;
سبک زندگیمهارت های زندگی

چگونه بفهمیم نوجوانتان به شما دروغ می گوید؟

دروغ گفتن نوجوانان: شناسایی به موقع دروغ های مداوم در نوجوانان می تواند کلید پیشگیری از مشکلات رفتاری باشد. ما به شما کمک می کنیم که بدانید فرزند نوجوانتان چگونه به شما دروغ می گوید.

چگونه بفهمیم که نوجوانتان به شما دروغ می گوید؟ ارتباط بین والدین و فرزندان همیشه موضوع مطالعه و تأمل است، به ویژه در رابطه با دروغ و فریب در این مرحله از گذار به بلوغ.

 

در این مطالعه ما این موضوع را توسعه می دهیم تا به عنوان والدین بتوانید متوجه شوید که آیا نوجوانتان به شما دروغ می گوید یا خیر. این نگرش معمولا منجر به مسائل عمیق تری مانند مشکلات رفتاری، اختلالات عاطفی یا مشکلات در ارتباطات خانوادگی می شود. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه شوید.

 

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

وقتی متوجه شدید که نوجوانتان به شما دروغ می گوید

وقتی والدین متوجه می شوند که نوجوانشان به آن ها دروغ می گوید، نقطه عطفی رخ می دهد. گاهی اوقات والدین از ترس دروغ شنیدن از صحبت با فرزندان خود اجتناب می کنند، گویی چشمان خود را روی مشکل می بندند. در عین حال،فرزند نیز احساس عدم اعتماد می کند و همچنین از صحبت با آن ها اجتناب می کند.

به این ترتیب بیگانگی تدریجی ایجاد می شود و نظارت والدین نیز سخت می شود. و در درازمدت، اگر این رفتار نوجوان حل نشود، می تواند منجر به مشکلات مربوط به محیط، رفتار پرخاشگرانه، از دست دادن کنترل خود و غیره شود.

به همین دلیل، اولین قدم این است که تشخیص دهید آیا نوجوانتان به طور مرتب به شما دروغ می گوید یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، زمان آن فرا رسیده است که برای حل این مشکل و بازگرداندن پیوند سالم بین والدین و فرزندان به دنبال حمایت حرفه ای باشید.

همچنین بخوانید: حقایقی تلخ درباره چهره زیبا در دنیای امروز

برخی از شاخص ها در دروغ گفتن نوجوانان عبارتند از:

دروغ های نوجوان شما ممکن است مشکلات دیگری را پنهان کند. شناخت شاخص های آن برای مداخله به موقع و صحیح مهم است.
برای شروع، اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به این دلیل است که قبلاً گمان می‌کنید که نوجوانتان به شما دروغ می‌گوید. در این صورت، ممکن است قبلا یکی از این شاخص ها را شناسایی کرده باشید:

_او هنگام بازگو کردن چیزهایی که تجربه کرده است اغراق می کند.
_اغلب به دروغ های سفید متوسل می شود.
_ درباره چیزهایی که در مدرسه برای او اتفاق می افتد، مانند معلمان یا نتایج آزمون، به شما چیزی نمی گوید.
_شما از دیگران در مورد چیزهایی که او در آن دخیل است مطلع می شوید.
_عکس‌هایی را نشان دهید (مثلاً در شبکه‌های اجتماعی) که تنها بخش بسیار مثبتی از آنچه واقعاً هستید یا زندگی روزانه شما را نشان می‌دهد.
_مطمئن نیستید وقتی با دوستانش بیرون می رود چه می کند.
_ تنها زمانی که از او سوال می کنید بخشی از داستان را برای شما تعریف می کند.

1. زبان بدن

علاوه بر این، زمانی که با نوجوان صحبت می کنیم، می توانیم از طریق زبان بدن او از برخی سیگنال های قابل تشخیص نیز آگاه شویم. این ها به ما کمک می کنند تا بفهمیم آن چه گفته می شود درست است یا نه و در سنین پایین تر آشکارتر خواهد شد.

به عنوان مثال، او در همان ابتدا از نگاه کردن به چشمان شما در حالی که به شما دروغ می گوید اجتناب می کند. علاوه بر این، ممکن است او به سمت راست نگاه کرده باشد، حرکت چشمی که مربوط به تخیل است، یعنی به دروغ احتمالی. همچنین ممکن است لرزش خفیفی در صدا و عرق کردن کف دست داشته باشید.

دروغ گفتن نوجوانان-زبان بدن

چگونه بیان می شود؟

وقتی از فرزندتان سوال می‌پرسید، می‌توانید به نحوه برقراری ارتباط او نیز توجه کنید . اگر چیزی را به شما بگوید که واقعاً زندگی کرده است، هرگز به اندازه اختراع آن چیزی نخواهد بود.

به عنوان مثال، اگر او دروغ می گوید، ممکن است یک چیز را چندین بار تکرار کند یا جزئیات زیادی در مورد وضعیت ارائه دهد. به این ترتیب او به دنبال توجیه چیزی غیر واقعی است.

2. مشکلات عاطفی

پشت دروغ های نوجوانان ممکن است مشکلات عزت نفس، مشکلات در معاشرت یا عدم توجه وجود داشته باشد. مهم است که با ارتباط خوب با آن مقابله کنید.
هر نوجوانی در مقطعی به والدین خود دروغ گفته است. این مرحله از تغییر برای نوجوان که از قبل احساس می‌کند بزرگ‌تر است و می‌خواهد همه چیز را امتحان کند، جذابیت‌های زیادی به همراه دارد. با این حال، اگر دروغ ها تکراری هستند، باید به وضعیت فرزندمان در سطح عاطفی نیز نگاه کنیم.

نوجوانی که دروغ می گوید ممکن است مشکلات عاطفی را نشان دهد. به عنوان مثال، عزت نفس پایین، مرحله افسردگی یا استرس، یا احساس شدید تنهایی. او با دروغ گفتن به دنبال این است که خود را کسی نشان دهد که نیست اما دوست دارد باشد.

به عنوان والدین ضروری است که دروغ های فرزند نوجوان خود را به موقع تشخیص دهیم. تنها از این طریق می توان از رفتارهای منفی که به روابط و اعتماد خانوادگی و همچنین کودک در روابط اجتماعی آسیب زیادی وارد می کند، جلوگیری کرد.

لینک های مرتبط:

آیا می توانید شخصیت خود را تغییر دهید؟

شرم و نفرت از خود: چرا از خودم بدم می آید و چگونه با آن مقابله کنم؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا