;
آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ برای دانش آموزان: در ایام امتحانات برای حافظه فرزندتان عالیست!

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ: ساندویچ تخم مرغ را می‌توان به عنوان تغذیه مدرسه کودکان و نوجوانان استفاده کرد که ایده‌ای بسیار عالی نیز هست؛ همچنین می‌توان به عنوان یک عصرانه سالم و مغذی در محل کار نوش جان کرد. با ما باشید با طرز تهیه این خوراکی مقوی و ساده.

در ادامه ابتدا روش‌ صحیح آب‌پز کردن تخم‌ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد، سپس مرحله به مرحله در طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ جلو خواهیم رفت. اطلاعات ضروری تهیه این غذا را در جدول زیر مشاهده کنید:

  • میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم 264 کیلوکالری
  • زمان آماده سازی کمتر از 15 دقیقه
  • زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
  • تعداد نفرات 4 نفر

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ:

فوت و فن‌های تهیه تخم مرغ آب‌پز

۱. ترجیحاً در یک ظرف پهن شبیه به ماهیتابه تخم مرغ‌ها را بپزید. لازم نیست آب روی تخم‌مرغ‌ها را بگیرد و همین که تا نصفه آن‌ها را بپوشاند کافی است.

۲. بگذارید آب به جوش برسد، سپس تخم‌ مرغ‌ها را به آب وارد کنید. ترجیحا با کمک یک قاشق بزرگ تخم مرغ را داخل ظرف قرار دهید که در نتیجه برخورد با کف ظرف، ترک نخورند.

۳. تخم مرغ‌ها را به مدت 8 الی 11 یا 12 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید و درب ظرف را نیز بگذارید تا بخار جمع شود. زمان را با کمک تایمر بسنجید و در آن دقیق عمل کنید.

۴. تخم مرغ عسلی در 8 دقیقه و زرده سفت در حدود 11 دقیقه آماده خواهد شد. اگر چیزی میان این دو مد نظرتان بود، تایمر را بر 9 دقیقه زمان‌بندی کنید. 9 دقیقه زمان ایده‌ال پخت تخم مرغ است.

مواد لازم طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ:

  • تخم مرغ آب‌پز 12 عدد
  • شوید ساطوری‌شده 1 قاشق غذاخوری
  • پیازچه خردشده ریز 6 شاخه
  • پیاز بنفش نگینی خیلی ریز ۲ قاشق غذاخوری
  • مایونز 2 قاشق غذاخوری پر (حدود 50 گرم)
  • سس خردل 1 قاشق غذاخوری پر (حدود 25 گرم)
  • نمک نصف قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • کاهو، گوجه و خیارشور به میزان دل‌خواه برای دورچین
  • نان لواش، تست یا باگت به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ:

۱. تخم مرغ را به روشی که در بالا گفته شد آب‌پز کنید.

۲. تخم مرغ را پوست بکنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. روش سریع برای این کار آن است که تخم مرغ را با پوسته نصف کرده و سپس با کمک قاشق، آن‌ها را خالی کنید. با این روش ظرف چند دقیقه همه تخم مرغ‌ها آماده می‌شوند.

۳. نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

۴. شوید ساطوری‌شده، پیازچه خردشده ریز و پیاز بنفش نگینی خیلی ریز را اضافه کنید.

۵. سس را اضافه کنید. می‌توانید نسبت سس‌ها را تغییر دهید. همچنین می‌توانید سس خردل را به کلی از ترکیب حذف نمایید.

۶. بهترین راه برای ترکیب کردن مواد، با دست و بدون هیچ نوع دستکش است. دست‌های خود را به خوبی بشویید و سپس مواد را با هم ترکیب کنید. به هیچ روش دیگری برای این کار نیاز خواهد بود.

۷. اگر امکان هم زدن با دست وجود نداشت، گوشت‌کوب پوره‌سازی نیز روشی قابل‌قبول برای این کار است.

۸. سپس مواد را داخل نان بریزید و دورچین را به آن‌ها اضافه کنید. غذای شما آماده است!

بهترین رژیم غذایی در روز امتحان چه خواهد بود؟

1. غذاهای تقویت کننده مغز را مصرف کنید:

این شامل غذاهای غنی از پروتئین است که می تواند منجر به هوشیاری ذهنی بیشتر شود. غذای سالم در روز امتحان شامل تخم مرغ، آجیل، ماست و پنیر روستایی می شود. ترکیبات صبحانه خوب می تواند غلات سبوس دار با شیر کم چرب، تخم مرغ و نان تست با مربا، فرنی، بلغور جو و یا شیر عاری از شکر باشد. دیگر گزینه های رژیمی که در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

  • ماهی
  • گردو
  • بلوبری
  • دانه های آفتابگردان
  • تخم کتان
  • میوه های خشک
  • انجیر خشک
  • انجیر و آلو

اگرچه اثبات نشده است، اما بسیاری میوه ها برای تامین سوخت عالی مغز مفید هستند و می تواند به شما کمک کند سریع تر فکر کنید و به راحتی بسیاری از چیزها را به یاد بیاورید. شما می توانید طالبی، پرتقال، توت فرنگی، بلوبری، یا موز هم بخورید که طعم فوق العاده ای هم دارند. از نظر سبزیجات، هویج خام، فلفل دلمه ای، کلم بروکسل، اسفناج، بروکلی و مارچوبه انتخاب های خوبی هستند.

2. از خوردن غذاهای مسدود کننده مغز اجتناب کنید:

در روز امتحان، از غذاهایی که از آرد سفید ساخته شده اند، مانند کلوچه و کیک ها فاصله بگیرید که نیاز به زمان و انرژی اضافی برای هضم دارند. هم چنین از غذاهایی که شکر تصفیه شده زیادی دارند، مانند شکلات، دسرها و آب نبات ها دوری کنید. قبل از امتحان بوقلمون نخورید چون حاوی ال – تریپتوفان است، یک آمینو اسید ضروری که باعث می شود شما احساس خواب آلودگی کنید.

هم چنین از ترکیبات غذایی ویژه ای از قبیل پروتئین و نشاسته با هم اجتناب کنید این مواد برای اینکه با یکدیگر هضم شوند، نیاز به زمان زیادی دارند. هنگامی که به تنهایی خورده می شود، کربوهیدرات باعث می شود احساس آرامش بیشتری نسبت به حالت هشدار داشته باشید بنابراین چنانچه متخصص تغذیه در نمناک پیشنهاد کرده است کربوهیدرات گزینه خوبی برای روز قبل از امتحان است، اما نه در خود روز امتحان؛ به علاوه، کربوهیدرات هایی مثل برنج یا سیب زمینی، که به مقدار زیادی خورده می شوند، می توانند باعث شوند که شما احساس سنگینی و خواب آلودگی داشته باشید.

از غذاهایی که قند بالایی دارند، مانند شکلات، دسرها و آب نبات ها پرهیز کنید آنها شما را در بالاترین و پایین ترین میزان قند قرار می دهند -برعکس ثباتی که شما در زمان امتحان نیاز دارید.

3. از نوشیدن کافئین و نوشابه ها اجتناب کنید:

از کافئین دوری کنید چون می تواند عصبانیت شما را افزایش دهد با این حال، اگر به نوشیدن مرتب قهوه عادت دارید، یک یا دو فنجان کوچک فقط بنوشید. سعی کنید یک چیز سالم همراه با قهوه خود بخورید. اگر شما قهوه را ناگهان و به طور کامل حذف کنید، ممکن است که سردرد بگیرید.

4. وعده های غذایی سبک بخورید:

آن قدر غذا بخورید که احساس رضایت کنید، اما نه آن قدر که احساس سیری کنید. اگر صبحانه یا نهار مفصلی را قبل از امتحان بخورید، احساس خواب آلودگی و سنگینی خواهید کرد. انرژی بدن شما به جای اینکه برای مغزتان صرف شود، روی فرآیند گوارش متمرکز خواهد شد. به جای آن، یک نهار سبک مانند سالاد با مرغ یا سالمون بخورید.

5. مولتی ویتامین مصرف کنید:

اکثر دانش آموزان رژیم غذایی متعادل سالمی می خورند. وقتی شما با پیتزا، فست فود، گاو قرمز و قهوه زندگی می کنید بدنتان با کمبود ویتامین و مواد معدنی ضروری سر و کار دارد. مولتی ویتامین ها می توانند به شما کمک کنند. ویتامین های B به ویژه عملکرد مغز را تقویت می کنند؛ آهن، کلسیم و روی می توانند توانایی بدن شما را برای کنترل استرس را افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا