;
ریپورتاژ آگهی

تلاطم گرانی، املاک تجاری را نیز در بر گرفت!

نوسان قیمت بیشتر در زمینه هایی رخ می دهد که قیمت به نسبت پایین باشد و جا برای افزایش قیمت داشته باشد و همچنین به نسبت افزایش قیمت مردم نیز توانایی خرید داشته باشند. در این صورت نوسانات منظم شکل گرفته و بازار به روال خود ادامه می دهد. ولی در شرایطی که قیمت ها بالا باشد و افزایش قیمت های پی در پی باعث ایجاد بحران در بازار شود شرایط به شکل دیگر رقم می خورد. نوسانات قیمت در زمینه بازارهای مسکونی چندبار در طول سال رخ می دهد و قیمت ها را حتی به صورت جزئی هم شده باز افزایش می دهد، ولی این مسئله در مورد املاک تجاری به ندرت پیش می آید چون که قیمت ها در املاک تجاری به قدری بالا می باشد که ظرفیت افزایش چندباره قیمت در آن وجود ندارد. با ما همراه باشید تا تلاطم گرانی املاک تجاری را بررسی کنیم.

تلاطم گرانی املاک تجاری

در گذشته هر روز بازار خرید و فروش املاک تجاری رونق داشت و مردم به دلیل رشد قیمت، میل به خرید و فروش داشته و این روند به صورت منظم تکرار می شد. اما اخیرا شرایط در دید مردم دگرگون شده و دیگر مثل سابق در حال خرید و فروش نیستند بلکه در انتظار افزایش قیمت ناگهانی منتظر می نشینند و دیگر تمایلی به فروش نشان نمی دهند، همسو با آن خریداران نیز رغبتی به خرید نشان نمی دهند چون خریداران هم، برعکس موج تفکر مالکان را دارند و برای کاهش قیمت انتظار می کشند!

این وسط گروه دیگری وجود دارند که نه مالک هستند و نه صاحب کسب و کار، چرا که آن ها تنها طالب سرمایه گذاری در املاک تجاری هستند که با وجود تلاطم قیمت در املاک تجاری، دیگر میل و رغبتی به سرمایه گذاری نشان نمی دهند چون دیگر توان پرداخت هزینه گزاف املاک را ندارند.

حال تصور کنید در این آشفته بازار قیمت ها شخصی به منظور سرمایه گذاری وارد گود شود و در معاملات خود با کلاهبرداران ملکی روبرو شود، دیگر تصور می کنیم حدس بزنید که چه سرنوشت تلخی انتظار سرمایه گذران را می کشد! برای پیشگیری از چنین اتفاقات ناگواری توصیه ی ما این است که تحت هیچ شرایطی بدون حضور و یا بدون مشورت بهترین وکیل ملکی در تهران اقدام به بستن قراردادها و معاملات ملکی نکنید چرا که با یک بی توجهی می بایست سال ها در پی باز پس گیری سرمایه خود آواره دادگاه و دادسرا شوید در حالی که پس از کلاهبرداری های ملکی و ثبت سند دیگر سرنوشت معلومی از رأی مثبت دادگاه برای شما وجود نخواهد داشت.

وکیل ملکی در تهران

تاثیر گرانی بر کسب و کار مردم

به دنبال طمع مالکان برای فروش و ترس خریداران برای خرید و عدم توانایی سرمایه گذاران، اتفاقی که می افتد این است که مردم بیشتر به سمت اجاره تمایل پیدا می کنند. بازار نیز تقاضای افراد را در اجاره برآورده کرده و اوضاع تا مدتی به این منوال ادامه پیدا می کند. حال اگر در چنین شرایطی باز نوسانات قیمت باعث افزایش قیمت املاک تجاری شود دیگر توان مردم حتی در اجاره کردن نیز تحلیل می رود چون طبیعتا اجاره بها نیز به نسبت ارزش ملک افزایش می یابد. در نهایت چیزی که جامعه شاهد آن خواهد بود تنها کسادی کسب و کار مردم است و بس.

چشم پوشی شهرداری از طرح های تفصیلی و جریمه هایی که علیه متخلفان صورت گرفت باعث رشد واحدهای کوچک تجاری شد و بازار خرید و فروش آن ها رونق گرفت. با این حال این واحد های کوچک نیز از افزایش قیمت خرید و فروش و اجاره بها در امان نمانده و شاهد افزایش قیمت بوده اند و حباب قیمت آن ها نمی شکند، هرچند کارشناسان اعتقاد دارند این تورم و افزایش قیمت موقتی می باشد ولی با تجزیه تحلیل های ساده نیز به راحتی می توان دریافت که رونق این واحدهای کوچک و یا به اصطلاح مغازه ها ثباتی نخواهد داشت.

قیمت خرید و اجاره بها در املاک کوچک تجاری با شرایط فعلی نیز ثابت نبوده و نوساناتی را شاهد می باشد دیگر با توجه به این موضوع می توانید دریابید که اگر تعداد مغازه ها نیز کم شود اوضاع قیمت ها به چه وضعیتی دچار می شود! برای محکم کردن جای پای خود در بازار املاک و یک خرید و فروش کم ریسک و یا گرفتن راهکار در دیگر مشکلات به وجود آمده به هیچ عنوان مشورت سریع و به موقع با بهترین وکیل ملکی در تهران را دست کم نگیرید!
وکلا با توجه به پرونده های مختلفی که در انواع حوزه ها با آن سروکار داشتند تجربیات فراوانی کسب کرده و می توانند قبل از وقوع هر نوع مشکلی با ارائه ی تجربیات خود راه کلاهبرداران و شیادانی که برای اندوخته مردم دندان طمع تیز کرده اند را سد کنند.

یکی از دیگر آثار گرانی بر کسب و کار این است که با افزایش اجاره بها توانایی مردم در پرداخت اجاره کاهش یافته و شروع به راه اندازی کسب و کار های اینترنتی می کنند تا از آثار سوء تورم بر درآمد خود بکاهند. بنابراین در این بین نیز باز بازار کلاهبرداران اینترنتی داغ شده و از فروش محصول توسط صاحبان کسب و کارهای سالم سوءاستفاده می کنند، خود را به جای فروشنده جا زده و مبالغ کلانی به جیب می زنند و در نتیجه مردم رغبت چندانی به خرید اینترنتی نشان نمی دهند و تنها از سایت های معتبری خرید می کنند که سرمایه هنگفتی برای تبلیغات آن خرج شده است و دیگر به فروش های سالم آنلاین کوچک اعتمادی ندارند. در نتیجه ی تمام این اتفاقات چیزی که برداشت می شود این است که سایه امنیت از سر کسب و کارها کم می شود.

دلیل تمایل مردم به املاک تجاری

همان طور که مستحضر هستید شروع هر شغل و کسب و کاری با یک سری مشکلاتی همراه می باشد. اگر فردی در شغل کارمندی مشغول شده باشد و از طریق دیگری درآمد نداشته باشد قطعا در این شرایط اقتصادی و با توجه به تورم موجود دچار کمبود و مشکلات اقتصادی خواهد شد. و اگر همان شخص تصمیم داشته باشد یک کسب و کار با دنیای متفاوت تری را راه اندازی کند و یک تولیدی تاسیس کرده و کارآفرینی کند، ریسک های مربوط به این موضوع را به جان خریده است. با توجه به شرایط اقتصادی و تورم های موجود کمتر شخصی حاضر به پذیرش این مسئله می شود و اکثرا ترجیح افراد این است که یک کسب و کار بدون ریسک و با حاشیه سود خوب راه اندازی کنند.

با توجه به فاکتورهای موجود اجاره ی یک واحد کوچک از املاک تجاری با وجود اجاره بهای بالا و خواب سرمایه در نظر صاحبان کسب و کار باز هم مورد تایید بوده و آن را به راه اندازی تولیدی و یا کارمندی ترجیح می دهند. ناگفته نماند که سود مغازه های کوچک با وجود اجاره، بسیار خوب بوده و طرفداران پرو پا قرص خود را دارد. ولی موضوع این است که آیا رونق بازار مغازه ها، پس از افزایش پی در پی اجاره بها نیز ادامه پیدا خواهد کرد؟
و پاسخ این سوال موضوعی می باشد که فکر کاسبان را درگیر نموده و اخبار و حواشی تورم املاک، روز به روز بر نگرانی آن ها می افزاید چرا که معیشت افرادی که تنها در یک شغل فعالیت دارند شدیدا به این نوسانات گره خورده است.

قیمت املاک تجاری

سخن پایانی

ما برای تفهیم شرایط موجود در کسب و کارهای امروز با وجود تلاطم گرانی املاک تجاری تصمیم به نگاشتن این مطلب گرفتیم. در این مقاله ابتدا از گرانی های ایجاد شده در املاک تجاری صحبت کرده و نوسانات ناگهانی و خارج از توان اقتصادی مردم را خاطر نشان کردیم. سپس از تاثیرات نامطلوب گرانی که بر درآمد و شغل و تصمیمات مردم سایه افکنده سخن به میان آوردیم. باشد که مطالب ما تلنگری باشد برای افراد مسئول که می توانند با اقدامات درست و دلسوزانه، آرامش و رفاه را به زندگی مردم بازگردانند. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا