;
سرگرمی

معمای ریاضی چوب کبریت را تنها با حرکت یک چوب کبریت درستش کن! آیا قادر هستید؟

معمای ریاضی چوب کبریت: اگر فکر می کنید هوش منطقی خوبی دارید در این آزمون هوش شرکت کنید. یک چوب کبریت را حرکت دهید تا معادله زیر تصحیح شود. شما بایستی این کار را در کمتر از 4 ثانیه انجام دهید! تست هوشی که حتی نابغه ها هم اشتباه می کنند! باورت نمیشه؟ پس تا آخرش همراه مون باش.

همچنین ببینید: آزمون هوش جابه جایی کبریت: آدم های باهوش با یه حرکت ساده معادله رو حل می کنند!

بخش سرگرمی گفتنی یکی از بهترین تست های هوش تصویری را برای شما عزیزان آماده کرده است که اخیرا در فضای آنلاین سروصدا به پا کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چوب کبریت را جابجا کنید تا یک معادله عادلانه به دست آورید.

اگر می خواهید ذهنی فعال داشته باشید آزمون سرگرمی امروز گفتنی را از دست ندهید. ضمنا انواع تست هوش وب سایت را نیز می توانید ببینید.

شاید جالب باشد: تست شخصیت دو راهی: در یک موقعیت خطرناک مادرتان را نجات می دهید یا پدر؟

معمای ریاضی چوب کبریت

معمای ریاضی چوب کبریت

شاید جالب باشد: معمای تصویری مادربزرگ فضایی: فقط اگه ضریب هوشی بالای 130 داری می تونی بفهمی کدوم از فضا اومده!

.

.

.

.

 

از دست ندهید: تست هوش تصویری کلاس بی خطر و امن را شناسایی کنید!

برای دیدن نتیجه معمای ریاضی چوب کبریت به انتهای صفحه نگاهی بیندازید:

شاید جالب باشد: تست شخصیت شناسی کمک: از بین 5 گزینه تصویر به کدام کمک می کنید؟ نتایج بسیار جالب هستند!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: اگر بتونی مرد میلیاردر رو خیلی سریع تشخیص بدی واقعا نکته سنج هستی!

افراد بیشتری برای آزمایش توانایی خود یا صرفاً برای سرگرمی به تست های هوش روی می آورند. امروزه روش های زیادی برای مشاهده سطح IQ هر فرد وجود دارد که از جمله رایج ترین آنها می توان به توهمات نوری، تست تصویر، رشته اعداد و بازی های چوب کبریت اشاره کرد.

.

.

.

جالب است ببینید: تست بینایی سگ کوچولو: اگر سگ را در بین صیفی جات ظرف 2 ثانیه پیدا کنی رودست عقاب ها زدی!

.

.

اگر هنوز پاسخ را نیافته اید و نمی خواهید بیشتر از این فکر کنید؛ می توانید پاسخ تست هوش ریاضی نابغه ها را در پایین صفحه ببینید:

.

.

.

.

شاید جالب باشد: تست بینایی تفاوت موش ها: آیا چشمان عقابی دارید؟ 3 تفاوت موجود در تصاویر را زیر 6 ثانیه پیدا کنید!

پاسخ معمای ریاضی چوب کبریت

اولین کاری که باید انجام می دادید: شما برای برقراری و اصلاح معادله فقط کافی بود علام جمع ثبل از عدد 4 را به منها تبدیل کنید و کبریتش را در پشت عدد 5 بعد از مساوی بگذارید تا عدد 6 پاسخ باشد.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی تفاوت پلیس راهور را اگر چشم تیزبینی دارید انجام دهید: 5 تفاوت میان تصاویر وجود دارد!

پاسخ معمای ریاضی چوب کبریت

امیدواریم از پس پاسخ معمای ریاضی چوب کبریت برآمده باشید و توانسته باشید خودتان را به چالش بکشید و ذهن تان را به تحرک وا داشته باشید.

اگر توانسته اید پاسخ را بیابید که به شما تبریک میگوییم ولی اگر هم نتوانستید پاسخ صحیح را بدهید؛ ایرادی ندارد و می توانید معمای بیشتر را در بخش سرگرمی گفتنی مشاهده کنید و قدرت تحلیل خود را تقویت کنید، زیرا حل این گونه معماها به تمرین نیاز دارد تا دقت و سرعت عمل هوش تان بالا برود.

