;
مد روزمد و زیبایی

تشخیص عطر خوب: قبل از خرید عطر حتما این تست را انجام دهید!

تشخیص عطر خوب: عطر خریدن یکی از علاقمندی‌های افراد است. کمتر کسی را می‌بینید که در سبد خریدهایش عطر را نگنجانده باشد! اما باتوجه به اوضاع اقتصادی هزینه کردن برای عطر که روز به روز هم گرانتر می‌شود کمی سخت است! اما این سختی به معنی قابل حذف بودن آن نیست!

از طرف دیگر شما نمی‌توانید برای خرید عطر به هر فروشگاهی اعتماد کنید چون عطرهای تقلبی در بازار فراگیر شده است و ممکن است شما پول عطر بدهید اما آن نتیجه‌ای که دوست دارید نگیرید. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب مد روز راههای تشخیص عطر خوب را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: ناصرالدین شاه غیر از این دختر چاق یه دختر خوش تیپ هم داشته که مدلینگ بوده! + عکس

چه عطری ماندگاری بالا دارد؟

تشخیص عطر خوب، عطر خوب باید هم ماندگار باشد و ساعت‌ها روی بدن و لباس شما بماند و هم اینکه قابلیت پخش بو داشته باشد. عطربازها به اصطلاح «خط بو» می‌گویند. اما از کجا بفهمیم که یک عطر ماندگار است؟

عطرها با درصد روغنشان سنجیده می‌شوند. هرچقدر میزان آن بالاتر باشد عطر گرانتر هم می‌شود و برای اینکه ماندگاری عطر بالا برود در آن از فیکساتور استفاده می‌کنند.

تشخیص عطر خوب2

 دسته بندی عطرها براساس روغنشان (تشخیص عطر خوب)

عطر پرفیوم: غلظت روغن در آن بین 20 تا 40 درصد است.

عطر ادو پرفیوم: غلظت روغن در آن بین 15 تا 20 درصد است.

ادوکلن: غلظت روغن در آن بین 2 تا 5 درصد است.

ادوفرش: غلظت روغن در آن بین 1 تا 3 درصد است.

تا این مرحله متوجه غلظت روغن در عطرها شدید، همین مساله ماندگاری عطر را مشخص خواهد کرد. اما این نکته را هم درنظر داشته باشید، غلظت عطر هرچقدر بیشتر باشد پخش بوی آن کمتر خواهد شد. با عطری سنگین‌تر روبه رو هستید.

رایحه عطرها چه نقشی در ماندگاری آن دارند؟

تشخیص عطر خوب، رایحه‌ها در زمینه پایداری یک عطر دخالت ویژه‌ای دارند. اگر به مشخصات هر عطر خوب دقت کرده باشید معمولا از نت‌های گوناگون مثل چوب، انواع میوه، انواع گل و مشک تشکیل شده‌اند. خوب است بدانید که عطرهایی با نت حیوانی مثل مشک و گروه بویایی شرقی و چوبی ماندگاری بسیار بالاتری دارند.

تشخیص عطر خوب1

این هم مفیده: آموزش ست کردن ساعت دیواری با وسایل خانه: ببین درست نصب کردی یا نه؟!

عطر را روی مچ دست بزنید

تشخیص عطر خوب، معمولا این نکته را همه می‌دانند. اما مچ‌ها را به همدیگر نمالید! اجازه بدهید روی هر مچ یه رایحه از عطرتان اسپری شود و این با هر ضربان نبض شما آن را تقویت خواهد کرد.

با توجه به فصل عطر بزنید

تشخیص عطر خوب، حتما دسته‌های بویایی عطرهای مختلف را به خوبی می‌شناسید. عطرهای خنک و گرم علاقمندان خود را دارند. اگر بنابه فصل و سرما و گرمای هوا از دسته مناسب همان عطرها استفاده کنید به ماندگاری آن کمک ویژه‌ای کرده‌اید. به عنوان مثال عطری با رایحه گرم در فصل پاییز و زمستان برای شما بهتر جواب خواهد داد.

عطرتان را تکان ندهید!

تشخیص عطر خوب، شاید عجیب به نظر برسد اما دلیلی ندارد عطر را تکان بدهید! اسپری دوفاز مو نیست! با هربار اسپری کردن عطر اکسیژن به داخل بطری آن وارد ‌می‌شود، با تکان تکان دادن بطری این اکسیژن با تمام عطر آغشته می‌شود و به تدریج کیفیت آن را پایین خواهد آورد.

اگر روی لباس عطر می‌زنید دقت کنید!

تشخیص عطر خوب، بعضی افراد معتقدند تا روی لباسشان عطر نزنند عطرشان پخش نخواهد شد! اشکالی ندارد! ولی حتما هنگام اسپری کردن عطر روی لباس از تمیزی لباستان مطمئن باشید. لباسی که کثیف باشد یا بوی عرق بدهد در انعکاس بوی عطر شما معکوس عمل خواهد کرد! برای اینکه تمام لباس‌هایتان به عطر شما آغشته شوند یکی دو اسپری در کمد لباس هم جوابگو خواهد بود!

روی پوست مرطوب عطر بزنید

تشخیص عطر خوب، چه بر روی مچ دست یا برگردن، در هر صورت قسمتی از بدن شما که قرار است بر آن عطر اسپری کنید کمی کرم مرطوب کننده یا وازلین بزنید. ماندگاری عطر شما واقعا بالاتر خواهد رفت!

بعد از حمام عطر بزنید!

تشخیص عطر خوب، وقتی از حمام خارج می‌شوید و هنوز بدنتان مرطوب است عطر بزنید! روی پوست خشک عطر اسپری کردن چندان به ماندگاری و پخش بوی آن کمک نخواهد کرد.

حمام جای عطر نیست!

عطر خود را در حمام نگهداری نکنید! حتی اگر کابینت یا کمد مخصوص دارید باز هم این کار را انجام ندهید! رطوبت موجود در حمام کیفیت عطر شما را پایین خواهد آورد! این نکته را هم در نظر داشته باشید که از هیچ عطری نباید توقع 24 ساعته ماندن داشته باشید! یک عطر خوب می‌تواند 4 تا 6 ساعت ماندگاری بالا داشته باشد.

در بخش مد و زیبایی مجله گفتنی جدیدترین مطالب درباره زیبایی پوست، آرایش صورت، آرایش ابرو، زیبایی ناخن، زیبایی مو، استایل خاص، زیبایی آسیایی، مانتو جدید و اکسسوری را مشاهده کنید. خوشحال می شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا