباس های خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید با یک چتر یا کت محافظت کنید زیرا ممکن است باعث رنگ پریدگی شود. همچنین برای محافظت از پارچه های رنگی در برابر اشعه ماوراء بنفش از کرم ضد آفتاب مخصوص استفاده کنید.

لباس هایی که در اثر آفتاب تغییر رنگ داده اند را می توان با ترفندهای خانگی بازیابی کرد و به رنگ اصلی خود بازگرداند . برای جلوگیری از آسیب رساندن به لباس و گرفتن بهترین نتیجه، انتخاب روش مناسب برای نوع پارچه مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا