;
سرگرمی

تست هوش: افراد کمی می توانند تشخیص دهند کدام زن قدبلند تر است!

تست هوش قد زن: این تصویر بسیار آسان به نظر می رسد. فقط به تصویر نگاه کنید و حدس بزنید که کدام یک از افراد در تصویر دارای اندازه بزرگتر از دیگری است!

تشخیص این مسئله بسیار سخت است. چون با چه دلیلی می توانید اثبات کنید کدامشان قدبلند تر و بزرگ تر است؟ شما برای ادله خود باید شواهد کافی ارائه دهید. پس با این بخش از سرگرمی در وب سایت گفتنی همراه باشید و حدس خود را با دلایل محکم بگویید. مجله گفتنی معتقد است که افراد کمی موفق میشوند به این آزمون هوش پاسخ درست و دقیقی بدهند.

 

تست هوش قد زن: کدام زن قد بلند و بزرگ تر است؟؟

 

همچنین بخواهید: تست آدم شناسی: چقدر آدما رو تو نگاه اول می شناسید؟

.

.

.

تست هوش قد زن

این خیلی عجیبه: تست دردسر بزرگ تو راهه! کی همسر پیرمرد ناقلاست؟!

.

.

.

.

.

این تصویر توهم نوری که توهم اتاق ایمز نامیده می شود، اینترنت را طوفانی کرده است. ظاهراً دو زن در تصویر اندازه های متفاوتی دارند.

به نظر می رسد اندازه سمت چپ بزرگتر از خانمی است که پشت در ایستاده است. خوب، درست مانند هر تصویر توهم نوری دیگر، اینجا نیز واضح ترین پاسخ، پاسخ درست نیست!

.

.

.

.

.

بسیاری از ما که تازه با این تصویر آشنا شده ایم، تصور می کنیم که خانم سمت چپ قد بلندتر از خانم سمت راست در تصویر است. آن وقت است که ما فریب می خوریم. در واقع، هر دو نفر در تصویر از یک قد هستند.

شکل اتاق در تصویر چگونه است؟ مربع؟ اشتباه! شکل آن ذوزنقه ای است. زنی که از نظر قد کوتاه تر به نظر می رسد در حقیقت در گوشه ای ایستاده است، بسیار دور از زنی که قد بلندتر به نظر می رسد.

مفهوم عمق میدان در اینجا مطرح می شود. این تصویر بیننده را درک می کند که این دو زن در یک عمق میدان ایستاده اند. زنی که ظاهراً بلندتر به نظر می رسد در زاویه دید بسیار بیشتری ایستاده است.

بله، چنین توهمات نوری تصادفی نیستند. اشیاء به دلایل علمی در چنین توهماتی به شکل خاصی ظاهر می شوند.

لینک های مرتبط:

این معمای ریاضی را حل کنید: فقط 5 درصد از کاربران موفق شدند!

تنها 1 درصد مردم می توانند تمام 9 چهره را در 11 ثانیه تشخیص بدن تو میتونی؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا