;
سرگرمی

تبدیل شدن ناگهانی عروس و داماد به سنگ در گیلان!

مجسمه عروس و داماد سنگی ایران: در بالاترین نقطه اشکورات دو مجسمه سنگی روی کوه به نام عروس و داماد قرار دارد که جزو افسانه‌ها و جاذبه‌های عجیب این منطقه در گیلان است. در بالاترین نقطه اشکورات دو مجسمه سنگی روی کوه به نام عروس و داماد قرار دارد که جزو افسانه‌ها و جاذبه‌های عجیب این منطقه در گیلان است. با عجایب امروز در بخش سرگرمی مجله گفتنی همراه باشید.

اگر به گیلان سفر می‌کنید، اشکورات را که یکی از مناطق کوهستانی و خوش آب و هواست از دست ندهید. اشکورات منطقه‌ای که بخشی از رودسر و رامسر را در بر می‌گیرد. کوه عروس و داماد یکی از عجایب اشکورات است که در روستای زیاز و در ۲۶ کیلومتری بخش رحیم آباد واقع شده است.

همچنین ببینید: تفاوت تصویری بچه گربه ها؛ یه تیزبین واقعی می‌تونه تو 8 ثانیه تفاوت های دو تصویر را پیدا کنه!

مجسمه عروس و داماد سنگی ایران:

در بالاترین نقطه این کوه دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد. طبق روایت محلی‌ها در گذشته‌های دور پسر و دختری بدون اجازه والدین خود زندگی زناشویی خود را آغاز می‌کنند تا این‌که به‌ دلیل بی‌حرمتی مورد عاق والدین قرار می‌گیرند و در نقطه‌ای که در حال حاضر به «عروس و داماد» معروف است، به شکل دو انسان تبدیل به سنگ می‌شوند.

این افسانه عاشقانه از حدود ۷۰۰ سال پیش بین اهالی رحیم‌آباد و زیاز سینه به سینه نقل می‌شود؛ عروس دختری دیلمانی بود که همراه با گله به دامنه جنگل و مرتع می‌رفت و آواز می‌خواند.

داستان مجسمه عروس و داماد سنگی ایران:

یک پسر جوان اهل سیاهکل با دیدن این دختر دل به او می‌بازد. تا آنجا که با وجود مخالفت اطرافیان مخفیانه با دختر دیلمانی ازدواج می‌کند. چون چنین ازدواجی از سوی خانواده‌ها پذیرفتنی نبود این زوج عاشق مجبور شدند شبانه فرار کنند، اما در پرتگاه «سی ‌پورد» گرفتار می‌شوند. جایی که نه راه پس داشتند نه راه پیش. زیرا اگر کمی جلوتر می‌رفتند در دره سقوط می‌کردند.

در این افسانه آمده است که این عروس و داماد فراری بر اثر این نفرین‌ خانواده‌ها مانند دو تکه سنگ سیاه کنار هم در آن پرتگاه مهیب درآمدند. دوسنگی که از کنار جاده دیده می‌شوند اگرچه سنگ‌های عروس و داماد در واقعیت نیستند، اما همان سنگ‌هایی هستند که این دو بر آن تکیه داده بودند.

برای بازدید از این کوه اگر توان کوهپیمایی دارید باید به روستای زیاز بروید. این روستا با روستاهای آغربن کندسر، گرمابدشت، دیورود و سجیران همسایه است و در ۲۶ کیلومتری بخش رحیم‌آباد و ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است. این دو مجسمه سنگی نیز در شمال منطقه سی پل، با شیب بسیار تند واقع شده است.

شاید برایتان جالب باشد:

در تست شناسایی صاحب کوله پشتی یک فرد تیزبین می تونه بفهمه کوله پشتی حاوی چاقو مال کیه؟

قدرت ریسک پذیری خود را با تست شخصیت ریسک بسنجید.

تست هوش جالب با چوب کبریت؛ چابکی و نبوغ ذهنتو با درست کردن این معادله در 8 ثانیه ثابت کن.

با تست شخصیت ماسکهای ونیزی دریابید که چه چیزی به شما انگیزه می دهد و میل درونی خود را باز کنید.

می تونید در مدت 10 ثانیه 3 تفاوت تصویری چوب بر ماهر تصویر را پیدا کنید؟

معادله هوش ریاضی 24=17+19 را با برداشتن دو چوب کبریت در 8 ثانیه درست کن

تفاوت تصویری لباس ها؛ در کم تر از 10 ثانیه تفاوت این تصویری را پیدا کنید.

با تست شخصیت 5 پر مهارت های اجتماعی خود را کشف کنید و از قدرت تعامل استفاده کنید.

در معمای تصویری زن باردار دروغگو چه کسی تظاهر می کند که باردار می باشد و ادا در می آورد؟

تست هوش جالب ریاضی؛ معادله چهارم را در 12 ثانیه حل کن و نبوغتو در ریاضیات نشون بده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا