;
فرهنگ و هنرهنرمندان

هدایت هاشمی اوس موسی سریال پایتخت+ بیوگرافی و عکس های خانوادگی

هدایت هاشمی متولد سال ۱۳۵۳ در سبزوار بوده و بازیگر مطرح سینما و تلویزیون است. بازی هدایت هاشمی در سریال های پایتخت و چک برگشتی باعث شهرت بیشتر او شد. سید هدایت هاشمی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. در این مقاله بخش فرهنگ و هنر در بخش هنرمندان مجله گفتنی به بررسی زندگینامه، فعالیت‌های هنری و به طور کلی بیوگرافی هدایت هاشمی پرداخته ایم.

این هم جالبه: بیوگرافی پویا امینی در کنار همسر و پسر جوانش که بهش نمیاد!

بیوگرافی هدایت هاشمی

هدایت هاشمی در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۳ در سبزوار در متولد شد. او از کودکی به بازیگری علاقه زیادی داشت و در سن ۱۳ سالگی اولین بار با اثر ترانس جان به روی صحنه تئاتر رفت و به خاطر عملکرد درخشانش لوح تقدیر دریافت کرد. او تا قبل از اینکه به سربازی برود فوتبال را به طور جدی دنبال می‌کرد و بعد از سربازی در دانشگاه هنر معماری آزاد تهران درس کارگردانی را فرا گرفت. هدایت هاشمی فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد است.

زندگی شخصی هدایت هاشمی

هدایت هاشمی در آغاز فعالیت‌های هنری اش با نگار عابدی آشنا شده و ازدواج کرد و صاحب دختری به نام اما شد. با این حال، این ازدواج دوام زیادی نداشت و منجر به طلاق شد. هدایت هاشمی چند سال پس از جدایی از همسر سابقش با مهشید ناصری که او نیز بازیگر تئاتر است ازدواج کرد و صاحب یک دختر به اسم جانا شدند.

هدایت هاشمی در رابطه با نحوه آشنایی اش با همسر دومش می‌گوید: همسرم یکی از شاگردان من بود و قرار بود با یکی دیگر از شاگردانم ازدواج کند در حالیکه من مشاور آن‌ها بودم. در آن زمان ما در یک تاتر همبازی بودیم و من مخش را زدم!

این مطلب هم جالبه: عکس های مراسم عقد احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی با زن جذابش+ بیوگرافی

تصاویر خانوادگی هدایت هاشمی

هدایت هاشمی2 هدایت هاشمی3 هدایت هاشمی1

این هم جالبه: سارا تانکردی کراش مایکل اسکافیلد در فرار از زندان: در 47 سالگی جوانتر شده+ عکس و بیوگرافی

شروع فعالیت‌های هنری

او فعالیت‌های هنری اش را بطور حرفه‌ای در سن نوجوانی و با بازی در تئاتر بازرس در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد که به واسطه همین تئاتر به سینما معرفی شد. هدایت هاشمی اولین بار با فیلم یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان آرا روی پرده نقره‌ای سینما دیده شد.

سپس در سال 86 در فیلم آرام باش و تا هفت بشمار ساخته رامتین لوافی پور و فیلم “خاک آشنا” ساخته بهمن فرمان آرا بازی در سینما را ادامه داد.

او همچنین در سال 87 پس از حضور موفق در تئاتر افرا به کارگردانی بهرام بیضایی برای بازی در نقش کارگردان در فیلم “وقتی همه خوابیم” انتخاب شد و در همان سال فیلم دیگری را به نام سوت قرمز کوچک برای بابک شیرین صفت بازی کرد. او با بازی در فیلم چک برگشتی طرفداران زیادی پیدا کرد.

فعالیت در تئاتر

عمده فعالیت های وی در تئاتر حرفه ای متمرکز بوده و وی در زمینه تدریس نیز سابقه ای طولانی دارد، که از جمله می توان به تدریس متوالی اش در مؤسسه کارنامه از سال 81 تاکنون اشاره کرد.

فیلم سینمایی

 

  1.  به دنیا آمدن (1394)
  2.  محمد (ص) (1393)
  3.   خانه ای کنار ابرها (1392)
  4. شیر تو شیر (1390)
  5.  میگرن (1390)
  6.  گل چهره (1389)
  7.   لطفاً مزاحم نشوید (1388)
  8.  یه حبه قند (1388)
  9. وقتی همه خوابیم (1387)
  10. خاک آشنا (1386)
  11. یک بوس کوچولو (1384)

سریال

  1.  چک برگشتی        1391
  2. پروانه
  3. پایتخت 3               1393

 

این مطالب هم جالبه: 

همسر حمید صفت کیه؟+ عکس خانوادگی و بیوگرافی

تولد کریم باقری 50 ساله در کنار دو پسر و همسرش+ عکس خاندان و بیوگرافی

عکس های لو رفته از مراسم عروسی مهدی مهدوی کیا+ بیوگرافی و عکس خانوادگی

علت طلاق بهاره رهنما: بیش از اندازه جذابم!+ بیوگرافی و تصاویر جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا