;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

فوت و فن جذب عشق؛ چه طور پله پله کسی را شیفته و عاشق کنیم؟

فوت و فن جذب عشق: اگر به دنبال نیمه ی گمشده ی خود هستید و می خواهید فردی را که دوست دارید, عاشق و دلبسته ی خود کنید ما در این مورد کار هایی را به شما پیشنهاد داده ایم. قانون جذب عشق را در این بخش ببینید.

زیبا ترین احساسی که هر کس میتواند در زندگی خود داشته باشد و ان را تجربه کرده است عشق میباشد. ما در زندگی خود میتوانیم با یک سری از کارها از قانون جذب عشق استفاده کنید و بتوانید فرد را کم کم عاشق و دلبسته ی خود کنید. ما در این بخش از رابطه و ازدواج راه کار هایی را برای شما بیان کرده ایم که بتوانید به راحتی فرد را شیفته و عاشق خود کنید. فوت و فن جذب عشق را در سبک زندگی مجله گفتنی ببینید.

پیشنهادی: از بین بردن مورچه ها با روش های طبیعی و ساده

فوت و فن جذب عشق1

فوت و فن جذب عشق

شاید بتوانیم از عشق به عنوان قدیمی ترین مفهوم بشری یاد کنیم و حتی ممکن است گاهی در حیوانات نیزرفتارهایی ببینیم که بشود آنها را عشق تلقی کرد.عشق از آن واژه هایی است که ابهامات زیادی دارد وتعاریف بسیاری از آن کرده اند.یکی از مباحثی که با عشق مطرح می شود، بحث دوست داشتن است و برخی این دو را یکی میدانند، ولی به نظر می رسد که عشق چیزی فراتر و بیشتر از دوست داشتن باشد، چرا که ما خیلیها را دوست داریم اما عاشق آنها نیستیم و خیلی ها هم هستند که نسبت به آنها کشش داریم ولیلزوما آنها را دوست نداریم و وقتی نیستند برای ما مهم نیست.

به همین دلایل می توانیم بگوییم بین دوست داشتن و عشق تفاوت وجود دارد.اصغر فروع الدین عدل، دکترای روانشناسی و خانواده درمانگر در این باره می گوید: عشق؛ احساس یا هیجان مثبتی است که اگر انسان تجربه اش کرده باشد، آن را دوست دارد.انسان ها هم از عاشق شدن و هم از معشوق بودن لذت می برند، چرا که هیجان عشق خوشایند است.

برخی عشق را یک پدیده ناسالم می دانند و فکر می کنند این مقوله فرا رفتن یا خارج شدن ازهنجارهاست، اما باید گفت که هم عشق سالم وجود دارد و هم عشق ناسالم.

پیشنهادی: طرز تهیه شربت انار خانگی به صورت طبیعی؛ ترش و ملس

فوت و فن جذب عشق

فوت و فن جذب عشق

انسان ها دوست ندارند تنها باشند و این حس انسان را از تنهایی می رهاند، چرا که تنهایی احساس ناامنیبه ما می دهد، ولی با کسی بودن و حتی فکر با کسی بودن به ما آرامش می دهد.نیاز به صمیمیت و ارضای نیاز های عاطفی ما را به سمت ارتباط با افراد می کشاند.عدل می افزاید: بخشروانی انسان از تفکر و هیجان و رفتار تشکیل شده است و در عشق این سه با هم به شکل پیچیده ای ترکیب شده اند و کار می کنند.

هم جنبه های شناختی و فکری و هم جنبه های هیجانی و هم ابعاد رفتاری عشق بشدت این سه حوزهرا درگیر می کند و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.ما وقتی می توانیم عاشق شویم کهبا احساس های خودشیفتگی و خودفریفتگی مان کنار بیاییم و بر آنها غلبه کنیم تا بتوانیم به کسی فکر کنیمو او را وارد زندگی خود کنیم.اگر می خواهیم عشق سالم داشته باشیم باید بتوانیم تنها هم زندگی کنیم.انسانی که می تواند تنها زندگی کند و با تنهایی خود کنار بیاید، بهتر می تواند در روابط خود باعشق وارد شود و اگر کسی تنهایی برایش یک فاجعه باشد، ممکن است در رابطه عاشقانه ای ناسالم وارد شود.

دکتر عدل، عشق را قابلیت درونی اهدای بخشی از وجود خود به افراد یا حتی به عقاید و آرمان هابه جای خودخواهی و حفظ همه چیز برای خود می داند.در این تعریف عشق فراتر از انسان ها رفته و ممکن است انسان عاشق یک آرمان یا عقیده باشد.

شکرگزاری برای جذب عشق

وقتی صحبت از عشق و دوست داشتن می شود یعنی دو نفر به طرف هم جذب می شوند.جذب افراد به هم دارای جنبه هایی است که هر چه در انسان ها بیشتر باشد احتمال جذب شدن آنهابه هم بیشتر خواهد بود.

 این جنبه ها عبارتند از:

۱) جذابیت جسمانی: دو فرد باید برای هم جذابیت ظاهری داشته باشند که این جذابیت لزوما زیبایی نیست، ممکن است فردی که زیبا نیست به دل فردی بنشیند و بهاصطلاح دلنشین باشد. انسان ها به افرادی که برایشان جذابیت جسمانی دارند بدون این که اطلاعات دیگری از آنها داشته باشند، ویژگی هایمثبت تری را نسبت می دهند و بیشتر به سمت آنها جذب می شوند.

۲) مجاورت: انسان هایی که در یک منطقه زندگی می کنند، احتمال این که به هم علاقه مند شوند بیشتراست.اشتراک در محل زندگی، محل تحصیل، محل کار با تعداد دیدارها و برخوردها و امکان علاقه مند شدن رابطه مستقیمدارند.البته امروز با وجود اینترنت و…این جنبه تحت تاثیر قرار گرفته است اما با این حال باز هم از جنبه های جذابیت محسوب می شود.

۳) شباهت: هرچه انسان ها از لحاظ جسمی، عاطفی، اخلاقی، عقیدتی، هوشی، فرهنگی و…شباهت های زیادی به هم داشته باشند به احتمال بیشتری جذب همدیگر خواهند شد.جنبه های دیگری نیز نظیر باکفایتی، باهوشی،جایگاه اجتماعی و تحصیلات بالا، طی کردن اوقات خوش با هم، داشتن مهارت های شنیدن، محبوبیت و دلنشینی و گاهی متفاوت بودن هم می تواند در جذابیت تاثیر داشته باشد.

عشق ویژگی هایی دارد که درهمه مشترک است و این ویژگی ها عبارتند از:

۱) دلبستگی و نیاز به یکدیگر (زندگی بدون او برایم سخت است).

۲) اهمیت داشتن (حاضرم هر کاری برایش انجام دهم)

۳) ایجاد تحمل برای خطاهای یکدیگر(با این که از کارش ناراحت شدم اما چون عاشقش هستم او را می بخشم).

۴) اعتماد و امنیت به طوری که می تواند رازهایش را برای او بگوید (من هر حرفی را به او می گویم و در کنارشاحساس امنیت می کنم).به گفته این روان شناس، اینها ویژگی هایی است که وقتی عاشق می شویم در ماایجاد می شود.اما به غیر از این ویژگی ها عاشق شدن در ما احساس های مثبت و منفی نیز ایجاد می کندکه می توان احساس های مثبت را مانند شادی و شور و نشاط که معمولا در اوایل عاشق شدن اتفاقمی افتد، تجربه کرد و احساس های منفی نیز مثل دلتنگی و بی قراری و عدم تمرکز بر کار ودرس و…

گاهی نیز احساس های دوسوگرا و متناقض مثل عشق و نفرت که بیشتر در زن ها پیش می آید اتفاقمی افتند.عدل می گوید: معمولا افراد عشقشان را به این اشکال به هم ابراز می کنند؛ ابراز محبت، تبادلپاداش ها و کارهایی که برای هم می کنند، حمایت های عاطفی و اخلاقی و صبر و تحمل در قبالکارهای ناخوشایند طرف مقابل.با این حال با توجه به معانی و تعابیری که ما از عشق داریم، می توانیم با این خطرات نیزمواجه شویم که شامل هوس، درگیر شدن با فرد نامتناسب، ندیدن عیوب، ماجراجویی، تبدیل کردن رابطه به یک درام وادامه دادن رابطه به رغم بدرفتاری های طرف مقابل می شود.

بیشتر عشق ها ناسالم است. به دلیل این که بیشتر آدم ها گره ها و کمبودهایی در درون خود دارند که باعث افتادن آنها در روابط ناسالم می شود. هر چقدر این 4 ویژگی در شما و طرف مقابلتان پر رنگ تر باشد می توان به سالم بودن رابطه عاطفی اطمینان کرد؟ ایا شما درگیر رابطه عشقی هستید؟ خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

جام جم

شاید برایتان جالب باشد

علاقه به مرد متاهل: ۸ نشانه که زن دیگر به دنبال شوهر شما است

9 ترفند که تشخیص بدم خواستگارم خوبه یا بد؟

مخ مردان را بزنید: 18 نکته استایل زنانه برای جذب مردان

مردان از نظر جنسی از این ۶ ویژگی فیزیکی زنان خوششان می آید؟

با این ۱۰ رفتار باعث سرد شدن مردتان می شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =

دکمه بازگشت به بالا