;
آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه معجون تقویت استخوان به روش خانگی

طرز تهیه معجون تقویت استخوان: سبک زندگی و رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی بر تقویت استخوان دارد. اغلب افراد به دنبال معجون تقویت استخوان هستند و انواعی از نوشیدنی‌ها یا مواد غذایی را امتحان می‌کنند. تا زمانی که در سن رشد قرار دارید، استخوان‌ها و مفاصل می‌توانند رشد کنند. اما بعد از بازه زمانی ۲۰ یا ۳۰ سالگی، روند رشد استخوان كُند یا متوقف می‌شود.

به همین دلیل احتمال بروز بیماری‌های مفصلی مثل پوکی استخوان، افزایش خواهد یافت. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، بانوان بیشتر از آقایان در معرض بیماری پوک استخوان قرار می‌گیرند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین دی را مصرف کنید. در ادامه سبک زندگی از سری مطالب آشپزی قصد داریم معجون تقویت استخوان را به شما معرفی کنیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: فوت کوزه گری پختن سریع‌ گوشت که تا الان نمی دونستی!

طرز تهیه معجون تقویت استخوان

در ادامه برخی از بهترین معجون تقویت استخوان را به شما معرفی می‌کنیم.

1.معجون شیر و موز

طرز تهیه معجون تقویت استخوان2
طرز تهیه معجون تقویت استخوان

برایطرز تهیه معجون تقویت استخوان، به مواد اولیه‌ای مانند شیر، موز، خرما، دارچین، پودر نارگیل، گردو آسیاب شده و بستنی نیاز دارید. ترکیباتی مانند شیر و موز و بستنی، تاثیر بسیار زیادی بر سلامت استخوان دارند. البته اگر رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف این ماده غذایی با متخصصان تغذیه مشورت کنید.

زیرا ترکیباتی مانند موز و بستنی، حاوی مقدار زیادی کالری هستند و باعث افزایش وزن می‌شوند. برای تهیه این معجون، از عسل و گردو آسیاب شده نیز استفاده می‌شود. ترکیبات آجیلی مانند گردو باعث تقویت مفاصل و استخوان می‌شوند. پودر دارچین و پودر نارگیل نیز به عنوان طعم دهنده معجون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه طرز تهیه این ماده غذایی را برای شما بیان می‌کنیم.

این هم بدردت می خوره: فوت کوزه گری برای تهیه همبرگر مرغ رستورانی در منزل

طرز تهیه معجون شیر و موز

برای طرز تهیه معجون تقویت استخوان، ابتدا یک کاسه با اندازه مناسب را انتخاب کنید. سپس مقداری موز خرد شده درون آن بریزید. از یک چنگال برای له کردن موز استفاده کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که موز کاملاً له شود. سپس مقداری بستنی به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، بستنی را با یکدیگر ترکیب کنید. مقداری شیر به مواد اولیه اضافه کنید.

برای اینکه معجون شما طعم بهتری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم کمی پودر دارچین و پودر نارگیل به آن اضافه کنید. می‌توان برای تهیه این معجون از خرما یا عسل نیز استفاده کرد. اگر تمایل دارید از خرما یا عسل استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا خرما را در یک ظرف بریزید و آن را با چنگال له کنید. سپس مقداری عسل را با آن ترکیب کنید.

روش دیگر این است که تمام مواد اولیه را در یک دستگاه مخلوط کن بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. شل یا سفت بودن معجون، به علاقه شما بستگی دارد. اگر به معجون سفت علاقه دارید، بهتر است مقدار کمتری شیر به آن اضافه کنید.

2.معجون مقوی بستنی و آناناس

طرز تهیه معجون تقویت استخوان1
طرز تهیه معجون تقویت استخوان

برای طرز تهیه معجون تقویت استخوان، به مواد اولیه‌ای مانند بستنی سنتی، شیر، عسل، پودر قهوه، پودر کاکائو، دارچین، کنجد، پودر نارگیل، موز، آناناس، گردو آسیاب شده، مغز پسته و خامه نیاز دارید. این معجون با استفاده از دو ماده اولیه مهم یعنی آناناس و بستنی تهیه می‌شود. به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی بر سلامت استخوان دارد. این ماده غذایی نه تنها به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند، بلکه تاثیر بسیار زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

طرز تهیه معجون مقوی بستنی و آناناس

برایطرز تهیه معجون تقویت استخوان ابتدا باید مقداری شیر و بستنی را در مخلوط کن بریزید. سپس تمام مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب کنید. اگر به معجون غلیظ علاقه دارید، مقدار بیشتری بستنی درون مخلوط کن بریزید. اما اگر به معجون آبکی علاقه دارید، از مقدار بیشتری شیر استفاده کنید. در مرحله بعد، عسل یا شیرین کننده‌های مورد علاقه خود را به مخلوط کن اضافه کنید.

می‌توانید به جای عسل از شیره خرما یا انگور استفاده کنید. پودر قهوه یا پودر کاکائو نیز به عنوان چاشنی به مواد اولیه اضافه می‌شود. همچنین می‌توان از دارچین و پودر نارگیل برای بهبود طعم معجون استفاده کرد. تمام مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید یا مواد اولیه را در یک مخلوط کن بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا