;
سینمافرهنگ و هنر

یادگیری پذیرش و عشق به خود در فیلم اعجوبه:درخشش را بیاموز حتی در تاریکی!

عشق به خود در فیلم اعجوبه: این فیلم در سال 2017 در برزیل اکران شد، اما تا به امروز می تواند بازتاب ها و جهان بینی های جدیدی را برانگیزد.

بعضی از فیلم ها شما را به گریه می اندازند و با واقعیت های تلخ زندگی حقیقی روبرو می کنند؛ آن ها جسورانه دست روی نقاطی می گذارند که شما را می ترساند. زندگی خیلی سخت است نه؟ اما اگر صورتتان را هم نداشته باشید چطور؟ اما این فیلم سوگواری نیست! هنوز هم در تاریکی می توان روزنه امید یافت!

حتما ببینید: سریال شانتارام با بازی چارلی هونام: چشمان ما دروغ می‌گویند!

در این مقاله فرهنگ و هنر به 6 درس اخلاقی قدرتمند از فیلم اشاره می کنیم که می تواند دلایل خوبی باشد که اگر فیلم را ندیده اید حتما ببینید! پس مطلب ما را در وب سایت گفتنی از دست ندهید.

عشق به خود در فیلم اعجوبه

بخوانید: بهترین نقش هایی که بازیگران آن، بابتش عجیب‌ترین کارها را انجام دادند!

عشق به خود در فیلم اعجوبه- جولیا رابرتز

«Wonder» یا اعجوبه اقتباسی از کتابی همنام است که توسط RJ Palacio نوشته شده و در سال 2012 در سراسر جهان منتشر شده است. او با مطرح کردن مضامینی مانند قلدری، دوستی، خانواده و عشق به خود، در نهایت برنده فیلمی با بازی جولیا رابرتز، اوون ویلسون، ژاکوب ترمبلی و سونیا براگا شد که باعث برانگیختن احساسات و حساسیت بیشتر مردم شد.

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

داستان فیلم چیست؟

خلاصه فیلم اعجوبه

عشق به خود در فیلم اعجوبه: این فیلم داستان آگوست پولمن با نام آگی (با بازی جیکوب ترمبلی که در «اتاق» یا room بازی کرد) را روایت می‌کند، پسری 10 ساله که با سندرم تریچر کالینز متولد شد، یک اختلال ژنتیکی نادر که باعث عوارض می‌شود. شنوایی و تنفس، به خطر افتادن استخوان های صورت و نیاز به جراحی برای اصلاح مشکلاتی که باعث ناراحتی می شود و حتی می تواند منجر به مرگ شود.

آگی مجبور شد 27 عمل جراحی انجام دهد تا بخشی از تنفس، جویدن و بلعیدن و حتی شنوایی خود را بازیابی کند. از آنجایی که او خود را بسیار متفاوت از سایر افراد هم سن و سال خود می دانست، فوبیای اجتماعی خاصی داشت و همیشه از نشان دادن چهره خود خجالت می کشید، به همین دلیل است که همیشه از کلاه فضانوردی استفاده می کرد که به او امنیت و اعتماد به نفس می داد.

تا کلاس پنجم، آگی کوچولو با مادرش ایزابل با بازی جولیا رابرتز در خانه درس می‌خواند و داستان شروع می‌شود در این تجربیات جدید که پسر از دیدگاه‌های مختلف، زمانی که وارد آموزش سنتی می‌شود، شروع می‌شود. این فیلم می‌تواند درس‌های ارزشمندی ارائه دهد و امروز می‌خواهیم تنها شش مورد از آن‌ها را ارائه کنیم. آن را در زیر بررسی کنید:

درس های فوق العاده  درباره عشق به خود در فیلم اعجوبه

همچنین ببینید:5 فیلم برتر برای طرفداران فیلم‌های فلسفی و معناگرا

1. همه افراد خاص هستند

آگی کوچولو از شرایط ژنتیکی که دارد بسیار رنج می‌برد و این به این دلیل است که جامعه در اکثر مواقع قادر به مقابله با تفاوت‌ها نیست. با این حال، پسر می‌دانست که باید پافشاری کند، و مدرسه را رها نکرد، و این موضوع را تقویت کرد که باید خودش باشد و دقیقاً برای آن خاص است.

جستجو برای افراد مهربانی که ما را احاطه کنند همیشه وجود دارد، کاری که باید انجام دهیم این است که کسانی را پیدا کنیم که دقیقاً به دلیل ویژگی ها و ویژگی های خاص ما قادر به عشق ورزیدن هستند، کسانی که هرگز دستاوردهای ما را کوچک نخواهند کرد و همیشه در آنجا هستند تا حمایت کنند. مهم دانستن خود احساسی است که همه شایسته دانستن آن هستند.

2. مهربان باشید

عشق به خود در فیلم اعجوبه: کل فیلم مهربانی همیشگی شخصیت‌ها را به ما نشان می‌دهد، مانند پروفسور براون، که مسئول نشان دادن این است که چگونه می‌تواند جامعه را به سمت بهتر شدن تغییر دهد و دانش‌آموزان را به تفکر در مورد موضوع وادار کند.

3. عشق به خود در فیلم اعجوبه:عشق و مراقبت

عشق و مراقبت در لحظات بی شماری در فیلم ظاهر می شود، چه در میان دوستان و چه با خانواده. هم در کتاب و هم در فیلم، عشق بی‌قید و شرطی که یکی نسبت به دیگری احساس می‌کند تقریباً محسوس است، که داستان را ساده‌تر و تاثیرگذارتر می‌کند و به ما اجازه می‌دهد قبل از مواجهه با موضوعات ظریف به آن لحظات بچسبیم.

4. رویاپردازی کنید و به دنبال اهداف خود بدوید

برای فتح چیزی، باید بجنگید و استقامت کنید، اما ابتدا رویاپردازی کنید. و این دقیقاً همان چیزی است که دائماً در فیلم ذکر می شود و مادر خود آگی بهترین مثال برای آن است. با وجود اینکه او معلم و مادر بود، سال‌ها را در خانه صرف مراقبت انحصاری از پسرش کرده بود، اما هرگز رویاهای خود را رها نکرد و کوچولو توانست مسیری را که بسیار تحسین می‌کرد در جستجوی مدرک کارشناسی ارشد دنبال کند.

5. قلدری شوخی نیست

عشق به خود در فیلم اعجوبه: با توجه به شرایط جسمانی خود، آگی در نهایت قربانی بد نام، توهین، پرخاشگری فیزیکی و احساسی و همچنین شوخی های بی رحمانه می شود. اما حمایتی که از خانواده، دوستان و معلمان دریافت می‌کند به او کمک کرد تا بر چالش‌ها غلبه کند. این به ما نشان می دهد که قلدری مظهر بی‌رحمانه سلسله مراتب قدرت است، اما همچنین یک شبکه حمایتی قوی و رفتار صحیح بزرگسالان می تواند به این واقعیت پایان دهد.

همچنین بخوانید: خبر نامزدی بازیگر هالیوود در 19 سالگی واکنش برانگیز شد!

6- خانواده اساس همه چیز است

بازیگران فیلم اعجوبه

عشق به خود در فیلم اعجوبه: آگی کوچولو وقتی با چالش‌هایش روبرو می‌شود، احساس قوی‌تری می‌کند و در والدینش آسایش لازم و همچنین امنیت را می‌یابد. اساس زندگی او، نحوه ارتباطش با افراد دیگر و حتی عزت نفس، عشق به خود و پذیرش خود را پدر و مادرش پرورش می دهند که آن دانه را در روزهای آفتابی و بارانی می کارند و آبیاری می کنند.

 

لینک های مرتبط:

معرفی 10 فیلم برتر از ژانر علمی تخیلی تا کمدی

خانواده کارا دلوین سوپرمدل نگران سلامت روحی او هستند؛ قدم زدن بدون کفش

اگر نمی دانید چه ببینید این 6 فیلم نتفلیکس را تماشا کنید!

پشیمانی سوپرمدل از عمل بینی: مرا “خواهر زشت جیجی حدید” صدا می زدند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا