;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی گیتی قاسمی + زندگی شخصی و عکس های خانوادگی

گیتی قاسمی متولد 16 مرداد 1355 در ملایر کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. مدرک کارشناسی رشته کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال 1381 دارد و از سال 75 فعالیت جدی در دنیای هنر را آغاز کرد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی گیتی قاسمی را بخوانید و تصاویر خانوادگیش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

خلاصه بیوگرافی گیتی قاسمی

نام اصلی: گیتی قاسمی
متولد: 16 مرداد 1355 ملایر
زمینه فعالیت: سینما، تئاتر و تلویزیون
پیشه: بازیگر
مدرک تحصیلی: لیسانس کارگردانی
سالهای فعالیت: 1375 تاکنون
قد: 158 سانتیمتر
همسر: حاتمی آذر
فرزندان: 2 پسر (مهیار حاتمی آذر و 1 پسر دیگر)

 

خانواده

پدرش آزاده و از اسرای جنگ ایران و عراق بوده و یک برادر به نام همایون قاسمی دارد.

پدر گیتی قاسمی
پدر گیتی قاسمی
مادر گیتی قاسمی
مادر گیتی قاسمی

شروع فعالیت با تئاتر

فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد اولین کار جدی اش با نمایشی بنام “بوق” به کارگردانی فرهاد تجویدی در سال 1387 و در 32 سالگی بود اولین بار با سریال حیاط خلوت از مرکز سیمای قم وارد قاب تصویر شد.

اولین سریال

نخستین بار در تلویزیون در سال 1389 در سریال جراحت به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور بازی کرده است. از مهم ترین آثار گیتی قاسمی می توان به بازیگری در فیلم ویلایی ها ، سریال چک برگشتی و سریال گاهی به پشت سر نگاه کن اشاره کرد. برای اولین بار در سال 1399 در فیلم جابه جا به کارگردانی علی توکل نیا در نقش مادربزرگ بازی کرد.

وضعیت ازدواج و همسر گیتی قاسمی

او با آقای حاتمی آذر ازدواج کرده و صاحب دو فرزند پسر می باشد ، نام فرزند بزرگش مهیار است. پسرش مهیار هم در خوانندگی و هم در بازیگری دستی بر آتش دارد.

شوهر گیتی قاسمی
شوهر و فرزندان گیتی قاسمی

پسر گیتی قاسمی

احساس مسئولیت

همیشه و برای همه نقش ها حتی اگر نقش کوتاهی باشد با جان و دل مایه می گذارم که آن نقش خوب و درست دیده شود ، من همیشه چه جایزه بگیرم و چه نگیرم ، احساس می کنم که مسئولیتم نسبت به بازیگری و صحنه تئاتر سنگین است.

برای بازی در فیلم ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی و سد معبر به کارگردانی محسن قرایی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

جوایز

برنده 11 جایزه بازیگری از جشنواره های : بانو ، میثاق ، ماه ، رضوی ، فجر ، مقاومت ، فجردانشگاهی ، نمایشهای کوتاه و دفاع مقدس و همچنین برنده تقدیر ویژه شب بازیگر خانه تئاتر برای نمایش قصیده شب نمناک ؛ 1388 می باشد.همچنین سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن سینمای ایران را در کارنامه خود دارد.

ابراهیم حاتمی کیا یک استاد است

گیتی قاسمی می گوید، از نظر من ابراهیم حاتمی کیا یک استاد است ، او از معدود افرادی است که به اعتقادات خود پایبند مانده و راه خویش را بدون توقف ادامه می دهد، من از نظر عقاید، افکار و اعتقاد احساس اشتراک بسیاری با حاتمی کیا دارم، چون خود من هم بچه جنگ هستم و پدرم در این راه مشقتهای بسیاری کشیده است، پدر من جانباز هشت سال دفاع مقدس است و به همین دلیل فضای ذهنی حاتمی کیا را به خوبی درک می کنم.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا