;
سرگرمی

معمای تصویری خرچنگ: تو 6 ثانیه بگو چند تا تفاوت وجود داره؟!

معمای تصویری خرچنگ: وب سایت گفتنی در بخش سرگرمی، انواع مطالب جالب و تست شخصیت، هوش تصویری و  تست بینایی را نشر می دهد. همچنین مطالب جدید و دانستنی های عجیب ما را در بخش عجایب بخوانید.

بسیاری از روانشناسان معتقدند انجام کارهای روتین خارج از چارچوب روزمره، ذهن ما را تقویت می کند. ما عادت داریم کارهای تکراری را به روشی ثابت و یکسان انجام دهیم و درباره امورات روزمره هم زاویه دیدمان ثابت است.

خیلی جالبه: تست هوش وضع مالی کدوم شوهر خوب نیست و جدیدا بدهی بالا آورده؟!

تست های هوش که در آنها باید موارد گم شده یا مختلف را پیدا کنید، اخیرا در بین مردم بسیار محبوب شده است.

افراد بیشتری در تلاشند تا ذهن خود را طوری تربیت کنند که بتوانند در کمترین زمان ممکن پاسخ صحیح را کشف کنند. اکنون انواع برنامه ها و بازی هایی وجود دارند که روزانه چنین چالش های ایده آلی را برای کاربرانی که علاقه مند شده اند فراهم می کنند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری پرستار: نابغه ها بگویید کدام خانوم پرستار انسان نیست؟!

معمای تصویری خرچنگ: تو 6 ثانیه بگو چند تا تفاوت وجود داره؟!

این تست رو از دست نده: تست بینایی گربه شهر آبی کجا قایم شده؟ مواظب باش چشمات چهارتا نشه!

معمای تصویری خرچنگ

.

تست جالب دیگر: تست هوش فرار: حدس بزن کدوم زن فرار می کنه؟

.

معمای تصویری خرچنگ: نابغه ها در کوتاه ترین زمان ممکن تفاوت ها را تشخیص می دهند زیرا ذهن های تربیت شده ای دارند و به همه چیز با جزئیات نگاه می کنند.

حتما ببین: آزمون هوش جنون: کدوم مادر کارش جنون آمیزه و زده به سیم آخر؟!

.

باهوش ها بشتابید: بازی فکری حاصل یک ها: حتی کسانی که باهوش اند معمولا جواب اشتباه می دهند!

.

جواب معمای تصویری خرچنگ

حتما ببینید: زیباترین زنان جهان: ترکیه رتبه اول را دارد!

جواب معمای تصویری خرچنگ

مجله گفتنی هر روز در بخش سرگرمی تست های مختلفی را به اشتراک می گذارد:

این نوع از آزمون های هوش مثل معمای تصویری خرچنگ امروز به تازگی در فیس بوک و توئیتر ترند شده است. ما در گفتنی برای ورزش مغز شما معماهای جذابی از این دست را قرار داده ایم تا شما هم از قافله عقب نمانید.

ارتباط بین تیپ شخصیتی و بهره هوشی بالا 

معمای تصویری خرچنگ: افرادی که ضریب هوشی پایین دارند سنت گراتر هستند. بیشترین ارتباط بین ویژگی شخصیتی استقبال از تجربه و هوش بالا دیده می‎شود.

افرادی که از تجربه ‎های جدید استقبال می‎کنند به گفته محققان علم روانشناسی هوش بیشتری دارند.

استقبال از تجربه یا گشودگی یعنی علاقه داشتن به چیزهایی که جدید، پیچیده یا حتی خلاف سنت و قراردادها هستند.

ویژگی‎های خلاقیت، حساسیت نسبت به عواطف و استقبال از مسائل همچنین بیشترین ارتباط را با بهره هوشی بالاتر دارند. دلیل آن می‎تواند این باشد که باهوش بودن باعث می‎شود افراد نسبت به دنیای اطراف خود کنجکاوی بیشتری نشان دهند.

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت پسر بی وفا؛ اگه گفتی کدوم پسر 4 تا دختر رو گذاشته سر کار و قول ازدواج بهشون داده؟

فواید بازی فکری برای کودکان

معمای تصویری خرچنگ: فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است. تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

از آنجا که پرورش مغز از سال های اولیه زندگی و کودکی آغاز میشود امری مهم و تاثیر گذار است. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

معمای تصویری خرچنگ: اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

معمای تصویری خرچنگ: کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

3.فواید بازی های فکری برای رشد روانی و شخصیت فردی

معمای تصویری خرچنگ: رشد فردی باعث ایجاد رشد اجتماعی کودکان می شود. اگر بخواهیم کودکان عملکرد خوبی در جامعه و میان هم سالان خود داشته باشند باید به رشد زمینه های فردی آن ها توجه کنیم.

تقویت اعتماد به نفس، کاهش استرس، افزایش تعاملات مثبت میان کودک با اعضای خانواده موارد مهمی در زمینه رشد فردی کودکان هستند.

مزایای بازی فکری برای بزرگسالان چیست؟

معمای تصویری خرچنگ: بازی‌های فکری عموما باعث می‌شوند تا در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید، نقشه بکشید و تلاش کنید، اطلاعاتی را به خاطر بسپارید که در شکست دادن حریفان به کمک‌تان می‌آیند. وقتی که از مغزتان به اندازه کافی کار بکشید، از پیری و اختلالات حافظه و… دور خواهید ماند. هدف از انجام بازی فکری، بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت‌های شناختی است..

شاید بپرسید مهارت‌های شناختی چیست؟ مهارت‌های شناختی همان مهارت‌هایی است که باید برای پردازش افکارتان داشته باشید. به عبارت ساده‌تر، توانایی‌هایی که در یادگیری و حل مسأله به کمک‌تان می‌آیند. چه کودک باشید و چه بزرگسال، برای بهتر زندگی کردن باید دائما فکر کنید و تصمیم بگیرید. پس چه خوب که به کمک روش‌هایی مانند استفاده از بازی فکری به مغزتان کمک کنید.

مطالب بیشتر حتما ببینید:

تست روانشناسی جذابیت کدوم زن بیش تره؟ نتیجه تست حیرت انگیزه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا