;
سبک زندگیآشپزی

چگونه ماهی را سرخ کنیم تا از هم نپاشد؟

نحوه سرخ کردن ماهی: به نظر می رسد هیچ چیز ساده تر از پخت ماهی سرخ شده نیست. با این حال، همه چیز به این سادگی نیست. حتی یک خانم خانه دار باتجربه هم گاهی اوقات موفق نمی شود ماهی سرخ شده خوشمزه و اشتها آور درست کند.

بیشتر اوقات، هنگام پختن این غذا، آشپزها با این مشکل مواجه می شوند: ماهی در حال از هم پاشیدن است. چرا این اتفاق می افتد و چگونه با آن برخورد کنیم؟ در سبک زندگی امروز ما به شما نحوه سرخ کردن ماهی را آموزش می دهیم. گفتنی امروز را از دست ندهید.

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه شیربرنج چربی سوز: غذای شیرین و سالمی که لاغرتان می کند

 

چرا ماهی هنگام سرخ کردن از هم می پاشد؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود ماهی ها در طول فرآیند کباب کردن از هم جدا شوند. لازم است هر کدام را با جزئیات بیشتری جدا کنید:

در بیشتر موارد، ماهی هایی که چندین بار در معرض انجماد قرار گرفته اند، از هم می پاشند. معمولاً روی این گونه ماهی ها یخ زیادی وجود دارد. همچنین دارای پوست کدر است که می تواند تغییر شکل دهد. لاشه های چسبیده به هم نشان می دهد که ماهی به طور مکرر ذوب و منجمد شده است. بهتر است این نوع ماهی را نخرید و در صورت خرید آن را در فویل بپزید یا به صورت گوشت چرخ کرده درآورید.
دمای نامناسب سرخ کردن یکی دیگر از دلایل فساد ماهی در هنگام سرخ کردن است.
حرکت دادن و چرخاندن بیش از حد ماهی باعث شل شدن آن می شود.
در هر صورت برخی از انواع ماهی به دلیل ویژگی های ساختار گوشت در هنگام سرخ کردن از بین می روند. به عنوان مثال، حتی اگر ماهی چند ساعت پیش صید شده باشد، در حین سرخ کردن تکه تکه می شود.

حتما ببینید: سینه مرغ رژیمی: اگر ورزشکار هستید یا می خواهید لاغر کنید حتما امتحان کنید

چگونه ماهی را درست سرخ کنیم تا از هم نپاشد

آماده کردن ماهی برای سرخ کردن

برای حفظ شکل تکه های ماهی در هنگام سرخ کردن، باید نمک پاشیده شود و به این شکل به مدت 15-20 دقیقه بماند. همچنین اگر  ماهی منجمد را چند ساعت در محلول نمک خیس کنید، گوشت ماهی چندان شل نمی شود. محلول باید بر اساس نسبت های زیر تهیه شود: 1 قاشق غذاخوری نمک در هر 1 لیتر آب در دمای اتاق. پس از این، ماهی را همان طور که در دستور غذا ذکر شده است بپزید، فقط نمک را حذف کنید.
پیشنهاد ما این است که ماهی منجمد به طور کامل ذوب نشود. یخی که روی ماهی وجود دارد باید کاملا آب شود اما فیله های شما باید یخ زده باشند. رعایت این ترفند احتمال از هم پاشیدگی ماهی در حین سرخ شدن را افزایش می دهد.
توصیه می شود ماهی خاویاری را قبل از سرخ شدن در آب داغ حدود 3 دقیقه نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.
ساده ترین راه برای  نپاشیدن ماهی غلتاندن تکه های ماهی برش داده شده در آرد است. ضمناً برای این که آرد در تمام اتاق پخش نشود، می توانید آن را در کیسه ای بریزید و تکه های ماهی را در آن قرار دهید. فقط باید کیسه را تکان دهید و ماهی در آرد مخلوط می شود. به جای آرد می توانید از کراکر استفاده کنید. کوکی ها باید کاملا خرد شوند، ساختار آن ها باید شبیه آرد باشد. در صورت تمایل می توان ادویه ها را نیز به آرد و آرد سوخاری اضافه کرد.
می توانید ماهی را نه در نان، بلکه در خمیر سرخ کنید. مزیت خمیر این است که آبدار بودن ماهی را حفظ می کند.

خمیر را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد

ساده ترین روش:

2 تخم مرغ را با چنگال مخلوط می کنیم و سپس به تدریج آرد را اضافه می کنیم. آرد می تواند هم گندم و هم بلغور جو و برنج را مصرف کند. در مخلوط کمی نمک با فلفل اضافه کنید. در نتیجه باید خمیری شبیه خامه ترش غلیظ داشته باشید.

تکنولوژی پخت ماهی سرخ شده

برای اینکه ماهی در هنگام سرخ کردن از هم نپاشد، باید از فناوری تهیه آن نیز پیروی کنید:

ابتدا باید تابه را خوب گرم کنید. پس از گرم شدن ماهیتابه، روغن نباتی را اضافه کنید. برای عطر، مقدار کمی کره به روغن نباتی اضافه می شود. توجه کنید در ماهیتابه باید به اندازه ای روغن وجود داشته باشد که تکه های ماهی تا نیمه پر شود. به همین دلیل رنگ ماهی قهوه ای طلایی به نظر می رسد. به هر حال، اگر نمی خواهید تردی آن از بین برود، روی ظرف را با درب نپوشانید.
تکه های ماهی را در یک تابه داغ قرار دهید و 5 تا 7 دقیقه اول بدون چرخاندن روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید. پس از تشکیل پوسته طلایی، ماهی را باید به آرامی به طرف دیگر برگردانید و حدود 3-5 دقیقه سرخ کنید. اگر این زمان کافی نیست، ماهی را برای مدت طولانی تری سرخ کنید. به طور متوسط، یک کباب ماهی در هر طرف 3 تا 10 دقیقه طول می کشد.

مطالب مرتبط:

طرز تهیه و پخت خورشت قورمه سبزی خوشمزه و لعاب دار

طرز تهیه کیک ساده به روش فوری و آسان

معروفترین غذاهای سنتی اوکراین که باید امتحان کنید…

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا