;
سرگرمی

آزمون شناسایی مقصر اصلی کیه؟ اگر زرنگی بگو!

آزمون شناسایی مقصر اصلی: آیا می توانید این ماجرای عجیب را پیروزمندانه حل کنید؟ افراد زیادی برای یافتن پاسخ صحیح دچار سرگیجه و دردسر شدند. امیدواریم شما این طور نباشید!

بسیاری از روانشناسان معتقدند انجام کارهای روتین خارج از چارچوب روزمره، ذهن ما را تقویت می کند. ما عادت داریم کارهای تکراری را به روشی ثابت و یکسان انجام دهیم و درباره امورات روزمره هم زاویه دیدمان ثابت است.

ای هم جالبه: آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

از دست نده: تست هوش کلید قاتل: اگه آدم تیز و بزی هستی بگو کدوم کلید مال یه قاتله؟!

اما تست های هوشی مثل آزمون شناسایی مقصر اصلی به شما یاد می دهد چگونه به موضوعات متفاوت بیندیشید و برای مشکلات زندگی تان دنبال تنها یک راه حل ممکن نباشید. کاربران مختلف پاسخ های جالبی به این تست دادند.

آزمون شناسایی مقصر اصلی: آیا نبوغ بالایی داری؟ پس بگو ماجرا چیه؟!

خیلی جالبه: تست هوش تصویری مهندس: اگه فک می کنی زرنگی کدوم آقا مهندس با بقیه فرق داره؟!

آزمون شناسایی مقصر اصلی

روانشناسی جالب: شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

.

باهوشا بشتابید: تست هوش کلید قاتل: اگه آدم تیز و بزی هستی بگو کدوم کلید مال یه قاتله؟!

.

آزمون شناسایی مقصر اصلی:

مهارت های ای کیو و آی کیو برای رسیدن به موفقیت در جنبه های مختلف زندگی بسیار حائز اهمیت هستند. تلفیق ضریب هوشی با هوش هیجانی می تواند شما را موفق تر و قوی تر کند.

جالب است: معمای ریاضی چوب کبریت را تنها با حرکت یک چوب کبریت درستش کن! آیا قادر هستید؟

برای رسیدن به موفقیت به هیچ چیز غیر از حل مسئله، تست های روانشناسی و تست هوش نیاز نداریم.

.

حتما ببین: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

.

آزمون شناسایی مقصر اصلی: آیا نبوغ بالایی داری؟ پس بگو ماجرا چیه؟!

خیلی جالبه: آزمون شناسایی پولدار فیک: تیزترین کارآگاه ها هم نمی تونن بفهمنن کدوم یکی متظاهره؟!

جواب آزمون شناسایی مقصر اصلی

سفارش مرد که پنکیک است هنوز نرسیده بود و زن نصف میوه اش را به مرد داده. مرد در اثر خوردن نصف پرتقال دچار مسمومیت شد و این نشان می دهد پیشخدمت سفارش مسموم برای زن آورده بوده است.

معمای جالب: آزمون بینایی گربه اشرافی رو پیدا کنید و بینایی قوی تونو به رخ ملت بکشید!

چرا سوالات هوش تصویری مفید هستند؟

آزمون شناسایی مقصر اصلی: بازی های فکری و سوالات هوش تصویری یکی از آن فعالیت های خوب برای ارتقا و رشد مغز هستند؛ زیرا این بازی های فکری با تفکر خلاق حل می شوند. در حین حل این معماها، باید مسئله را کمی متفاوت و خارج از چارچوب تحلیل کنید. برای رسیدن به راه حل، باید از ذهن خلاق استفاده کنید زیرا پاسخ درست در مقابل شما نخواهد بود.

مجله گفتنی هر روز در بخش سرگرمی تست های مختلفی را به اشتراک می گذارد.

همچنین برای دیدن و خواندن جذاب ترین مطالب حتما از بخش عجایب و هنر بازدید کنید!

اگه گفتی جوابش چی میشه: معمای به وقت صبح: یک اشتباه غیر منطقی در تصویر است آیا می توانید حدس بزنید؟!

معمای تصویری و تقویت هوش

آزمون شناسایی مقصر اصلی: معماهای تصویری گاهی اوقات می توانند هم سرگرم کننده و هم چالش برانگیز باشند. برخی از معماها ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد تا شما حل کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای شما یک ابدیت طول بکشد.

کاربران اینترنت با چالش هایی که در وب سایت گفتنی منتشر می شود می توانند تیزبینی، دقت و مهارت های استدلالی خود را افزایش دهند.

از دست ندهید: آیا رفع چین و چروک و حلقه های تیره دور چشم با پماد هموروئید ممکن است؟!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

آزمون شناسایی مقصر اصلی: معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

 اگر زرنگی بگو: تست بینایی کلید: اگه تو همون نگاه اول دسته کلید اتاقو دیدی چشمای یه ابرانسانو داری!

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

جالب و پرکاربرد: اسانس پوست صورت با فرمول ساخت آن توسط زنان کره ای در منزل که بعنوان پرایمر طبیعی هم استفاده می شود

بازی فکری و تاثیرآن در هورمون شادی

آزمون شناسایی مقصر اصلی: بازی فکری شکل جالبی از پازل است که برای حل آن نیاز به تفکر دارد. این نیاز به تفکر به روش های غیر متعارف با در نظر گرفتن شرایط داده شده دارد. ممکن است شامدانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است

بشتابید: تست هوش خانم متاهل رو شناسایی کنید و جا پای بزرگان تیزهوش بذارید!

در اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کند. خبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل مشخص شده است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید.

مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.ل تفکر جانبی باشد.حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد.

جالب است: میان وعده های فوری و خوشمزه را با آون توستر یاد بگیرید!

این رو هم ببین: معمای مانگا: اگر یک کارآگاه کارکشته ای سرنخ رو پیدا کن و بگو کدوم دختر قاتله؟!

حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند.

معماها و معماهای منطقی نیز از انواع بازی های فکری هستند. دشواری برخی بازی های فکری به درجه خاصی از اشتباه در شهودی انسان بستگی دارد. این در بازی‌های فکری که به احتمال شرطی مرتبط می‌شوند رایج است، زیرا ذهن انسان تمایل دارد به جای آن احتمال مطلق را در نظر بگیرد.

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

شاید جالب باشد: هوش تصویری ماهی:  اگر بتوانید ماهی را در 7 ثانیه در اتاق خواب پسر ببینید، یک نابغه اثبات شده هستید!

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

جالب است: آزمون تمرکز پیدا کردن F: اگه چشمات از جغدم تیزتره F رو بین E ها پیدا کن!

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

پیشنهاد می شود: اگر بتونی مرد میلیاردر رو خیلی سریع تشخیص بدی واقعا نکته سنج هستی!

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

جالب است ببینید: آزمون هوش اشتباه: یک ایراد در تصویر وجود دارد آیا می توانید بگویید این خطا کجاست؟ افراد تیزبین بلافاصله متوجه می شوند!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

شاید جالب باشد: معمای هوش قاتل معلم: اگر واسه خودت یه پا کارآگاهی بگو کدوم دانش آموز معلم رو کشته؟

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی صد ساله: اگر هوش سرشاری داری بگو کدوم فرد بیش تر از صد سالشه؟!

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

وقتی بتوانید معما را حل کنید حس لذت ناگهانی و شدیدی به شما دست می دهد

آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

شاید جالب باشد: کدوم والدین تو دیوانگی کره مریخم رد کرده؟! نوابغ بگویند!

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

این مطالب هم مورد علاقه کاربران بوده است:

خودت رو بشناس: تست شخصیت شناسی تصویری: خصوصیات خوب درونی شما طبق علم کیمیاگری چیست؟!

این تست شخصیت هم خوبه: تست شخصیت شناسی تصویری: خصوصیات خوب درونی شما طبق علم کیمیاگری چیست؟!

حتما ببینید: 12 راهکار بزرگ کردن سينه به صورت طبیعی: خانوم های خوش اندام این گیاهان را مصرف می کنند!!

این هم جالبه: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

جالب است: معمای تصویری تفاوت های ساحل را پیدا کنید و نشان بده یه پا عقابی واسه خودت!

چالشی و سخت: آزمون هوش خون آشام درستکار کدومه؟ کدومشون خون آدما رو تو شیشه نکرده؟!

مطلب کاربردی: بوتاکس بهتر است یا داکسیفی و دیسپورت؟ کدام ماندگارتر و طبیعی تر است؟!

 جالب است: معمای انجمن جادوگرها: تفاوت های جزئی در دو تصویر است که فقط نابغه ها تشخیص می دهند!

مطلب جذاب و مفید: بعد از 40 سالگی یاد بگیرید: هرگز کسی را که با شما مثل یک آدم معمولی رفتار می کند دوست نداشته باشید!

این معما هم عالیه: آزمون هوش فروشنده خطرناک را شناسایی کن! از کدامشان نباید خرید کرد؟!

معمای جدید: تست هوش جانی خطرناک کیه؟ اگه نبوغ داری معما رو حل کن!

حتمن ببین: ترفندهای زیبایی دمده و مداد ابرو ممنوع! در عوض این تکنیک های آرایشی را یاد بگیرید

مفید و کاربردی: آیا با رژیم غذایی پالئو آشنایی دارید؟ روش اجداد ما برای لاغری و مبارزه با دیابت و سرطان!

این معما عالیه: تست هوش رقصنده مشکوک را شناسایی کنید! این ماجرای دارکو کی رقم زده؟!

 مطلب عالی مفید: علائم کبد چرب از روی چهره قابل تشخیص است: چه داروهای گیاهی عمقی کبد و پوست را تمیز می کنند؟

تست شخصیت میزان دورویی: اولین چیزی که ببینید نشان می دهد وفادارید یا خیانتکار؟!

آزمون تصویری میز شام چه نکته اشتباهی دارد؟ از هر 5 نفر یک نفر می فهمد!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. زن لباس قرمز مسمومش کرده چون تو رستوران ها میوه نمیارن برا مشتری و میوه سرو نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا