;
فرهنگ و هنرهنرمندان

داوود شیخ بازیگر نقش یهودا برادر بدجنس یوسف+ عکس و بیوگرافی

داوود شیخ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در سال 1345 متولد شده است. داود شیخ دارای لیسانس بازیگری نمایش از دانشگاه هنر و فوق لیسانس رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت مدرس تهران می باشد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی داوود شیخ و تصاویر جدیدش را ببینید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم جالبه: سریال‌های نوروز و ماه رمضان 1403 + زمان پخش

نحوه ورود به بازیگری

داوود شیخ از همان نوجوانی علاقه زیادی به بازیگری داشت و در زمان دانشجویی شاگرد اساتید بزرگی همچون حمید سمندریان ناصر اقایی وایرج راد و هایده حائری و… بود و مشوق اصلیش در عرصه بازیگری این بزرگوران بودند.داوود شیخ در سال 83 استخدام صدا و سیما شد و تهیه کنندگی در تلویزیون را دنبال کرد.

داوود شیخ2

داوود شیخ در سینما

داوود شیخ برای اولین بار در سال 1372 در فیلم راننده‌ی سفیر به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی و شفیع آقامحمدیان در کنارهنرمندانی همچون سید ناصر امامی، سید علی حسینی، بیتا فرنگی و محمدباقر سیدی بازی کرده است.

«تهران ساعت 7 صبح» از دیگر فیلم های سینمایی است که داوود شیخ در آن بازی کرده است، تهران ساعت 7 صبح فیلمی به کارگردانی امیرشهاب رضویان و نویسندگی مجید اسلامی و فرزاد پورخوشبخت و بازیگری بهناز جعفری، مهران رجبی، حسن موذنی و…محصول سال 1381 است.

این مطلب هم جالبه: غزل شاکری بازیگر فیلم گلنار در 45 سالگی جذاب و جوان و مجرد+ عکس و بیوگرافی

داوود شیخ در تلویزیون، سریال های داوود شیخ

داوود شیخ در سریالهای یوسف پیامبر، دایره تردید، آهوی ماه نهم به عنوان بازیگر حضور داشته است. این بازیگر نقش یهودا در یوسف پیامبر، نقش رحیمی در مجموعه تلویزیونی دایره تردید ( داستان :یاکوزا ) و در آهوی ماه نهم نقشی برعهده داشته است.

داوود شیخ3

شهرت داوود شیخ با بازی در سریال یوسف پیامبر

شهرت داوود شیخ به بازی در سریال یوسف پیامبر می باشد. آقای بازیگر توانست نقش یهودا پسر چهارم یعقوب و برادر یوسف را با مهارت ایفا نماید و خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. یوسف پیامبربه کارگردانی فرج الله سلحشور داستان پرفراز و ‌نشیب زندگی یوسف نبی را از دوران کودکی تا جوانی و…روایت می‌کند.

نخستین قسمت این سریال 45 قسمتی سال 1387 پخش شد. داوود شیخ در سریال یوسف پیامبر در کنار بازیگرانی چون مصطفی زمانی، کوروش زارعی، کتایون ریاحی، الهام حمیدی،محمود‌ پاک‌نیت و…بازی کرده است.

نحوه انتخاب بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر

داوود شیخ درباره انتخاب شدنش به عنوان بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر عنوان نمود که آشنایی با جمال شورجه و سلحشور و فیزیک بدنی او باعث شد که برای بازی در این سریال و نقش بزرگسالی یهودا انتخاب شود.

البته قبل از یوسف پیامبر فرج الله سلحشور زمان تولید سریال اصحاب کهف برای نقشی به دنبال داوود شیخ بود، اما چون این بازیگر آن زمان برای بازی فیلم تارهای نامرئی در بندر عباس بوده، دسترسی به او نداشتند. مردان آنجلس یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرج‌الله سلحشوراست که روایتگر داستان تاریخی اصحاب کهف می‌باشد.

این هم جالبه: گلنار در گیلدخت بیرون سریال شبیه مانکن ها شده!+ عکس

داوود شیخ4

این هم جالبه: فواد بابان گوینده خبر قدیمی الان کارخانه دار شده!+ عکس خانواده

یهودا پسر یعقوب نبی که بود؟

یهودا از نیاکان بوعز، داوود و عیسی، پسر چهارم یعقوب و لیه و برادر کوچک‌تر رئوبن، شمعون و لاوی؛ و برادر بزرگ‌تر یساکار و زبولون بود. او با دختری از کنعان به نام شوعه ازدواج کرد. قوم یهود از نسل یهودا است، زمانی که برادران یوسف قصد داشتند او را بکشند، لاوی مانع آنها شد و برادرانش را به فروختن یوسف ترغیب کرد. پیامبران بنی‌‌اسرائیل عبارت‌اند از:یعقوب، یوسف، یوشَع، هارون، داوود، سلیمان، الیاس، الیَسَع، یونس، عُزَیر و زکریا.( مطهری، مجموعه آثار، 1377ش، ج2، ص168.)

داوود شیخ

فیلم های سینمایی داوود شیخ

راننده‌ی سفیر
تهران ساعت 7 صبح
تارهای نامرئی
سریالهای داوود شیخ
یوسف پیامبر
دایره تردید
آهوی ماه نهم
آثار داوود شیخ

کارگردانی و تهیه کنندگی داوود شیخ

شبهای افتابی
مستند دعوت
جنگ طلوع فجر
برنامه مناسبتی اسمان می بارد
فیلم کوتاه سایه روشن
مستند رو به ابادی
کارستان

داستان سریال یوسف پیامبر

داستان این سریال از این قرار است که زمانی که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به یکتاپرستی خوانده و از پرستش خدایان مختلف انذار می‌دهد؛ خدا، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که چهره‌ زیبایی دارد. یوسف در کودکی رؤیایی می‌بیند که در آن خورشید، ماه و ۱۱ ستاره برای او به سجده می‌افتند. یعقوب که این رؤیا را می‌شنود به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقهٔ پدرشان نسبت به یوسف حسودی می‌کردند، او را به چاه می‌اندازند و در حضور یعقوب مدعی می‌شوند که یوسف را گرگ خورده است و پیراهن خونی جعلی را به یعقوب نشان می‌دهند. پس از مدتی کاروانی او را از چاه درآورده و به عزیز مصر، پوتیفار، می‌فروشند و پوتیفار او را به عنوان غلام به همسرش زلیخا هدیه می‌دهد. زلیخا شیفته یوسف می‌شود و زمانیکه زلیخا از او خواست با او وارد بستر شود یوسف فرار کرد. پوتیفار فرا می‌رسد و تمام تقصیرات گردن یوسف می‌افتد و یوسف به زندان می‌رود و هشت سال آنجا می‌ماند؛ اما به واسطهٔ یکی از دوستان خود در زندان که مدت‌ها پیش آزاد شده و به پادشاه مصر آمنهوتب خدمت می‌کند به کمک علم تعبیر خواب، خوابِ فرمانروا را تعبیر کرده و با خِرَد خود به یکی از نزدیکان به فرمانروا تبدیل شده و پس از مرگ پوتیفار عزیز مصر می‌شود. سرانجام پس از سال‌ها دوری، یوسف طی یک معجزه زلیخای پیر را به زلیخای جوان و زیبا تبدیل و با او ازدواج می‌کند؛ و بالاخره پس از سی و چند سال دوری، پدرش را پیدا کرده و او را با خود به مصر می‌برد.

 

این مطالب هم جالبن:

امید آهنگر علی کوچولو دهه شصت در 45 سالگی کنار همسر زیبایش در هلند+ عکس و بیوگرافی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام داوود جان باعث افتخار طایفه اصیل شیخ هستید برایتان آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت همراه با موفقیت در ادامه ی کارتان را از خداوند متعال خواستارم. باتشکر سید محمود شاهگل نژاد از کلاله استان گلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا