;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان + عکس و داستان سریال

بازیگران سریال سنجرخان: سریال تاریخی “سنجرخان” به نویسندگی زنده یاد ضیاءالدین دری، داستان یکی از قهرمانان کُرد را به‌تصویر می‌کشد که فرشید گویلی، بازیگر محلی کُردزبان، نقش اصلی این سریال را بازی می‌کند.

همچنین، محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد و پیام دهکردی از دیگر هنرپیشگان این سریال تاریخی هستند. سنجرخان در ۲۶قسمت به تهیه‌کنندگی سعید جلالی و کارگردانی محمدحسین لطیفی تولید شده است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان و تصاویری از بازیگرانش را بخوانید و ببینید. برای مطالعه جزئیات همراه مجله گفتنی باشید.

این هم جالبه: عکس هایی از قیافه واقعی زلیخا در موزه مصر

بازیگران سریال سنجرخان

زمان پخش سریال سنجرخان از شبکه یک

مجموعه تلویزیونی «سنجرخان» با قصه دلاوری‌های سنجرخان یکی از قهرمانان کُرد به کارگردانی محمدحسین لطیفی از ۲۴ بهمن هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. اگر موفق‌به تماشای سریال محبوب ایرانی سنجرخان نشدید، روز بعد ساعت ۱۵:۰۰ می‌توانید بازپخش این مجموعه را مشاهده کنید.

سنجرخان کیست؟

سنجرخان وزیری مشهور به سردار اکرم، یکی از مبارزان نامدار کرد در دوران قاجار بود که در برابر اشغالگران روس و انگلیسی در کردستان به پاخواست و سرانجام در دهم محرم ۱۳۳۹ قمری توسط برادرخوانده‌اش کشته شد.

مبارزات سنجرخان در سال ۱۲۹۳ شمسی با حمله روس‌ها به کردستان آغاز شد. او با رشادت و شجاعت خود، در چندین نبرد روس‌ها را شکست داد و آن‌ها را از کردستان بیرون راند.

در سال ۱۲۹۹ شمسی، سنجرخان با دولت مرکزی ایران برای مقابله با انگلیسی‌ها در شمال ایران همکاری کرد و در چندین نبرد با آن‌ها نیز پیروز شد.

داستان سریال سنجر خان چیست؟

سریال “سنجرخان” به زندگی‌نامه هم‌دوره‌ای میرزا کوچک‌خان جنگلی، یکی‌از قهرمانان کرد، می‌پردازد. داستان این سریال تقریباً در سال ۱۲۹۶ روایت می‌شود. سنجرخان به‌صورت مستقل در مقابل تجاوز روس‌ها و انگلیسی‌ها در مناطق مختلف ایران، به‌ویژه جبهه کردستان، علیه رفتارهای تجاوزگرانه آن‌ها مقاومت می‌کند.

در طول جنگ جهانی اول، وقتی روس‌ها از شمال به ایران حمله کردند و هرج‌ومرج کردستان را فراگرفت، جامعه با قتل و غارت‌های شبانه وحشتناکی روبه‌رو شد. در این شرایط، سنجرخان وزیری نرانی، مشهور به سردار اکرم، در مقابل روسیه ایستادگی کرد و تلاش کرد تا جلوی رفتارهای تجاوزگرانه آن‌ها را بگیرد.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان

این سریال روایتگر رشادت‌های سنجرخان در طول تاریخ و کم‌لطفی و بی‌توجهی‌های نسبت به او است. شایان ذکر است که سنجرخان یک سریال جنگی نیست و قرار است وجوه انسانی و سبک زندگی سنجرخان را به کمک بازیگران حرفه‌ای به‌تصویر بکشد. در ادامه به‌طور مختصر به بیوگرافی بازیگران این سریال می‌پردازیم.

این هم جالبه: فریبا مرتضوی بازیگر نقش تیامنی ندیمه زلیخا بعد از 15 سال+ عکس

 

فرشید گویلی بازیگر نقش سنجرخان وزیری

بازیگران سریال سنجرخان1

بازیگران سریال سنجرخان؛ فرشید گویلی، یکی از بازیگران شناخته‌شده استان کردستان، نقش سنجرخان را در این سریال ایفا می‌کند. او یک هنرمند از تبار سنندج است و در سال ۱۳۵۴ متولد شده است. فرشید گویلی سال‌ها در صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت داشته و تجربه‌های متنوعی در این زمینه‌ها به‌دست آورده است.

تارا قبادی در نقش زن دوم سنجرخان

بازیگران سریال سنجرخان2

بازیگران سریال سنجرخان؛ تارا قبادی، بازیگر جوان و خوش آتیه، در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۸۰ در کرمانشاه به‌دنیا آمده است و همراه خانواده‌اش در همین شهر زندگی می‌کند.

بیوگرافی تارا قبادی 6

او در هنرستان هنرهای زیبای سنندج به‌عنوان هنرجوی رشته بازیگری تئاتر درس می‌خواند و شاگرد فرشید گویلی، یکی از کارگردانان و فیلم‌سازان برجسته کردستان است.

این هم جالبه: آی جونگ ندیمه دونگی بیرون سریال که بعد از جراحی زیبایی اصلا شناخته نمیشه!

شیما ملایی بازیگر نقش فیروزه در سنجرخان

بازیگران سریال سنجرخان3

بازیگران سریال سنجرخان؛ بازی در سریال سنجرخان اولین حضور شیما ملایی در تلویزیون ملی است. او در نقش فیروزه همسر سنجرخان و در قالب یک زن کرد به‌ایفای نقش پرداخته است که درمواقع سخت و دشوار شانه‌به‌شانه همسرش قرار داد. در ادامه می‌توانید نظر این بازیگر را درباره کارکترش در این مجموعه مطالعه کنید.

شیما ملایی در این‌باره توضیح می‌دهد: فیروزه یک شیرزن کرد واقعی را نمایش می‌دهد. او یک زن صبور، مهربان و شجاع است که همیشه همراه سنجرخان بوده و در طول این همراهی، یک رابطه عاشقانه نیز در داستان به چشم می‌خورد.

محمود پاک‌نیت در نقش حاکم سنندج شریف‌الدوله

بازیگران سریال سنجرخان4

بازیگران سریال سنجرخان؛ محمود پاک‌نیت، یکی از بازیگران شیرازی سینما و تلویزیون، در تاریخ دهم دی ماه سال ۱۳۳۱ در شهر کازرون به‌دنیا آمد. او ابتدا با تئاتر آشنا شد و از سال ۱۳۴۸ کار خود را در این زمینه شروع کرد. در سال ۱۳۵۲، وی به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد.

چند سال بعد، در سال ۱۳۶۷، محمود پاک‌نیت وارد عرصه سینما و تلویزیون شد و رتبه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به‌دست آورد. او که به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی شناخته می‌شود، با سریال “روزی روزگاری” در نقش حسام بیگ و با اصطلاح معروف “التماس نکن” مشهور شد. پاک‌نیت همچنین با شخصیت جدی و با ابهت خود در در نقش ارباب عزت سالاری در سریال “پس از باران” در خاطر مخاطبان قدیمی ماندگار شد.

این هم جالبه: تغییر چهره نگار فروزنده پس از 30 سال از سریال دو پنجره + عکس و بیوگرافی

لیلی سعیدی در نقش سودابه در سنجرخان

بازیگران سریال سنجرخان5

بازیگران سریال سنجرخان؛ لیلی سعیدی در سریال سنجرخان در نقش سودابه زن خلیل خان به ایفای نقش می‌پردازد. سعیدی، بازیگر ایرانی، در اسفند سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. او در رشته نقاشی تحصیل کرده و سپس دوره بازیگری را در آموزشگاه هنر و سینما گذرانده است.

سعیدی پیش از بازی در سریال سنجرخان، در چندین اثر هنری دیگر نیز حضور داشته است. او در نمایش‌های “خدای کشتار” و “مهمانسرای دو دنیا” به کارگردانی داریوش موحد به ایفای نقش پرداخته است.

او علاوه‌بر بازیگری، به‌عنوان مجری در برنامه “تهران گرد” شبکه پنج سیما نیز حضور داشته است. لیلی سعیدی به زبان کردی مسلط و به ورزش، موسیقی و عکاسی علاقه‌‌مند است و در زمینه نوازندگی پیانو نیز مهارت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =

دکمه بازگشت به بالا