;
آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه برگر مرغ رژیمی که کالری اش نصف همبرگر معمولیه!

برگر مرغ رژیمی: گوشت مرغ بسیار لذیذ است و با آن میتوان انواع غذاها را تهیه کرد. غذاهای فست فودی، سنتی ، کبابی و ساندویچی ، مانند ، مرغ سوخاری ، زرشک پلو ، جوجه کباب ، ناگت مرغ و در عین حال برگر مرغ.

در این دستور تهیه می خواهیم شما را با روش پخت برگر مرغ رژیمی آشنا کنیم که علاوه بر اینکه خانگیست بسیار هم خوشمزه و سالم تر است. بخش آشپزی گفتنی با شماست با طرز تهیه برگر مرغ رژیمی.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

مواد لازم برای درست کردن برگر مرغ رژیمی

  • مرغ بدون استخوان و بدون پوست :900 گرم
  • پودر سیر :1/4 قاشق چای خوری
  • پیاز :1 عدد
  • پودر سوخاری :60 گرم
  • آب :5 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل : به میزان دلخواه

از دست نده: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

طرز تهیه برگر مرغ رژیمی

مرحله اول:

برگر مرغ رژیمی: برای درست کردن برگر مرغ رژیمی ابتدا مرغ را بشویید و چربی های آن را جدا کنید و چرخ کنید.سعی کنید طوری چرخش کنید که خیلی له نشود.

مرحله دوم:

برگر مرغ رژیمی: مرغ چرخ شده را با پیاز ریز خرد شده ،پودر سوخاری ، نان خرد شده ،پودر سیر، کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و با دست ورز دهید. مخلوط بدست آمده حالت چسبندگی ندارد.بخاطر همین آن را یک ساعت در یخچال قرار دهید.

از دست ندهید: شیرینی های کوچولو برای عید نوروز خیلی ساده و آسان حتما امتحان کنید

مرحله سوم:

برگر مرغ رژیمی: پس از گذشت این زمان مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید و در اندازه های همبرگر حدود 11 تا 12 عدد همبرگر درست کنید.

مرحله نهایی:

برگر مرغ رژیمی: سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن داخلش بریزید و همبرگر ها را سرخ کنید و بعد از 4 تا 6 دقیقه طرف دیگر همبرگر را سرخ کنید.

نکات تکمیلی در مورد برگر مرغ رژیمی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و 20دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد.
برگر مرغ رژیمی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد.

برگر مرغ رژیمی:

همچنین برگر رژیمی تنها به مرغ محدود نیست! شما می توانید برگر با گوشت و بدون گوشت هم درست کنید که در ادامه طرز تهیه آن ها را هم به شما خواهیم گفت. پس همراهمان باشید!

طرز تهیه همبرگر رژیمی خانگی

مواد لازم برای تهیه همبرگر رژیمی خانگی عبارتند از :

  • ۱/۳ لیوان پنیر صبحانه خرد شده
  • پانصد گرم گوشت گاو بدون چربی
  • پنج برگ کاهو پیچ
  • ۱/۴ فنجان پیاز قرمز خرد شده
  • ۲ قاشق چای‌خوری سس مایونز خانگی
  • نمک و فلفل به مقدار مورد نیاز
  • گوجه گیلاسی (اختیاری)

طرز تهیه همبرگر رژیمی خانگی به این صورت است که در مرحله اول گوشت گاو بدون چربی چرخ کرده را همراه با پیاز قرمز خرد شده و نمک و فلفل و سس مایونز کم چرب خانگی در یک ظرف بزرگ با هم به خوبی مخلوط کنید.

سپس مواد را به سه قسمت متساوی تقسیم کرده و به شکل دایره و گرد در بیاورید. سپس هر طرف همبرگر‌ها را برای مدت زمان ۳ تا ۴ دقیقه کباب کنید. از برگ‌های کاهو پیچ به عنوان نان استفاده کرده و همبرگر‌ها را در بین دو برگ کاهو پیچ گذاشته و گوجه گیلاسی و سس مایونز خانگی کم چرب را نیز می‌توانید اضافه کنید.

کالری این نوع از همبرگر خانگی رژیمی کم است و می‌توانید در وعده‌های رژیمی خود از آن استفاده کنید. همچنین برای سالم‌تر بودن این همبرگر رژیمی می‌توانید به جای گوشت گاو از گوشت بوقلمون استفاده کنید.

طرز تهیه همبرگر رژیمی با سویا

طرز تهیه همبرگر رژیمی با سویا

مواد لازم برای این دستور پخت همبرگر رژیمی عبارتند از:

  • ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۱/۲ لیوان سویا
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک عدد پیاز
  • ۲ یا ۳ حبه سیر
  • یک قاشق غذا خوری آرد نخودچی (یا آرد گندم)
  • یک قاشق چای‌خوری آویشن
  • نمک و فلفل به میزان نیاز

مراحل طرز تهیه همبرگر رژیمی با سویا به این شکل است که در مرحله اول مایه همبرگر رژیمی تهیه می‌شود. برای این کار ابتدا سویا را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید، بعد از گذشت این مدت زمان آب سویا را خالی کرده و آب اضافی را با فشار دادن سویا‌ خالی کنید.

بعد از اینکه آب سویا را گرفتید آن را دوبار چرخ کنید و سویا چرخ شده را با گوشت چرخ کرده به کمک غذاساز با هم مخلوط کنید. پیاز و سیر را رنده کنید و آب آن‌ها را نیز بگیرید و به مخلوط گوشت و سویا چرخ کرده اضافه کنید.

بعد آرد، آویشن، تخم مرغ و نمک و فلفل را نیز به غذاساز اضافه کنید و مواد را مجددا با هم مخلوط کنید تا مایه همبرگر شما حالت چسبندگی پیدا کند. حال مایه همبرگر خود را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به آن شکل گرد و دایره‌ای بدهید.

مرحله دوم مرحله ای برای انسجام مایه همبرگر است که شما باید همبرگر‌هایی که آماده کرده‌اید را روی یک کیسه نایلونی یا کاغذ روغنی قرار دهید که به آن نچسبد و همبرگر خود را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا منسجم شوند.

مرحله بعد سرخ کردن همبرگر رژیمی است. در این مرحله همبرگر‌هایی را که از فریزر خارج کردید را در یک تابه گریل و بدون روغن سرخ کنید اما اگر تابه گریل در دسترس ندارید مقدار کمی روغن داخل تابه خود بریزید تا گرم شود.

سپس همبرگر‌ها را داخل تابه قرار دهید پس از مدتی که یک طرف هنبرگر شما سرخ شد طرف دیگر را نیز سرخ کنید. همبرگر رژیمی با سویا شما آماده است‌ و می‌توانید نوش جان کنید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

طرز تهیه همبرگر کبابی رژیمی

برگر مرغ رژیمی- طرز تهیه همبرگر کبابی رژیمی

یک دستور پخت همبرگر رژیمی دیگر طرز تهیه همبرگر کبابی رژیمی است.

مواد لازم برای تهیه این همبرگر کبابی رژیمی عبارتند از:

  • دو قاشق غذا خوری پیاز رنده شده
  • دو قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  • سیصد گرم گوشت چرخ کرده
  • نمک و فلفل به مقدار نیاز
  • ادویه به مقدار نیاز

طرز تهیه همبرگر کبابی رژیمی به این صورت است که در همان مرحله اول همه مواد اولیه را با هم مخلوط می‌کنیم. در مرحله بعد یک تابه چودنی رو روی حرارت گذاشته و گرم گنید و از موادی که با هم مخلوط کردید به اندازه نارنگی برداشته و داخل تابه بگذارید اما شعله را کم نکنید تا آبیزکه گوشت می‌اندازد تبخیر شود، یک طرف که کبابی شد طرف دیگر را کباب کنید.

پس از کباب شدن دو طرف همبرگر برای اینکه همبرگر شما کاملا نغز پخت شود و خام نماند می‌توانید شعله را کم کنید تا بپزد. در کنار این همبرگر رژیمی کبابی می‌توانید سبزیجات و سس‌های رژیمی نیز نوش جان کنید. توجه داشته باشید که بهترین گوشت برای تهیه همبرگر مخلوطی از گوشت گاو و گوسفند بدون چربی است.

همبرگر رژیمی و لاغری

با وجود آنکه همبرگر یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است و افراد بسیاری دوست دارند آن را در رژیم غذایی خود داشته باشند؛ اما مصرف زیاد آن می‌تواند سبب اضافه وزن شود. به همین دلیل با تغییراتی در دستور پخت همبرگر می‌توان آن را رژیمی نمود.

بسیاری از رژیم‌ها لاغری هستند که ماده غذایی را حذف نمی‌کنند و تنها به شما کمک می کنند با تنظیم کالری دریافتی خود، به وزن مناسب برسید.

این دستور پخت های ویژه ای که در وب سایت گفتنی گذاشته شد در کاهش دادن کالری دریافتی بسیار موثرند، به خصوص اگر قصد دارید که مرغ و گوشت قرمز را هم در رژیم غذایی تان داشته باشید. اگر هم گیاهخوار هستید برگر سویا بهترین انتخاب برای شماست.

آیا تا به حال برگر رژیمی درست کرده اید؟ به نظر شما رژیم غذایی تا چه حد می تواند در کاهش وزن موثر باشد؟

این مطالب جالب هستند:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا