;
تازه هاعلم و فناوری

بهترین زنان مخترع دنیا که هر زنی باید بشناسد!

بهترین زنان مخترع: در بسیاری از موارد در تاریخ، زنان چیزهای شگفت انگیزی ایجاد کرده اند، اما هرگز برای کار خود به رسمیت شناخته نشده اند. این به این دلیل است که بسیاری از جوامع مایلند زنان مطیع مردان باشند و این امر با مخفی نگه داشتن کارهای شگفت انگیزی که زنان انجام می دهند به دست می آید – یا حتی در عوض آنها را به مردان نسبت می دهند.

بسیاری از پیشرفت‌های پزشکی، علم و فناوری که فکر می‌کنیم توسط مردان ایجاد شده‌اند، در واقع توسط زنان ایجاد شده‌اند. این تغییرات مسیر زندگی را به شکلی که ما می شناسیم تغییر داده است و واقعیت جدیدی را از دوره های زمانی قبلی شیوه های کهنه تفکر و هستی ایجاد کرده است.

بخش غم انگیز این است که زنانی که مسئول این پیشرفت ها هستند در بسیاری از موارد سرکوب شده اند. اما با کمی حفاری، این زنان باورنکردنی توانسته اند اعتبار بیشتری برای کارهای شگفت انگیز خود به دست آورند، و پیشرفت های پیشگامانه با سازندگان واقعی آنها مرتبط شده است.

در اینجا 9 اختراع و تئوری که توسط زنان ساخته شده اما به مردان اعتبار داده شده است، آورده شده است.

1-استر لدربرگ: ژنتیک میکروبی

بهترین زنان مخترع عکس1
استر لدربرگ

 

بهترین زنان مخترع: در قرن بیستم، موانع زیادی برای یک زن وجود داشت که به دنبال شغلی در علم و فناوری باشد. اما استر لدربرگ مصمم بود. او از طریق همسرش به آزمایشگاه‌های دانشگاه استنفورد دسترسی داشت که به او توانایی انجام تحقیقاتش را آسان‌تر می‌کرد. او در ادامه به اولین فردی تبدیل شد که باکتری لامبدا فاژ را جدا کرد و با هم، او و همسرش آبکاری ماکت را کشف کردند. شوهرش جایزه نوبل را برای کاری که با هم انجام دادند برنده شد، اما استر هیچ اعتباری دریافت نکرد.

2-Jocelyn Bell Burnell: Pulsars

بهترین زنان مخترع عکس2
Jocelyn Bell Burnell

بهترین زنان مخترع: جوسلین بل برنل 24 ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کمبریج، محقق برجسته در زمینه اخترفیزیک بود. در سال 1967، او با مشاهده علائم عجیب و غریب در فرکانس‌های رادیویی یک تلسکوپ، به موفقیت بزرگی دست یافت. پس از تحقیق در مورد آنها، او یک “تپ اختر” را کشف کرد که یک ستاره فشرده بود که امواج رادیواکتیو را از طریق دو قطب منتشر می کرد. علیرغم تلاش هایش، او به دلیل تلاش هایش شناخته نشد و جایزه نوبل به آنتونی هیویش و مارتین رایل اهدا شد.

3-ENIAC Women: اولین کامپیوتر الکترونیکی

بهترین زنان مخترع عکس3
ENIAC Women

بهترین زنان مخترع: از آنجایی که ارتش ایالات متحده در آغاز جنگ جهانی دوم از جذب نیروی مرد برای بخش مهندسی خود کوتاهی می کرد، آنها مجبور بودند زنان را به خدمت بگیرند. آنها شش زن به نام های کاتلین مک نالتی، فرانسیس بیلاس، بتی جین جنینگز، روث لیچترمن، الیزابت اسنایدر و مرین وسکاف را آموزش دادند. آنها بر روی ENIAC کار کردند، یک ماشین بزرگ به سبک کامپیوتری که برای کار در ارتباط با جنگ ساخته شد. در طول دوره کاری خود، آنها تلاش کردند تا دستگاه را بسیار بهتر از عملکرد اولیه آن بهبود بخشند. با افزایش پوشش رسانه‌ها، تنها افرادی که در پشت دستگاه بودند، مهندسان مرد پرسپر، اکرت و ماچلی بودند.

4-نتتی استیونز: کروموزوم های جنسی

بهترین زنان مخترع عکس4
نتتی استیونز

بهترین زنان مخترع: نتی استیو در واقع متوجه شد که تفاوت اندازه در کروموزوم 20 عامل تعیین کننده در جنسیت جنین است. او کاشف اولیه این واقعیت بود، اما به جای آن به همکار و مربی او EB Wilson اعتبار داده شد.

5-مری اندرسون: برف پاک کن های شیشه جلو

بهترین زنان مخترع عکس5
مری اندرسون

بهترین زنان مخترع: در سال 1902، مری اندرسون پس از مشاهده اینکه خودروها در نیویورک در دیدن برف روی شیشه جلوی خود با مشکل مواجه هستند، ایده برف پاک کن ها را مطرح کرد. او ایده خود را به ثبت رساند، اما نتوانست سازنده ای پیدا کند که از او حمایت کند و محصول خود را تولید انبوه کند. سپس پس از انقضای حق ثبت اختراع او، رابرت کرنز تیغه های برف پاک کن خود را ساخت و به او اعتبار اختراع داده شد.

6-الیزابت مگی: مونوپولی

بهترین زنان مخترع عکس6
الیزابت مگی

بهترین زنان مخترع: بازی Landlords ساخته شده توسط الیزابت مگی در سال 1903 بود، و ایده خود را در سال 1904 به ثبت رساند. اما هیچ سازنده ای آن را آنطور که آنها آن را بسیار پیچیده و پوچ می نامیدند نمی ساخت.

30 سال بعد، چارلز دارو این بازی را انجام داد، آن را دوست داشت و این ایده را به شرکت برادران پارکر برد. آنها بازی را با نام جدید Monopoly تولید کردند و از Darrow به عنوان بنیانگذار این بازی یاد می شود که او در واقع هرگز خلق نکرده است.

7-هدی لامار

بهترین زنان مخترع عکس7
هدی لامار

بهترین زنان مخترع: او که به عنوان آژیر نمایشگر هالیوود شناخته می شود، یک مخترع تحسین شده نیز بود و در توسعه ارتباطات بی سیم در ایالات متحده نقش اساسی داشت. او همراه با مخترعش جورج آنتیل، پیشگام راهی برای دستکاری فرکانس‌های رادیویی بود که به متفقین این امکان را می‌داد که در طول جنگ جهانی دوم پیام محرمانه را به هر یک از آنها مخابره کنند و اساساً با نازی‌ها مبارزه کنند.

8-آن تسوکاموتو

بهترین زنان مخترع عکس8
آن تسوکاموتو
بهترین زنان مخترع: کار آن تسوکاموتو در 25 سال گذشته که یکی از اختراعات فرآیند جداسازی سلول های بنیادی انسانی است، منجر به پیشرفت در تحقیقات سرطان و ترسیم مسیر روزی برای یافتن درمان شده است. اختراعات او منجر به برخی از اولین آزمایشات انسانی در مورد هدف قرار دادن اختلالات مغز، چرخش و چشم شده است.

9-شرلی جکسون

بهترین زنان مخترع عکس9
شرلی جکسون
بهترین زنان مخترع: جکسون اولین زن سیاه پوستی بود که در اوایل دهه هفتاد مدرک دکترای خود را از MIT دریافت کرد. او برای دو دهه محقق برجسته در مطالعات ذرات زیراتمی بود که منجر به اختراع تلفن های لمسی، فیبر نوری، دستگاه های فکس قابل حمل، شناسه تماس گیرنده، فناوری انتظار تماس و سلول های خورشیدی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا