;
فرهنگ و هنرهنرمندان

8 بازیگر فمینیست مشهور که حامی حقوق برابر هستند!

8 بازیگر فمینیست مشهور: در اوایل قرن بیستم، زنان دفاتر پست را آتش زدند و سیم‌های تلفن را قطع کردند و برای حق رای مبارزه کردند. در دهه 1960، زنان خانه دار آمریکایی برای قانونی کردن سقط جنین و حمایت اجتماعی از زنان شاغل تجمع کردند. فمینیست ها یکی پس از دیگری ثابت کرده اند که زنان باید بتوانند رای دهند، تحصیل کنند، کار کنند و بر بدن خود کنترل کامل داشته باشند.

امروز، فمینیسم همچنان قوی است، حتی اگر رادیکال ها آن را برای همه خراب کنند. حتی ستارگان هالیوود هم از موقعیت سلبریتی خود برای دفاع از حقوق زنان استفاده می کنند و کار بزرگی انجام می دهند! در این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی به بازیگرانی می پردازیم که فمینیست هستند و برای احیای حقوق برابر تلاش می کنند.

داغ و تازه: بروس ویلیس: بازیگر معروف هالیوود زبان پریشی و فراموشی گرفته است!

بازیگر فمینیست مشهور

همچنین بخوانید: رازهای بازیگران هالیوود: اعترافات عجیب 10 سلبریتی مشهور

1. اسکارلت جوهانسون

بازیگر فمینیست مشهور_اسکارلت جوهانسون

یکی از ثروتمندترین بازیگران زن هالیوود، اسکارلت جوهانسون، که ثروتش بیش از 100 میلیون دلار تخمین زده می شود، بارها اعتراف کرده است که در گذشته، اغلب فقط به خاطر زن بودنش دستمزد کمتری می گرفت. این یک تجربه بسیار غم انگیز برای او بود، بنابراین اکنون که او یک قهرمان مارول است، اسکارلت تمام تلاش خود را می کند تا برای زنان دیگر در صنعت صحبت کند.

2. مدونا

بازیگر فمینیست مشهور_ مدونا

مدونای افسانه ای معتقد است که روند وحشتناک زندگی زنان که مملو از ممنوعیت ها و محدودیت های مداوم است، تنها با تلاش مشترک قابل تغییر است. این خواننده استدلال می کند که دنیای مدرن توسط مردانی اداره می شود که بیش از حد به خود اجازه می دهند و زنان باید با چنین استانداردهای دوگانه مبارزه کنند.

3. ناتالی پورتمن

بازیگر فمینیست مشهور_ ناتالی پورتمن

پورتمن به فمینیسم رادیکال اعتقادی ندارد و موعظه می کند که حامیان حقوق زنان نباید مردان را تحقیر کنند و زنان جوان شکننده نیز می توانند فمینیست باشند. این بازیگر بارها در مصاحبه ها و سخنرانی های خود تاکید کرده است که چقدر برای هالیوود برای تصویر کشیدن درست فمینیسم اهمیت دارد. او همچنین یکی از افراد مشهوری است که به طور علنی موضوع پرداخت نابرابر حقوق زنان و مردان در هالیوود را مطرح کرده است.

بازیگر فمینیست مشهور

4. لنا دانهام

لنا دانهام بازیگر فمینیست

لنا دانهام، بازیگر و کمدین، قاطعانه از مثبت بودن بدن، بالای 30 سالگی و هنوز ازدواج نکرده بودن دفاع می کند، و این ایده که فمینیست بودن به معنای دادن حق انتخاب به زنان دیگر است، حتی اگر شما آن را به اشتراک نگذارید. دانهام تصمیم گرفت به طور افراطی به نابرابری نزدیک شود و سریالی ساخت که در آن زنان همانطور که هستند نشان داده شوند. این پروژه “دختران” نام داشت و در سال 2012 منتشر شد و تعداد زیادی نقد مثبت جمع آوری کرد. برای چنین موفقیت عظیمی، فمینیست ها بدون قید و شرط لنا را با آغوش باز در صفوف خود پذیرفته اند.

شاید جالب باشد: آیشواریا رای و دخترش در مت گالای هندی: دخترش به خودش رفته یا آبیشک؟

5. بیانسه

بیانسه بازیگر فمینیست

در سال 2013، بیانسه آلبوم فمینیستی “Beyonce” را منتشر کرد و در طی سخنرانی خود در جوایز موسیقی ویدئویی MTV 2017، ملکه بی اظهار داشت که خود را یک فمینیست مدرن می داند. او اعتراف کرد که قبلا از کلمه “فمینیسم” می ترسید، اما با گذشت زمان متوجه شد که در واقعیت، این فقط یک جنبش برای برابری جنسیتی است که در آن مردان و زنان مکمل یکدیگر هستند.

6. رز مک گوان

رز مک گوان بازیگر فمینیست

رز یکی از اولین کسانی بود که #HarveyGate را آغاز کرد و بلافاصله توسط سایر قربانیان حمایت شد. مک گوان به یکی از رهبران جنبش «زمان به پایان رسید» تبدیل شد و با افراد دیگری که در مورد خشونت و نابرابری صحبت می کردند کنار آمد. شایان ذکر است که رز یک فمینیست تهاجمی است – او یک بار به آدام سندلر به دلیل جنسیت گرایی حمله کرد. اما چنین پرخاشگری به سمتی می خزد – در نتیجه مدیرش او را رها کرد و مک گوان به تهمت و همجنس گرایی متهم شد. مقداری برنده می شوی، مقداری می بازی.

7. اما واتسون

اما واتسون بازیگر فمینیست

اما واتسون در سال 2014 سفیر حسن نیت سازمان ملل شد. او کمپین HeForShe را آغاز کرد که مردان را تشویق می کند تا برای برابری جنسیتی بایستند. به نظر واتسون، مبارزه برای حقوق زنان اغلب مترادف با نفرت از مردان است. اما در حقیقت، فمینیسم این باور است که زن و مرد باید از حقوق و فرصت های برابر برخوردار باشند. این دکترین برابری جنسیتی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

8. آنجلینا جولی

بازیگر فمینیست_ آنجلینا جولی

بسیاری از مردم می دانند که جولی سفیر سازمان ملل است و زمان زیادی را در آفریقا و آسیا می گذراند. اما او اغلب از حق دختران برای تحصیل و داشتن یک زندگی عادی به طور کلی دفاع می کند. این بازیگر مدعی است که حقوق زنان نه تنها در کشورهای دارای درگیری نظامی بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز نقض می شود. و بنابراین جامعه به قوانینی نیاز دارد که از زنان حمایت کند. جولی زنان قوی، مستقل و تحصیل کرده را تضمین کننده ثبات کشور می داند. تقریباً تمام فعالیت های بشردوستانه او به این مفهوم اختصاص دارد.

 

 

لینک های مرتبط:

آموزش آرایش آنجلینا جولی: مثل او میکاپ طبیعی داشته باشید!

7 سلبریتی محبوب که آبروی خود را بردند

ستاره هایی که زمانی زندگی سختی داشته و فقیر بوده اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا