;
سبک زندگیمهارت های زندگی

بهترین ترفند تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ و تلویزیون که نمی دونستی!

تمیز کردن صفحه نمایش: تمیز کردن مانیتور و ال سی دی موجب شفاف شدن صفحه و افزایش طول عمر لوازم الکترونیکی می‌شود. استفاده از تمیز کننده‌های نامناسب و وارد کردن فشار روی صفحه مانیتور موجب می‌شود تا نمایشگر دچار مشکل شود و آسیب‌های جدی به آن وارد شود.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی با روش‌های تمیز کردن مانیتور و ال سی دی به طور کامل آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان برای رفع تشنگی + طرز تهیه

مراحل تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ و تلویزیون

برای تمیز کردن انواع صفحه نمایش کامپیوتر و تلویزیون روش‌های متعددی وجود دارد. اما چگونه شیشه تلویزیون ال ای دی را تمیز کنیم و لکه‌های روی صفحه نمایش مانیتور و انواع ال سی دی را برطرف کنید؟ برای تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور و تلویزیون باید مراحل زیر را دنبال کنید.

تمیز کردن صفحه نمایش1

دستگاه را خاموش کنید و از پریز برق بکشید.
بعد از خاموش کردن دستگاه حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا خنک شود. اگر در زمان تمیز کردن مانیتور یا ال سی دی، دستگاه داغ باشد، نمایشگر شما آسیب می‌بیند.
برای تمیز کردن نمایشگر از دستمال میکروفیبر تمیز و خشک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن انواع مانیتور و نمایشگرهای نسل جدید به هیچ عنوان نباید از دستمال مرطوب استفاده کنید.
در صورت نیاز برای از بین بردن لکه‌ها و همچنین درخشش بیشتر نمایشگر می‌توانید از انواع تمیز کننده‌های مخصوص ال سی دی و مانیتور یا پاک کننده‌های مجاز استفاده کنید.
بعد از این که صفحه نمایش را تمیز کردید، حتما آن را به صورت کامل خشک کنید. سپس نمایشگر را دوباره به برق وصل و روشن کنید.

این هم جالبه: 5 ترفند تخلیه ذهن برای آرامش عمیق!

بهترین روش‌های تمیز کردن مانیتور و ال سی دی

برای تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور و ال سی دی لازم است از تمیز کننده‌های مخصوص استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از پارچه‌های ضخیم و ساینده به هیچ عنوان برای این کار مناسب نیست و می‌تواند آسیب‌های جدی به نمایشگر وارد کند.

تمیز کردن صفحه نمایش3

به طور کلی روش تمیز کردن صفحه نمایش کامپیوتر، انواع ال سی دی و صفحه تلویزیون کاملا شبیه به هم است و رعایت نکاتی ساده به شما کمک می‌کند تا بدون آسیب، درخششی خاص به این صفحات ببخشید.

در ادامه این بخش می‌توانید با روش‌های تمیز کردن مانیتور و ال سی دی به طور کامل آشنا شوید.

این هم جالبه: مواد غذایی مهم در ماه رمضان که از افطار تا سحر باید بخورید!

۱- از دستمال میکروفیبر استفاده کنید

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه نمایش ال ای دی، صفحه مانیتور و ال سی دی استفاده از دستمال میکروفیبر است. این دستمال‌ها قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و بدون پر هستند و از همین رو به راحتی سطح نمایشگر را تمیز می‌کنند. فراموش نکنید که برای تمیز کردن مانیتور و تلویزیون به هیچ عنوان نباید از دستمال خیس استفاده کنید.

۲- از تمیز کننده مخصوص مانیتور استفاده کنید

تمیز کردن صفحه نمایش، برخی از شرکت‌های تولید کننده مانیتور و تلویزیون، نوع خاصی از پاک‌کننده را نیز به بازار ارائه می‌دهند و می‌توانید این تمیز کننده‌ها را تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها صفحه نمایشگر را تمیز کنید.

به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن صفحه نمایش با تمیز کننده مخصوص به هیچ عنوان نباید آن را به صورت مستقیم روی صفحه اسپری کنید. برای این کار باید مقداری از ماده تمیز کننده را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید و سپس صفحه نمایش را تمیز کنید.

فراموش نکنید که وارد کردن فشار بیش از حد یا خیس کردن صفحه مانیتور یا ال سی دی موجب آسیب‌های جدی می‌شود.

تمیز کردن صفحه نمایش4

۳- از ترکیب آب مقطر و سرکه استفاده کنید

برای از بین بردن لکه‌های سخت روی صفحه نمایش می‌توانید آب مقطر و سرکه سفید را به نسبت برابر با هم مخلوط کنید. سپس مقدار کمی از این محلول را روی پارچه میکروفیبر بریزید و با استفاده از آن لکه‌های روی نمایشگر را تمیز کنید. در ادامه صفحه نمایش را با یک پارچه تمیز، خشک کنید.

این هم جالبه: چگونه با قابلمه کهنه یک منقل کباب زغالی درست کنیم + ویدیو

۴- از ترکیب آبلیمو آب مقطر استفاده کنید

تمیز کردن صفحه نمایش، آبلیمو درست مثل سرکه لکه‌ها را در خود حل می‌کند و از همین رو برای تمیز کردن صفحه نمایش مفید است. در این روش باید مقدار برابر آبلیمو را با آب ترکیب کنید و آن را در یک شیشه اسپری دار بریزید.

حالا مقداری از این محلول را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید و لکه‌های روی صفحه نمایش را به راحتی تمیز کنید.

نکاتی که باید برای تمیز کردن مانیتور و ال سی دی بدانید

برای تمیز کردن انواع صفحه نمایشگر به هیچ عنوان نباید تمیز کننده را به صورت مستقیم روی صفحه نمایش اسپری کنید.
برای پاک کردن صفحه مانیتور و تلویزیون نباید از پارچه‌های زبر و دستمال کاغذی استفاده کنید، زیرا این کار موجب ایجاد خش و آسیب روی نمایشگر می‌شود.
وارد کردن فشار به صفحه تلویزیون یا ال سی دی موجب آسیب دیدن پیکسل‌های آن می‌شود و مشکلاتی جدی در نمایشگر ایجاد می‌کند.
برای تمیز کردن صفحه مانیتور یا ال سی دی به هیچ عنوان نباید از شیشه پاک‌کن و تمیز کننده‌های نامناسب استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که الکل برای تمیز کردن صفحه نمایش‌های نسل جدید مناسب نیست و به هیچ عنوان نباید از آن برای تمیز کردن انواع نمایشگر استفاده شود. این کار موجب ایجاد لکه‌های سیاه رنگ روی صفحه می‌شود.
برای جلوگیری از ایجاد لک روی مانیتور و انواع نمایشگر باید پارچه را با حرکات آرام از بالا به پایین یا از چپ به راست بکشید.
برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور از پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید. به هیچ عنوان از پارچه‌ای که چرب یا آلوده است، برای این کار استفاده نکنید.
برای از بین بردن خط و خش روی صفحه نمایش می‌توانید از مقدار کمی وازلین استفاده کنید.
در صورتی که برای تمیز کردن برخی از بخش‌های صفحه نمایش از پارچه مرطوب استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان نباید پارچه را به آب شیر آغشته کنید، زیرا این آب املاح و جرم زیادی دارد و موجب کدر شدن صفحه نمایش می‌شود.
برای افزایش عمر صفحه نمایش و همچنین بهبود کیفیت آن بهتر است حداقل یک بار در ماه آن را تمیز کنید و گرد و خاک روی صفحه را از پاک‌کنید.
استفاده از الکل رقیق شده برای تمیز کردن برخی از نمایشگرها مجاز است. اما به خاطر داشته باشید که در این روش حتما باید مقدار کمی الکل را با آب مقطر رقیق کنید و بعد از آن برای تمیز کردن نمایشگر استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون با صفحه مانیتور و انواع ال سی دی و ال ای دی شبیه به هم است. به طور کلی برای تمیز کردن همه این نمایشگرها باید از مواد تمیز کننده مخصوص یا پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید. فراموش نکنید که تنها کمی بی‌دقتی در زمان تمیز کردن انواع نمایشگر می‌تواند خسارات جبران ناپذیر ایجاد کند و به صفحه نمایش آسیب وارد کند.

 

این مطالب هم جالبن:

دعای امام علی (ع) برا افزایش رزق و روزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا