;
سبک زندگیمهارت های زندگی

چگونه یک دوستی سمی را تشخیص دهیم و چگونه از خود محافظت کنیم؟

دوستی سمی: آیا در روابط دوستانه خود احساس خستگی و ناراضی می کنید؟ این مقاله به شما کمک می کند تا دوستی های سمی را بشناسید و از آسیب بیشتر محافظت کنید. نکات عملی را بیاموزید تا به شما در شناسایی و مدیریت روابط دشوار کمک کند. به خواندن ادامه دهید تا کشف کنید چگونه مرزهای سالمی ایجاد کنید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیرید!

آیا تا به حال در یک دوستی بوده اید که در آن احساس کنید مرزهای شما رعایت نمی شود؟ یا، آیا تا به حال دوستی داشته اید که همیشه شما را سرزنش کرده و مسخره تان کند؟

گذر از این موقعیت‌ها می‌تواند واقعاً سخت باشد و تشخیص زمان پایان دادن به یک دوستی دشوار است. در این مقاله، نحوه تشخیص یک دوستی سمی و نحوه محافظت از خود را بررسی خواهیم کرد! با سبک زندگی مجله گفتنی همراه باشید.

علائم هشدار دهنده یک دوستی سمی

گاهی اوقات تشخیص یک دوستی سمی ممکن است دشوار باشد. مهم است که به علائم هشدار دهنده ای که نشان دهنده یک رابطه ناسالم است توجه داشته باشید.

چند نشانه از این قبیل عبارتند از:

وقتی یک دوست همیشه مسلط است،
وقتی کسی مدام مورد قضاوت قرار می گیرد،
وقتی عدم تعادل بین دادن و گرفتن وجود دارد،
وقتی یکی از دوستان در حال کنترل است،
وقتی بی اعتمادی وجود دارد،
وقتی یکی از دوستان از دیگری سوء استفاده می کند،
و وقتی یکی از دوستان دائماً دیگری را زمین می گذارد.

اینها همه نشانه های یک دوستی ناسالم است و باید جدی گرفته شود. ضروری است که با تعیین حد و مرز، برقراری ارتباط با احساسات و تمرین مراقبت از خود، از خود در برابر یک دوستی سمی محافظت کنید. اگر همه چیز شکست بخورد، برداشتن گام هایی برای کنار گذاشتن یک دوستی سمی ممکن است بهترین گزینه باشد.

محافظت از خود در برابر یک دوستی سمی

وقتی یک دوست سمی را می شناسید، مهم است که از خود محافظت کنید. این را می توان با تعیین مرزهای سالم و اجازه ندادن به آنها برای سوء استفاده از شما انجام داد .

همچنین ممکن است از صحبت با یک فرد بزرگسال یا دوست مورد اعتماد که می تواند در مورد نحوه رسیدگی به این موقعیت مشاوره ارائه دهد، سود ببرید.

برای جلوگیری از گرفتار شدن در شایعات، مکالمات را مثبت نگه دارید و درگیر شایعات یا صحبت های منفی نباشید.

علاوه بر این، زمانی را به دور از دوست خود اختصاص دهید و به خود فرصت دهید تا در مورد احساسات خود صادق باشید.

همچنین مهم است که اگر چیزی اشتباه است به غرایز خود اعتماد کنید و به یاد داشته باشید که اگر با چیزی احساس راحتی نمی کنید، «نه» بگویید اشکالی ندارد.

در نهایت، تمام تلاش خود را بکنید که اگر فکر می کنید دوستی سمی است، به خودتان اجازه ندهید که از نظر احساسی روی دوستی سرمایه گذاری کنید. با دنبال کردن این مراحل، می توانید از خود در برابر یک دوستی سمی محافظت کنید.

برداشتن گام هایی برای گذر از یک دوستی مسموم

حرکت از یک دوستی سمی اغلب یکی از دشوارترین و در عین حال مهم ترین گام ها برای برداشتن است. تشخیص علائم یک دوستی سمی برای محافظت از خود ضروری است .

این هفت علامت می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که چه زمانی زمان حرکت فرا رسیده است:

دوست شما مدام منفی است،
آنها حمایت نمی کنند،
آنها مالکیت دارند،
آنها دستکاری هستند،
آنها حسود هستند،
آنها به مرزها احترام نمی گذارند
و مسئولیت اعمال خود را نمی پذیرند.
برای محافظت از خود و سلامت روانی خود، مهم است که بتوانید تشخیص دهید چه زمانی زمان فاصله گرفتن از این نوع رابطه فرا رسیده است.

صحبت با یک مربی یا مشاور مورد اعتماد را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را در مورد دوست خود حل کنید و برای بهترین راه پیشرفت به شما توصیه کند.

این مطالب هم جالبه:

یه اشکال اساسی در تصویر وجود داره! می تونی بگی چیه؟

اعدام در دوره قاجار اگر ترسو هستی به عکس داخل متن نگاه نکن!

روکش وسایل: زندگی نکردن به روایت تصویر کیا اینطور هستند؟

مو بلندها حس ششم قوی دارند و می توانند آینده را ببینند!

خطرناک ترین کاغذ دیواری دنیا که کودکان را می کشد(عکس)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =

دکمه بازگشت به بالا