همچنین جالب است: توهم نوری تشخیص رنگ: اگر جزو نوابغ محسوب می شوید رنگ متفاوت را بیابید!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیز الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید جالب باشد: دوست بدطینت دختر بیچاره را پیدا کنید! کدام یکی چنین شوخی زننده ای کرده است؟!

سؤالات رایج درباره افراد باهوش

۱. ویژگی افراد باهوش و نابغه چیست؟

مهم‌ترین ویژگی این افراد دقت زیاد و تلاش برای درک درست چیزهای مختلف است. این افراد کمال‌گرا هستند، اما هیچ‌گاه هوش خود را به رخ دیگران نمی‌کشند و خود را فردی معمولی می‌دانند.

بخوانید: داستان ضرب المثل چیزی که عوض داره، گله نداره 

۲. مشکلات افراد باهوش چیست؟

گاهی این افراد برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند و درست درک نمی‌شوند. این مسئله باعث مشکلاتی در روابط شخصی و کاری‌شان می‌شود.

جالب است: تست هوش ربات بی خطر: اگر زبلی آرش رو نجات بده و بگو کدوم خانومه خطری نیست؟!

۳. ازدواج با افراد باهوش چگونه است؟

افراد باهوش هم مانند بقیه آدم‌ها هستند و در واقع اغلب تشخیص‌دادن تفاوتشان دشوار است. درک بالای این افراد آنها را جذاب می‌کند، البته اگر شما هم بتوانید درکشان کنید!

۴. خصوصیات زنان باهوش چیست؟

زنان باهوش سختکوش و مستقل هستند، احساسات خود را خوب کنترل می‌کنند و روابط اجتماعی و کاری خوبی دارند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری والدین: به نظر شما کدام زوج به تازگی پدر و مادر شده اند؟

۵. چرا افراد باهوش تنها هستند؟

این حرف بیشتر مواقع حقیقت ندارد. اتفاقا افراد باهوش به‌خاطر درک بهتر افراد و دقت زیادشان بهتر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، فقط گاهی ترجیح می‌دهند زمانشان را با افرادی مثل خودشان بگذرانند یا آن را صرف توسعه فردی کنند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل آش نخورده و دهان سوخته

عجیب ترین ویژگی های افراد باهوش

1. از خود انتقاد می‌کنند

افراد باهوش از خودشان انتقاد می‌کنند! همه ما همه‌جا افرادی خودشیفته را می‌بینیم که مرتب دروغ می‌گویند چقدر خوب هستند. با این وضع اگر فردی را ببینیم که انتقادپذیر است و مرتب خودش را نقد می‌کند، نفس راحتی می‌کشیم.

همین‌که فردی به دنبال فخرفروشی و تحت‌تأثیر قراردادن دیگران نیست و پیوسته دنبال عیب‌های خود و اصلاح آنهاست، هوش او را نشان می‌دهد.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری پیدا کردن بچه: به نظر شما کدوم یکی از این بچه های با نمک بچه این آقا هست؟

۲. ساکت‌اند

از جمله ویژگی افراد باهوش ساکت بودن آنهاست. همه فکر می‌کنند آدم‌های ساکت درون‌گرا هستند و به لحاظ روابط اجتماعی ضعیف عمل می‌کنند. این مسئله همیشه صحیح نیست.

نمی‌توان گفت که همه آدم‌های ساکت باهوش‌اند، اما افراد باهوش سعی می‌کنند اگر موقعیتش فراهم باشد گوشه‌ای ساکت بنشینند. این افراد به حرف‌هایی که زده شده گوش می‌دهند، فکر می‌کنند و خود را برای پاسخ آماده می‌کنند و همیشه سکوت را به گفت‌وگوهای بی‌هدف ترجیح می‌دهند.

شاید جالب باشد: بین تصویر روباه چپ و راست 5 تا تفاوت هست، آیا میتونی پیداشون کنی؟

۳. از مشکلاتشان فرار نمی‌کنند

فرد باهوش اجازه نمی‌دهد مشکلات فراوانی که در زندگی‌اش وجود دارند او را شکست بدهند. او پیش از اینکه مشکلاتش از کنترل خارج شوند، آنها را اولویت‌بندی می‌کنند و یکی‌یکی سراغشان می‌روند. اگر شما هم به‌راحتی با مشکلات مواجه می‌شوید، چالش‌های زندگی را با آغوش باز می‌پذیرید، به نظر می‌رسد آدم خیلی باهوشی هستید.

همچنین ببینید: با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

۴. دوستان‌ باهوش و خلاقی دارند

دوستانی که در کنار خود دارید همیشه نشان‌دهنده بخشی از شخصیت شما هستند. افرادی که هوش استثنایی دارند دوستانشان را هم از بین افراد خلاق، باهوش، فرهیخته و انتخاب می‌کنند. البته همیشه استثناهایی هم هست، اما اگر ۸۰درصد از آدم‌های زندگی‌تان آدم‌های باهوش و جالبی هستند، احتمالا شما هم جزو افراد باهوش هستید.

پیشنهاد می شود: تست شخصیت آبرنگ: با انتخاب یک گزینه بفهمید خوش بین هستید یا خلاق؟

۵. برای کامل‌شدن تلاش می‌کنند

هوش فراوان را نمی‌توان از ظاهر فرد یا صرفا صحبت‌هایش دریافت، بلکه می‌توان آن را در این جست که افراد باهوش چگونه با خود رفتار می‌کنند. افراد باهوش همیشه دنبال تکامل هستند، به همین دلیل هر بار با آنها ملاقات می‌کنید متوجه تغییرات و پیشرفت‌های‌ کوچک آنها می‌شوید. این ذهنیت کمال‌گرا در تمام جنبه‌های زندگی افراد باهوش خود را نشان می‌دهد، در ظاهرشان که سعی می‌کنند همیشه در بهترین حالت خود باشند و تلاش برای اینکه فن بیان خوبی داشته باشند یا اینکه ساعت‌ها تمرین می‌کنند تا بهتر دارت پرتاب کنند!

شاید جالب باشد: تست هوش دایره: چند تا دایره در تصویر هست؟ به این سادگی ها نیست!

6. شب‌زنده‌دارند

تحقیقات نشان داده است افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و به کارهایشان می‌رسند و در واقع شب‌ها بیشترین میزان کار مفید را دارند، در مقایسه با افراد سحرخیز آی‌کیوی بالاتری دارند.

البته باید گفت که فقط بیدار ماندن تا نیمه‌های شب شما را آدم باهوشی نمی‌کند! این افراد برایشان راحت‌تر است که شب‌ها بیدار بمانند و مشغول وبگردی، مطالعه و یادگیری مطالب جدید باشند. چون این یادگیری‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که همه خواب هستند، دانش و مهارت‌هایشان معمولا دیگران را غافل‌گیر می‌کند.

شاید جالب باشد: معمای هوش تصویری کبریت: آیا به اندازه کافی زبلی؟ پس این معادله رو درست کن!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

این هم جالبه: معمای شناسایی مسافر بیگانه: آیا به زبل بودنتان اعتماد دارید؟ پس حدس بزنید کدام مسافر از فضا آمده؟!

کدوم بازیکن فوتبال دچار حمله قلبی شده و زنده نیست؟ اگر بلافاصله بفهمی شدید باهوشی!

تست شخصیت غافلگیر کننده که ضعف روحی شما را بازگو می کند، اول چی دیدی؟

آزمون شناسایی حلزون در میان سنگ ها را پاسخ دهید و ثابت کنید چشمان عقابی دارید!

با برداشتن تنها دو چوب کبریت معادله ای بساز که حاصل آن 2 باشد!

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. یه کار دیگه میشه کرد.یکی از چوب کبریت های علامت جمع اول رو برداریم و پنج اولی رو به شش تبدیل کنیم.۶ منها ۵ میشه ۱. ۱ به اضافه ۴ میشه ۵

  2. درود، این معمای ریاضی به طریق دیگه ای هم حل میشه. کبریت + اول رو برداریم که بشه _ و بذاریم برای اولین عدد 5 که بشه 6. در این صورت میشود: 5=4+5_6

  3. یک راه حل دیگه
    از روی به اضافه اول یه چوب برمی داریم می‌ذاریم روی پنج اولی که بشه شش حالا میشه شش منهای پنج ، یک میشه و به اضافه چهار مساوی با پنج
    5=6-5+4

  4. یکی از چوب های جمع اولی را بگذار پایین پنج اولی بشه شش و بعد ازش پنج تا کم بشه با چهار جمع بشه حاصل بشه همان پنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا