;
سرگرمی

حقایقی در مورد زنبورهای عسل: چند واقعیت جالب در مورد زنبورهای عسل که شاید نمی دانستید.

اون روی بازو چیه؟ یک زنبور عسل؟ وقتی یک زنبور عسل شما را نیش می زند احساس ناخوشایندی می باشد: دردناک، خارش، آزاردهنده و ترسناک. 

چرا زنبورهای عسل فقط یک بار می توانند نیش بزنند؟

حقایقی در مورد زنبورهای عسل: این به این دلیل اتفاق می افتد که زنبور عسل، نیش خاردار خود را به پوست شما می زند و زهر را آزاد می کند. این زهر حاوی پروتئین هایی است که باعث درد می شود و می تواند بر سیستم ایمنی و سلول های پوست شما تأثیر بگذارد. اما این در مقایسه با آنچه که زنبور از آن عبور می کند چیزی نیست. شما بعد از چند ساعت خوب میشی ولی بیچاره زنبور دیگه خوب نمیشه و میمیره. زنبورهای عسل معمولاً افراد را نیش نمی زنند مگر اینکه احساس خطر کنند یا به طور تصادفی پا روی آنها بگذارند.

مشکل اینجاست که زنبور بعد از نیش زدن شما نمی تواند نیش خاردار خود را از پوست شما بیرون بکشد. تنها راه آزاد شدن این است که نیش را پشت سر بگذارد. متأسفانه، آن نیش فقط یک مکانیسم دفاعی شیرین نیست. چون حاوی بخش‌های ضروری دستگاه گوارش، اعصاب و ماهیچه‌های زنبور عسل است. پس از از دست دادن همه اینها، این موجود کوچک زنده نمی ماند.

شاید بپسندید: هوش تصویری راز چگونه زنده ماندن: میتونی با توجه به متن توضیح بدی که زن چگونه زنده مانده است؟

حقایقی در مورد زنبورهای عسل-نیش زنبور عسل

جدای از آن، زنبورها حیوانات بسیار باحالی هستند. آنها پنج چشم، دو جفت بال و شش پا دارند! زنبورها غرایز بسیار خوبی برای بقا دارند، و آنها برای مدت طولانی، 130 میلیون سال و در حال حاضر در دنیا هستند! چه کسی می داند چه گونه های باستانی را نیش زده اند؟

بیشتر زنبورهای کندو را زنبورهای کارگر و زنبور بزرگ را ملکه می نامند. او روزانه حدود 2000 تخم می گذارد. خیلی به نظر می رسد؟ خوب، متوسط ​​کندو شامل 50000 زنبور است که تنها پس از یک نیش ناپدید می شوند! من حدس می‌زنم که تجربه‌ای دردناک و خارش‌دار وقتی که فقط یک زنبور روی بازوی خود دارید، واقعاً چندان بد به نظر نمی‌رسد. تصور کنید که کل کندو را مقابل خود داشته باشید!

اینم جالبه: چیستان جالب 55: کدام کلمه در فرهنگ لغت به اشتباه تلفظ شده است؟

زنبورهای عسل چگونه مسیر پرواز خود را پیدا می کنند؟

حقایقی در مورد زنبورهای عسل: ممکن است به نظر برسد که زنبورها بدون هدف پرواز می کنند یا از دید خود برای تصمیم گیری در مورد اینکه کجا بروند استفاده می کنند. اما این حشرات باحال بسیار سازمان یافته هستند و به یک سیستم حمل و نقل فوق پیچیده متکی هستند. تصور کنید برای یک سفر جاده ای بین شهری برنامه ریزی کنید .فقط این بار، هیچ جاده ای وجود ندارد! ما حتی نمی‌توانم بدون جی‌پی‌اس خود را به مقصد برسانیم. 

اما زنبورها نه، آنها بسیار سرتر از ما هستند. آنها از “B-Lines” استفاده می کنند، خوب، ما به آنها می گوییم. آنها اساساً یک سری از “مسیرهای حشرات” زنبورها هستند که تمایل دارند در شهرهای انسانی یا حومه شهر دنبال شوند. این مسیرها هر منطقه حیات وحش موجود را به هم متصل می کند. مثل یک سیستم راه آهن زنبور عسل است!

حقایقی در مورد زنبورهای عسل-زنبورها باهوش هستند

زنبورهای عسل بسیار باهوش هستند.

حقایقی در مورد زنبورهای عسل: زنبور مورد علاقه من زنبور دم گاومیش است. بدنی بیضی شکل و پوشیده از موهای انبوه و مغزی به اندازه یک دانه خشخاش دارد. با توجه به اینکه چقدر کوچک است، واقعاً چشمگیر است. چقدر باهوش هستند؟ دانشمندان آزمایشی انجام دادند که در آن گروهی از آنها را برای بازی “فوتبال زنبور عسل” آموزش دادند. آنها حتی یاد گرفتند که چگونه در ازای یک غذای شیرین، گل بزنند.

 

همین زنبورها توانایی شگفت انگیز دیگری نیز دارند. آنها از “رد پاهای بدبو” خود برای تمایز بین عطر غریبه ها و بستگان زنبور خود استفاده می کنند. آنها حتی می توانند بوی خود را تشخیص دهند. زنبورها،حالا ما راز کوچک کثیف شما را می دانیم! پاهای بدبو دارید!

زنبورهای عسل در کندو چگونه رتبه بندی می شوند؟

حقایقی در مورد زنبورهای عسل: ملکه زنبور عسل بزرگترین و مهمترین رکن یک کندو می باشد. او در کلنی خود منحصر به فرد است و وظیفه اصلی او تخم گذاری است. مردم اغلب تصور می کنند که ملکه آنجاست تا به همه زنبورهای دیگر بگوید دقیقاً چه کاری انجام دهند. آیا اینگونه است؟ نه واقعاً. او تأثیر خاصی دارد، اما حتی بدون او، کندو در واقع به خوبی عمل می کند.

حقایقی در مورد زنبورهای عسل-زنبورها چگونه رتبه بندی می شوند

هر زنبور یک شغل دارد و به دلیل غرایز و سیگنال های شیمیایی که حس می کند و استفاده می کند، وظایف روزانه خود را می داند. بنابراین حدس می‌زنم که نیازی نیست کسی به آنها بگوید چگونه رفتار کنند؟ آن سیگنال های شیمیایی راه ارتباطی آنهاست. آنها می دانند چگونه آن را تکان دهند. آنها بدن خود را در زوایای خاصی برای مدت زمان مشخصی تکان می دهند، به این ترتیب آنها پیام هایی را برای یکدیگر ارسال می کنند.

 

اگر اتفاقی برای ملکه زنبور عسل بیفتد و او زنده نماند، زنبورهای کارگر زنبور جدیدی ایجاد می کنند. بله، آنها یکی را پیدا نمی کنند اما به نوعی یک مورد جدید را مطرح می کنند. آنها لارو جوانی را انتخاب می کنند و به “اعلیحضرت” آینده با غذای مخصوصی به نام “ژله رویال” تغذیه می کنند. آن لارو خوش شانس اکنون می تواند به ملکه جدید تبدیل شود!

یک زنبور عسل چقدر می تواند عسل تولید کند؟

حقایقی در مورد زنبورهای عسل: زنبورها سریع هستند. آنها تقریباً 200 بار در ثانیه بال های خود را به هم می زنند! هر زنبور در طول عمر خود حدود یک قاشق چای خوری عسل تولید می کند. برای تولید نیم کیلو عسل، زنبورها باید معادل یک بار کامل در سراسر جهان پرواز کنند. این حیوانات سخت کوش حدود 100 میلیون سفر به حدود 2 میلیون گل انجام می دهند تا شهد کافی برای آن نیم کیلو عسل را جمع آوری کنند!

حقایقی در مورد زنبورهای عسل-تولید عسل

 

زنبورهای عسل 5 تا 8 ساعت در روز می خوابند و مانند ما شب ها استراحت می کنند. مغز آنها هنگام استراحت بسیار فعال است. برخی از دانشمندان فکر می کنند ممکن است آنها نیز مانند ما خواب ببینند! هنگامی که زمستان فرا می رسد، بسیاری از حشرات آب بدن خود را با یک ماده شیمیایی خاص به نام گلیسرول جایگزین می کنند، نوعی «ضد یخ» طبیعی که به آنها کمک می کند در دمای پایین زنده بمانند. اما زنبورها فقط در کندو جمع می شوند تا گرم بمانند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا