;
فرهنگ و هنرهنرمندان

ستاره صفر آوه، لیلی دختر تاجیک در چشم باد از کودکی تا بزرگسالی+ الان چه شکلی شده اند؟

بیوگرافی ستاره صفر آوه: بیتا توکلی بازیگر خردسال سریال «در چشم باد» در ۲۲ شهریور ۱۳۸۴ دار فانی را وداع گفت. اگر این سریال را دیده باشید حتما می‌دانید که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال «لیلی» است، همان کودک شیرین زبانی که مانند سایه «بیژن» را دنبال می‌کند و انیس و مونس اوست. تصاویر جدید و بیوگرافی ستاره صفر آوه را در بخش فرهنگ و هنر مجله گفتنی ببینید.

این هم جالبه: چهره بسیار جذاب ساحل در دنیای شیرین دریا بعد از 23 سال+ عکس و بیوگرافی

این مطلب را هم ببین: کیم جونگ هوا بازیگر بانو جیلی در سریال سرزمین بادها چه مدلی شده+ عکس

بیوگرامی بیتا توکلی بازیگر کودکی لیلی در سریال در چشم باد

بیتا توکلی1 بیتا توکلی2

بیوگرافی ستاره صفر آوه

شاید براتون جالب باشه: بازیگر سعید در سریال دردسر والدین در 45 سالگی کنار همسرش+عکس بیتا توکلی3

این را هم شاید دوست داشته باشید: تغییر چهره زیبا بروفه از خانوم آرام متین به خانوم خفن+عکس

بیتا توکلی در ۲۲ شهریور ۱۳۸۴ در سانحهٔ تصادف اتومبیل در جاده مشهد-دامغان به شدت مجروح شد و درگذشت. این بازیگر نوجوان که به همراه پدر و مادر خود برای ادای نذری پس از به هوش آمدن مادرش از کما، راهی مشهد مقدس شده بودند، به هنگام بازگشت در جاده تصادف کرده و هر سه نفر جان خود را از دست دادند. بیتا توکلی کلاس پنجم دبستان بوده و تاکنون در فیلمهایی چون “چتری برای دو نفر” و “سام و نرگس” به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی ستاره صفرآوه بازیگر بزرگسالی لیلی

سریال در چشم باد

بیوگرافی ستاره صفر آوه:

ستاره صفرآوه متولد 1359 در دوشنبه ، بازیگر ، مجری و روزنامه نگار اهل تاجیکستان است. از رشته خبرنگاری دانشگاه صدا و سیمای تاجیکستان در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده و مسلط به زبان های انگلیسی ، فارسی و روسی می باشد.

خانواده هنری

ستاره صفرآوه4

بیوگرافی ستاره صفر آوه، ما یک خانواده 6 نفره شامل پدر، مادر و چهار خواهر و برادر هستیم، برادرم «وطن» در سریال در چشم باد نقش افسر روس را بازی کرد. یکی از خواهرانم هم تحصیلکرده مسکو روسیه بوده و آنجا تجربه بازیگری هم دارد.

این مطلب هم جالبه: سارا روستاپور خاله سارای برنامه کودک در 42 سالگی+ عکس های جدید

علاقه به بازیگری از کودکی

ستاره صفرآوه3

من از کودکی به بازیگری علاقمند بودم اما در تاجیکستان به سبب های زیاد، سینمای وطنی نداریم و من نمی توانستم آرزویم را برآورده کنم. در دانشگاه رشته سینما نداشتیم به همین دلیل کارگردانی خبرنگاری خواندم.

الهه جعفری کراش جواد نوروز رنگی بیرون از سریال چه جذابه + عکس و بیوگرافی

ماجرای بازیگر شدن

بیوگرافی ستاره صفر آوه، یک روز شنیدم که کارگردان ایرانی به همراه فیلمبردارش به تاجیکستان آمده است تا در کشورمان یک خانم بازیگر را برای آفریدن نقش در تلویزیون انتخاب کند. خیلی خوشحال شدم و به پدرم گفتم که می شود من هم بروم و سرنوشتم را انتخاب کنم؟! پدرم گفت برو، ایران کشور خوبی است و شاید تقدیر تو همین باشد.

ستاره صفرآوه2

قبولی در تست در چشم باد

با نگرانی و ترس زیاد برای تست به دیدار آقای جوزانی (کارگردان) رفتم ، زمانی که وارد اتاق شدم رئیس سینما و شاعر کلان فارسی گوی تاجیکستان هم نشسته بودند.آنقدر ترسیده بود که پایم می لرزید، فکر کنم آقای مسعود جعفری جوزانی زود فهمید و به من گفت بفرمائید بنشینید. بعد از چند سوال و جواب و یک تستی ویدیوی که آقای طاهری از من گرفتند ، کار تمام شد تا اینکه یک روز تماس گرفتند و گفتند قبول شدم.

از فارسی تا روسی

در ادامه بیوگرافی ستاره صفر آوه گفت، شخصیت «لیلی» را من بازی کردم، در آغاز خواندن فیلمنامه برایم مشکل بود چون فارسی را سخت می خواندم. آقای احمد رمضان زاده و شهربانو بهرامیه فیلمنامه را به فارسی برای می خواندند و من هم آن را با الفبای روسی می نوشتم ، بنظرم این فیلمنامه یک شاهکار بود. بعد از مدتی توانستم خودم فارسی را بخوانم و 2/5 سال در فیلمبرداری این سریال در ایران بودم.

ستاره صفرآوه1

وضعیت ازدواج و همسر ستاره صفر آوه

در تکمیل بیوگرافی ستاره صفر آوه باید گفت از وضعیت ازدواج و همسر ستاره صفر آوه اطلاعات دقیقی در دست نیست.

پارسا پیروزفر

من ابتدا پارسا پیروزفر را نمی شناختم اما وقتی به ایران آمدم آگاه شدم او بازیگر بزرگی است و این نگرانی من را بیشتر کرد. ولی ایشان انسان خوبی هستند و مرا در رسیدن به نقش لیلی بسیار کمک رساند. من همیشه به شخصیت بزرگ ، باسواد و هنرمند او احترام می گذارم ، او دیالوگ ها را با من تمرین می کرد و هر وقت لازم بود از راهنمایی دریغ نداشت.

از تدریس تا استرالیا

مدتی در کشورم رشته روزنامه نگاری را در دانشگاه تدریس می کردم اما حالا چند سالیست به استرالیا مهاجرت کردم و کار رسانه ای در این کشور انجام می دهم.

این مطلب را ببینید: زهرا سعیدی مادر ستایش در 71 سالگی یکباره جوان شد+ عکس

داستان سریال در چشم باد و نقش ستاره صفر آوه

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود که سه دوره تاریخ ایران را بازگو می‌کند (قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی)

پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.

این را هم شاید بپسندید: تصاویری نگران کننده از چاقی باران کوثری

در این سریال ۱۵۰ بازیگر در نقش‌های اصلی ایفای نقش کرده‌اند. «سعید نیک‌پور» نقش «حسن ایرانی» پدر خانواده را بازی می‌کند. او از ابتدای سریال در قصه حضور دارد و در فاز دوم با مرگ شخصیت ایرانی از قصه خارج می‌شود. ایرانی ۳ پسر و یک دختر دارد که نام یکی از پسرها «بیژن» است و نقش او را «پارسا پیروزفر» بازی می‌کند. «بیژن» خلبان است و پس از ترک نامزدش «ایران نخجوان» با بازی سحر جعفری جوزانی در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگد. او پس از جنگ دستگیر و به خارج از کشور تبعید می‌شود.

بیژن زمانی که اسیر می‌شود عشق دوران کودکی خود یعنی لیلی《ستاره صفر آوه》را در ارتش شوروی پیدا می‌کند و به همراه او فرار می‌کند.

بیژن زمان جنگ ایران و عراق به ایران می‌آید و برای پیدا کردن پسرش مجبور می‌شود به جبهه برود. نقش پسر دیگر ایرانی به نام «نادر» را «کامبیز دیرباز» بازی می‌کند. «نادر» تاجر است و تمایل زیادی به دخالت در ماجراهای سیاسی ندارد. نقش همکار و دوست او را «رضا شفیعی‌جم» بازی می‌کند.

اسد پسر کوچکتر خانواده «مهدی کاسه ساز» در حمله هوایی متفقین به نیروی دریایی بندر پهلوی به همراه یدالله بایندر کشته می‌شود. فاطمه دختر ایرانی گلاره عباسی با محمود دژگیر محمدرضا هدایتی ازدواج می‌کند.

 

برایتان جالب خواهد بود

عکس عروسی و ماه عسل مرجان سلحشوری تکواندوکار ایرانی+بیوگرافی

پیری شوکه کننده بهراد خرازی بازیگر مجید دلبندم در سن 50 سالگی! + بیوگرافی و عکس

ممیسابو در سریال یوسف پیامبر با همسر و فرزندانش بیرون سریال+عکس

تیپ جنجالی زن سوئدی سامان قدوس در قطر+ عکس های عروسیشون

فلامک جنیدی با همسر و فرزندان در خارج کشور+ چقد تغییر کرده!

تصاویر جدید از سریال یانگوم2: یانگوم وسط ایتالیایی ها

عکس همسر واقعی علی نصیریان، بزرگ آقای سریال شهرزاد

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سه =

دکمه بازگشت به بالا