;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ماجرای روز جهانی زامبی ها چیست؟ تو این روز چه خبره؟

روز جهانی زامبی ها: حتی اگر یکبار هم به وجود زامبی ها فکر کرده اید، باید بدانید که در این موضوع تنها نیستید، بیش تر مردم پس از تماشای یک فیلم یا سریال تلویزیونی درباره زامبی ها به این فکر می‌ افتند که آیا زامبی‌ها می‌توانند وجود داشته باشند یا خیر.

اگر شما یکی از این افراد هستید پس برای کشف رازهای جدید از این موضوع عجیب راه دوری نروید زیرا ما برای ثابت کردن برخی ازحقایق سعی کرده ایم که شما را در حجم انبوهی از اطلاعات غرق کنیم.

مفهوم زامبی از چه زمانی شروع شد؟

در ابتدای زندگی بشر، مفهوم زامبی بصورت کاملا جدی شناخته شده نبود اما در اواخر قرن بیستم بود که زامبی ها به عنوان یک استعاره ترسناک به عموم مردم معرفی شدند.

در حالی که به نظر می رسید ترس از مردگان به زمان یونانیان باستان برمی گردد اما این ایده به اصطلاح عجیب زامبی ها در قرن هفدهم در هائیتی متولد شد و برای اولین بار پا به جهان گذاشت.

در آن زمان در هائیتی پزشکان «آیین خرافه پرست وودو» معجونی‌هایی را با هم مخلوط می کردند که باعث میشد بیماران فلج شده و مدتی به کما بروند، آیین «وودو» که بر پایه جادوگری بنا شده بود بیان می کرد که این انسان ها بدلیل اینکه حضور عینی در بین عموم مردم ندارند پس یک جورهایی مرده به حساب می آیند، تا اینکه چند روز بعد گزارش هایی مبنی بر برخاستن این بیماران از بسترهایشان منتشر می شد و اکثریت مردم آن ها را زامبی هایی می دانستند که توانایی بیرون آمدن از قبرهای خود را دارند، این اتفاق آن زمان، برای ایجاد ترس از خدا که لازمه ادامه این آیین خرافه پرستی بود، کافی بود!

ما اکنون می دانیم که این اتفاق توسط سموم موجود در ماهی پف کرده مورد استفاده در معجون های به اصطلاح جادوگری آن زمان ایجاد می شده است.

روز جهانی زامبی ها

زامبی ها در دنیای حیوانات

این احساسات ترس با عنوان زامبی تنها در جهان غرق در سوالات بشر وجود ندارد، نشانه هایی از وجود این ترس و وحشت را می توان در طبیعت نیز یافت.

نکته جالب در مورد زامبی ها در طبیعت اینست که برخی موجودات مسئول ایجاد ترس و وحشت در میان دیگر موجودات هستند و البته این موجودات عجیب آنچنان هم که به نظر میرسند برای انسان ها ترسناک نیستند.

برای مثال قارچ «Ophiocordyceps» را در نظر بگیرید که بر ذهن و بدن حشرات تسلط پیدا می کرد، این قارچ ظرف چند روز پس از آلوده کردن قربانی خود در موجودات، کنترل کامل آنها را به دست گرفته و پوسته بی‌جان موجودات را مجبور می‌کند تا به مکانی امن و مرتفع حرکت کند جایی که قارچ بتواند تکثیر شود، سپس قارچ در حشره شکافی ایجاد می کند و سلول ها خود را در آن آزاد می کند.

روز جهانی زامبی ها2

البته این تنها موردی نیست که وجود زامبی را در طبیعت بیان می کند، برخی از کرم ها نیز وجود دارند که زنبوری با نام جواهر (سوسکی) را آلوده و کنترل می کنند، در آن لحظه نیز این زنبور سوسکسی، سمی به نام «نوروتوکسین» را به دیگر زنبورها زنده تزریق می کند و انها را تا یک هفته فلج می کند

آیا انسان ها نیز می توانند توسط باکتری ها زامبی شوند؟

همه این ها بستگی به تعریف شما از زامبی ها دارد، مواردی از هائیتی‌ ها وجود دارد که برای مثال با سم‌های ماهی پف‌کن مسموم شده‌اند و بسیار شبیه زامبی‌ها عمل می‌کنند و به اصطلاح از جسم مرده خود بلند می شوند

همچنین مواردی وجود دارد که افراد از شرایط بیماری نادری رنج می‌برند که باعث می‌شود آن‌ها مانند آنچه ما درباره زامبی‌ها فکر می کنیم عمل کنند به عنوان مثال سندرم کوتارد باعث می‌شود افراد فکر کنند مرده‌ یا در حال تجزیه هستند تا اینکه بعد از درمان و جان گرفتن دوباره به زندگی عادی برمیگردد

پس آیا زامبی ها از نظر بیولوژیکی وجود دارند؟

اگر به طور خاص از خود می‌پرسید که آیا زامبی‌هایی مانند آن‌هایی که ما در تلویزیون می‌بینیم وجود دارند یا نه باید به شما بگوییم که قطعا اینچنین نیست به همان اندازه که به نظر می رسد زامبی کمی سرگرم کننده باشد اما از نظر بیولوژیکی امکان پذیر نیست که یک انسان از نظر بالینی مرده باشد و بعد از قبر بلند شود و شروع به حمله بی فکرانه به مردم کند.

افراد روزانه در بیمارستان و مراکز درمانی از طریق «سی پی آر» (احیای قلبی) احیا می شوند اما این دلیلی بر زنده شدن مردگان نیست و صرفا برخی علائم حیاتی بدن برای مدت کوتاهی دچار مشکل می شود.

اگر فقط می پرسید که ایا زامبی ها می توانند در گونه های دیگر به جز حیوانات و طبیعت و انسان ها وجود داشته باشند باید به شما بگوییم که این مسئله هنوز مشخص نیست و جای بحث دارد.

حشرات آلوده به قارچ از نظر فنی مرده نیستند و آنها فقط قارچ را کنترل می کنند تا به مکان مناسبی منتقل شود و بعد سلول هایشان پخش شوند.

حتی زامبی‌سازی سوسک‌ها نیز موقتی است و سوسک‌ها پس از یک هفته به حالت عادی باز می‌گردند، بنابراین صحت وجود زامبی ها بستگی بر استدلال فکری شما از وجود آنها دارد و اینکه چقدر آدمی وجود انها را در ذهن خود تثبیت کرده باشد.

و این سوال که آیا روزی می رسد که زامبی ها به طور واقعی وجود داشته باشند یا نه قطعا مسئله و موضوعی پیچیده تر خواهد بود که ما پاسخ ان را به زمان دیگری واگذار می کنیم.

ماجرای روز جهانی زامبی ها چیست؟

شاید جالب باشد بدانید که در تقویم جهانی، روز جهانی زامبی هم داریم ! این رویداد بین المللی در ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶ آغاز شد، زمانی که گروهی از علاقه مندان به فیلم «طلوع مردگان» یک گردهمایی زامبی ها در پیتسبورگ، کالیفرنیا تدارک دیدند.

در این مراسم شهروندان با گریم و لباس های خاص خود در هیبت زامبی‌ های خونخواری که تازه از گور بیرون آمده در خیابان‌ ها می‌ خزیدند و صداهای ترسناک از خود درمی‌ آوردند، در آخر تمام عواید جمع آوری شده را به موسسات خیریه به منظور یاری رساندن به افراد بی‌ خانمان می دهد.

این مطالب جالب را نیز از دست ندهید:

نگهداری کاهو در یخچال و فریزر که حسابی تازه میمونه!

جذابیت زنان در 30 سالگی حقیقت دارد؟

روانشناسی برونگرایی و درونگرایی ماه ها: متولدین کدوم ماه ها درونگرا یا برونگران؟!

پیش بینی نیوتن از پایان دنیا در سال 2060 و درگیری یأجوج و مأجوج واقعی خواهد شد؟

مادر زن یا مادرشوهر رو مامان صدا بزنیم یا نه؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا