;
تازه هاعلم و فناوری

موش های آموزش دیده برای کمک به زلزله زدگان(موش های قهرمان)!

موش های آموزش دیده برای کمک به زلزله زدگان: این موش‌ها برای پوشیدن کوله‌پشتی‌های کوچک آموزش دیده‌اند تا بتوانند بازماندگان گرفتار شده در آوار را نجات دهند. با بخش تازه ها از مجله گفتنی همراه باشید.

دانشمندی که با پروژه Hero Rats کار می کند در حال آموزش جوندگان برای حرکت در آوارهای زلزله است که نتایج امیدوارکننده ای تاکنون داشته است.

موش هایی مانند این ها برای نجات مردم آموزش می بینند.

 

برای کسی که پس از زلزله در آوار به دام افتاده است، یک موش ممکن است یک منظره ناخوشایند باشد. اما یک دانشمند به موش‌ها آموزش می‌دهد تا به عنوان اولین واکنش‌دهنده عمل کنند و آنها را با کوله‌پشتی و میکروفون‌های کوچک مجهز کرده تا بتوانند انسان‌ها را به بازماندگان زلزله هدایت کنند.

همچنین بخوانید: حقایقی درباره‌ی فضا و تاثیر آن بر سلامت فضانوردان…

موش های آموزش دیده برای کمک به زلزله زدگان

دکتر دونا کین، که برنامه آموزشی موش‌ها را توسعه می‌دهد، به نیوزویک گفت: «موش‌ها می‌توانند وارد فضاهای کوچک شوند تا به قربانیان مدفون در آوار برسند . آنها بسیار چابک هستند، آنها در حرکت در انواع محیط های مختلف بسیار خوب هستند. آنها برای کارهای جستجو و نجات عالی هستند.”

کین که در موروگورو، تانزانیا، آفریقای شرقی مستقر است، در کنار یک سازمان غیرانتفاعی به نام APOPO روی پروژه موسوم به “موش قهرمان” کار می کند. آنان هفت موش را آموزش داده است که کوله پشتی بپوشند و با زباله های ساختگی حرکت کنند، سپس با شنیدن صدای بوق به “پایه” برگردند.

کوله پشتی موش ها زیبا و مفید هستند. آنها حاوی میکروفون، تجهیزات ویدئویی، و ردیاب مکان هستند. هنگامی که موش به فردی که در اثر زلزله به دام افتاده است می رسد، امدادگران انسانی در بالای زمین می توانند با بازمانده ارتباط برقرار کرده و مکان آنها را مشخص کنند.

کین به نیوزویک گفت: «ما پتانسیل این را داریم که از طریق موش با قربانیان صحبت کنیم. “این کاملا غیر معمول است.”

او به مردم اضافه کرد: “ما امیدواریم که این کار جان انسان ها را نجات دهد، نتایج واقعا امیدوار کننده است.”موش‌ها کوله‌پشتی‌هایی با میکروفون، تجهیزات ویدئویی و ردیاب‌های مکان می‌پوشیدند تا به امدادگران انسانی کمک کنند تا به بازماندگان زلزله کمک کنند.

برخی از افراد ممکن است با دیدن موش احساس کنند که پوستشان می خزد، اما کین اصرار دارد که جوندگان شهرت بد خود را به دست نیاورده اند. او به نیوزویک گفت: «تصور اشتباهی وجود دارد که آنها کثیف و غیربهداشتی هستند. آنها با ما به خوبی از آنها مراقبت می کنند، آنها حیوانات اجتماعی هستند.

کین در ابتدا به رفتار نخستی‌ها علاقه داشت، اما متوجه شد که به هوش و توانایی یادگیری موش‌ها کشیده شده است. به گزارش نیوزویک، 170 موش برای کارهای مختلف، از جمله شناسایی مین های زمینی و استشمام کردن بیماری هایی مانند سل، آموزش می بینند. هفت موش که کینز آموزش داد فقط دو هفته طول کشید تا وظایف خود را بفهمند.

و در مرحله بعد، موش های نجات زلزله Kean مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. اگرچه آنها تا کنون فقط زباله های ساختگی را جستجو کرده اند، او قصد دارد موش های امدادی آموزش دیده خود را به ترکیه زلزله خیز ببرد تا ببیند آیا جوندگان می توانند به نجات افراد گرفتار در آوار کمک کنند.

ما هنوز در وضعیت واقعی قرار نگرفته ایم. او به نیوزویک توضیح داد که ما یک سایت ساختگی زباله داریم. ما امیدواریم که این اجرا به صورت واقعی هم نتیجه بدهد، ما با یک تیم جستجو و نجات در ترکیه شریک هستیم. به محض وقوع زلزله، ترتیب حمل و نقل انجام می شود.”

اگر موش ها در یک زلزله واقعی موثر باشند و بتوانند زباله های واقعی را هدایت کنند، برنامه Kean ممکن است تکنیک های جستجو و نجات را متحول کند.

موش های آموزش دیده برای کمک به زلزله زدگان- دکتر دوناکین مربی موش ها

(دکتر دونا کین با یکی از “موش های قهرمان”-موش های آموزش دیده برای کمک به زلزله زدگان)

به گزارش بی‌بی‌سی ، مردم معمولاً می‌توانند از چند روز تا چند هفته در زیر آوارهای زلزله زنده بمانند، بسته به میزان هوای آن‌ها، اگر مجروح شده باشند، و اگر بتوانند آب پیدا کنند. یک مرد در هائیتی پس از نوشیدن آب فاضلاب برای هفته ها زیر آوار زنده ماند.

و موش‌ها می‌توانند با یافتن بازماندگان و اطلاع دادن به اولین امدادگران در زمین، نجات افراد گرفتار در آوار را آسان‌تر کنند. کین می‌گوید این شغلی است که جوندگان به‌طور منحصربه‌فردی برای انجام آن مناسب هستند.

او به نیوزویک گفت: «آنها در زنده ماندن در محیط های مختلف بسیار خوب هستند، که نشان می دهد چقدر برای کار جستجو و نجات مناسب هستند.»

بنابراین اگر تا به حال در آوارهای زلزله گیر افتاده اید، ممکن است چشمان مهره ای یک موش با کوله پشتی – و نه یک سگ یا یک انسان – باشد که به شما امکان می دهد بفهمید که کمک در راه است.

مطالب مرتبط:

شخصی سازی استوری+کلوز فرند اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

انتقال عکس از دوربین به لپ تاپ: چجوری تو سه سوت عکسا رو انتقال بدیم؟

چگونه گوشی اندرویدی دزدیده شده را غیرفعال کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا