;
آشپزیسبک زندگی

کتلت بدون گوشت با طرز تهیه آسان و فوری وقتی حوصله نداری!

کتلت بدون گوشت: برای پخت غذا بدون گوشت به عنوان نهار یا شام، میتوانید این بار از کتلت خوشمزه ای که با سویا آماده می شود استفاده کنید. این کتلت نه تنها پیشنهاد خوبی برای افرادی است که رژیم دارند و ترجیح میدهند غذای خود را بدون پروتئین حیوانی تهیه کنند است، بلکه به عنوان یک ناهار فوری هم میتواند در نظر گرفته شود. در بخش سبک زندگی از سری مطالب آشپزی طرز تهیه کتلت بدون گوشت را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: فوت کوزه گری برای تهیه همبرگر مرغ رستورانی در منزل

کتلت بدون گوشت2

مواد لازم کتلت بدون گوشت

سیب زمینی 2 عدد متوسط
سویا 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
پودر سوخاری برای ترد شدن کتلت 2 الی 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، به میزان لازم
سبزی معطر در صورت تمایل به میزان لازم

این هم بدردت می خوره: فوت کوزه گری پختن سریع‌ گوشت که تا الان نمی دونستی!

کتلت بدون گوشت3

دستور پخت کتلت بدون گوشت

مرحله اول: ابتدا سویا را با یک لیوان آب ولرم یک ساعت خیس می‌دهیم.

مرحله دوم: در این فاصله دو عدد سیب زمینی متوسط را می‌پزیم.

مرحله سوم: سپس سویاها را کامل آب کش کرده و همراه سیب زمینی‌، پیاز و دو عدد تخم مرغ و ادویه‌جات و پودر سوخاری که حسابی تردش می‌کند، داخل خردکن یا غذاساز ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم: اگر خردکن یا غذاساز در دسترس نیست یک دور از چرخ گوشت ردش میدهیم تا بافت یکدستی داشته باشد.

مرحله پنجم: در مرحله اخر، ترکیب بدست آمده یا همان مایع کتلت را با دست فرم داده و داخل روغن داغ هر طرف آن را سرخ می کنیم.

بعد از سرخ کردن همه کتلت ها، در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

 

تاریخچه کتلت

کُتلت (به فرانسوی: côtelette)، شامی یا کباب فرنگی یکی از غذاهای پُرسی است. این غذای پرطرفدار از گوشت، سیب‌زمینی و پیاز تهیه می‌شود، طعم کمی چرب و گوشتی دارد و معمولاً بدون برنج و با نان و به‌صورت داغ سِرو می‌شود. کُتلت را می‌توان به‌عنوان غذای آماده، غذای سفر یا ساندویچ سرد نیز مصرف کرد. انواع کتلت با گوشت چرخ‌شدهٔ گوسفند، گوساله، مرغ، ماهی تهیه می‌شود.

واژه کتلت ریشهٔ فرانسوی دارد و نخستین بار در سال ۱۶۸۲ استفاده شده‌است. مطابق توصیف آشپزی اروپایی کتلت خوراکی است که اصلاً با دندهٔ خوک تهیه می‌شود اما خاستگاه این شیوه پخت که از گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود مربوط به روسیه سده نوزدهم است جایی که یک مهمانخانه‌دار روس به نام پوژارسکی در شهر تورژوک این شیوه پخت را ابداع کرد و به کتلت پوژارسکی معروف شد. کتلت پوژارسکی حاوی نان به همراه تکه‌های گوشت گوساله یا مرغ است که درون آن مقدار زیادی کره بکار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا