;
سرگرمی

فقط 16 درصد می توانند بفهمند کدام مخزن آب در عرض 25 ثانیه اول پر می شود! آیا شما می توانید؟

بازی فکری مخزن آب: آیا احساس هوشیاری می کنید؟ ضریب هوشی خود را تست کنید و بفهمید کدام مخزن آب اول پر می شود! مهارت‌های استدلال قیاسی خود را امتحان کنید و ببینید آیا می‌توانید در 25 ثانیه بازی فکری مخزن آب را حل کنید. آماده اید؟

ورزش کردن مغز به اندازه هر عضله دیگری مهم است و متأسفانه این ماهیچه ای است که بیشتر از آن استفاده می کنیم اما کمتر از آن مراقبت می کنیم. در این بخش از سرگرمی می خواهیم مغز شما را ورزش داده و به چالش بکشیم. پس با وب سایت گفتنی همراه باشید تا دریابید آیا مغز فعالی دارید یا نه؟!
شاید جالب باشد: ستاره های دیزنی در جهان امروز اگر بودند چه رنج هایی می کشیدند؟!

تصویر بازی فکری مخزن آب:

ما دیده‌ایم که این چالش‌ها در چند ماه گذشته چقدر محبوب شده‌اند و بسیاری از افراد سعی می‌کنند در مهارت‌های حل مسئله از یکدیگر پیشی بگیرند. بازی فکری مخزن آب یک آزمون واقعی برای چابکی ذهنی شماست. شامل بررسی تصویر زیر و بررسی اینکه کدام مخزن آب ابتدا پر می شود.

تصویر بازی فکری مخزن آب چندین لوله را نشان می دهد که همه آنها به مخازن آب مختلف منتهی می شوند. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید کدام مخزن اول پر شود !

جالب است: تست هوش تصویری کلاس بی خطر و امن را شناسایی کنید!

بازی فکری مخزن آب

پاسخ بازی فکری مخزن آب در پایین صفحه:

پیشنهاد میشود: اگر آدم شناس خوبی هستی کدام پسر لیاقت نجات دادن دختر را دارد؟

.

.

.

.

همچنین ببینید: تست هوش تصویری عامل مرگ مادر بینوا کیه؟ اگر بفهمی تو رده آدمای تیز و بز جا می گیری!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: تست بینایی هندوانه متفاوت را بعید است که پیدا کنید مگر اینکه چشمانی به تیزی عقاب داشته باشید!

پاسخ بازی فکری مخزن آب:

آیا توانستید در مدت زمان تعیین شده پاسخ صحیح بازی فکری مخزن آب را پیدا کنید؟

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی اشتباه عجیب تصویر؛ اگه ادعات میشه خیلی تیزبینی، خطای تصویر رو تو 8 ثانیه پیدا کن!

پاسخ بازی فکری مخزن آب

دانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است در  اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کند. خبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل واضح است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید. مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.

شاید جالب باشد: یکی از کارت ها را انتخاب کنید تا بفهمید عشق تان چگونه از راه می رسد؟؟

از سن و سال ما که دیگر گذشته است؛ حتماً این جمله اشتباه و آشنا را شنیده‌اید و شاید هم در دسته‌ای که از آن استفاده می‌کنند. این جمله‌ای که از انرژی‌های منفی و مخرب می‌تواند زندگی کند را به دره رکود و رخوت بکشاند. کدام قانون و تفکر منطقی، بزرگان نباید از کارهایی که سراسر فایده است، انجام دهند؟ مثلاً بازی کردن، آن هم بازی فکری یکی از مواردی است که پیر و جوان نمی‌شناسد.

شاید جالب باشد: تست بینایی خانه را قبل از اینکه بینایی سنجی بروید امتحان کنید، کدام خانه در ندارد؟

هوش بومی یا سیال چیست و چگونه با تست های سرگرمی می توان آن را فعال کرد؟

هر یک از ما با پتانسیل هوشی منحصر به فردی به دنیا می آییم که به طور ژنتیکی از والدین خود به ارث رسیده است. روانشناسان این بالقوه را هوش بومی یا سیال می نامند و می توانند آن را از طریق آزمون های غیرکلامی ارزیابی کنند.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی تفاوت مزرعه: 9 تفاوت در مزرعه حیوانات را پیدا کنید، 30 ثانیه بیشتر وقت ندارید!

این تست ها به تعیین ضریب هوشی کمک می کنند و مهم هستند زیرا به ما امکان می دهند مهارت های شناختی خود را تمرین کنیم و عملکرد ذهنی خود را بهبود ببخشیم. ایده تست هوش برای اولین بار در اوایل دهه 1900 در فرانسه ظاهر شد. این تست ها توسط روانشناسان و پرسنل نظامی برای تعیین اینکه آیا فرد از نظر روانی برای شغل مناسب است یا خیر استفاده می شد.

علاوه بر این، اگر ما چنین آزمونی را انتخاب کنیم، می تواند به پیشرفت شخصی و حرفه ای ما کمک شایانی کند.

انواع مختلفی از تست های هوش وجود دارد که از روش های مختلفی برای سنجش هوش ما استفاده می کنند. از جمله متداول‌ترین آنها می‌توان به تست‌هایی در قالب توهم‌های نوری، تست‌های دانش عمومی، تست‌های مبتنی بر تمرین‌های ریاضی، تست‌های شفاهی (که فقط از کلمات استفاده می‌کنند) اشاره کرد.

شاید جالب باشد: اگر باهوش هستید و ریاضیتون خوبه ارزش عددی هر گوسفند، پنگوئن و جوجه چقدر است؟

تست هوش چیست و چه انواعی دارد؟

تست هوش معنای گسترده ای دارد و روانشناسان زیادی روی این مساله کار کرده اند. سوال اصلی این است که تست هوش کامل که همه ابعاد ذهنی افراد را بسنجد، چه خصوصیاتی دارد و چه مواردی را مورد سنجش قرار میدهد.

از دست ندهید: آزمون هوش انگلیسی را در کمتر از 5 ثانیه حل کنید: تصویر اسم چه کشوری را نشان می دهد؟

به نظر میرسد ابعادی که باید در یک تست هوش کامل افراد را مورد سنجش قرار دهند حداقل دارای 10 قسمت از موارد ذیل باشد. برخی از این ابعاد شامل مواردی همچون تست حافظه، تست استدلال کلامی، تست استدلال عددی، تست هوش تصویری، تست هوش ریاضی، تست هوش درک لغات و معانی، تست ادراک، تست ادراک بصری، تست درک ارتباط اعداد، تست درک جزئیات، تست استنتاج و منطق، تست تجسم فضایی و تست خلاقیت است.

همچنین بخوانید: حکایت ضرب المثل صد رحمت به دزد سر گردنه!

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

مطالبی که جالب هستند:

آزمون شناسایی تفاوت دختر و سگ: اگر فکر می کنید تیزبین هستید تفاوت های تصویر را شناسایی کنید!

معمای هوش تصویری کبریت: آیا به اندازه کافی زبلی؟ پس این معادله رو درست کن!

بازی هوش جمع میوه ها چقدر می شود؟ افرادی که در ریاضی قهارند سه سوته جواب می دن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا