;
سینمافرهنگ و هنر

جزئیات وحشتناک ترین نبرد سرزمین میانه که توسط مورگوث ارباب سایرون صورت گرفت!

نبرد اشک های بی شمار در ارباب حلقه ها: در طول رویدادهای فیلم ارباب حلقه‌ها و یا حتی فصل اول سریال ارباب حلقه ها که از شبکه آمازون پرایم پخش شد، موارد متعددی وجود دارد که به نظر می‌رسد همه چیز و تمام امیدها از دست رفته است. از محاصره میناس تیریث قبل از ورود سواران روهیریم به جنگ تا وقایع نبرد مورانون (Battle of the Morannon) قبل از این که گالوم با حلقه یگانه در آتش کوه نابودی بیفتد، مشخص بود که سرنوشت مردمان خوب سرزمین میانه به یک تار مو بند بود. با این حال، در تمام آن نبردها، نیروهای انسان‌ها، الف‌ها و دورف‌ها معمولاً راهی پیدا می‌کردند تا جریان نبرد را تغییر دهند و بتوانند پیروز شوند. اما همه آن‌ها در مقابل وقایع عصر اول که داستانی کاملاً متفاوت داشت، چیزی نیستند. چون در این عصر نیروهای جبهه شر به رهبری ارباب اول تاریکی مورگوث نبردی به نام اشک‌های بی‌شمار (The Battle of Unnumbered Tears) را رقم زدند. با بخش سینما از مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم جالبه: تصاویر جدید لعیا زنگنه بعد از عمل زیبایی با صورت آب آورده در کنار شوهر

نبرد اشک های بی شمار در ارباب حلقه ها 1

این مطلب هم ممکن است بپسندید: چرا الف ها در ارباب حلقه ها بچه دار نمی شوند و کودک الفی نمی بینیم؟

در دهه‌های قبل از نبرد، موازنه قدرت در مبارزات مختلف بین نیروهای خیر و مورگوث به طور چشمگیری به نفع دومی تغییر کرده بود. محاصره قلعه ارباب تاریکی یعنی آنگبند (Angband) حدود هفده سال قبل از آن شکسته شده بود، پس از آن که داگور براگولاخ (Dagor Bragollach) یا نبرد شعله ناگهانی اولین استفاده از اژدها در جنگ و همچنین چندین بالروگ را به خود دید، از آن زمان به بعد قضیه جنگ بین دو قدرت به جاهای بسیار سخت کشیده شد. با این حال همه این وقایع در مقایسه با آنچه قرار بود رخ دهد، کم رنگ خواهند شد. در ادامه با مجله بازار همراه باشید.

نبرد اشک های بی شمار در ارباب حلقه ها

نبرد اشک های بی شمار یا Nirnaeth Arnoediad که در سیندارین اصیل نامیده می‌شود، پنجمین نبرد جنگ‌های بلریاند در شمال غربی سرزمین میانه بود. بار دیگر بین مورگوث و اتحادی از انسان‌ها و الف‌ها به نام اتحادیه مائدروس درگیری به وجود آمد، این جنگ پس از آن اتفاق افتاد که الف‌ها با این تصور تصمیم گرفتند که ارباب تاریکی در پی تلاش‌های برن و لوتین آسیب‌پذیر شده و وقت مناسبی برای حمله است. در ابتدا، تلاش‌های آن‌ها پاداشی به همراه داشت و نیروهای خیر توانستند بسیاری از چیزهایی را که پس از داگور براگولاخ از دست داده بودند، دوباره به دست آورند و اورک‌ها را از شمال منطقه به عقب برانند.

نبرد اشک های بی شمار در ارباب حلقه ها 3

این را هم بخون: پس از داستان فیلم ارباب حلقه ها و فرودو، عصر چهارم سرزمین میانه چگونه شد؟

این پیروزی‌های کوچک، این اتحاد را تشویق کرد که کمین کرده و نیروهای مورگوث را قبل از حمله از جناحین با نیروی پنهانی که منتظر غرب بود، گیج کند. مورگوث با کشتن یکی از الف‌های رده بالا یعنی قتل و مثله کردن گلمیر، برادرش گویندور را مجبور به حمله کرد و باعث شد که بخش بزرگی از نیروهای الف صفوف خود را بشکنند و بی پروا به دشمن حمله کنند. نیروهای مخفی شیطان هم از این فرصت استفاده کردند و توانستند شکست سختی به الف‌ها وارد کنند.

این نقطه عطف نبرد بود، چون پیروان مورگوث توانسته بودند بر دشمنان خود چیره شوند. انسان‌های دور-لومین (Men of Dor-lómin) دیواری انسانی تشکیل دادند تا به بسیاری از افراد اجازه دهند تا آنجا که ممکن است عقب نشینی کنند، اما برای خیلی از آن‌ها دیر شده بود و هزاران نفر در این واقعه کشته شدند. گفته می‌شود که اورک‌ها در پی نبرد، مرده‌ها را چنان پشت سر هم انباشته می‌کردند که بدن‌های آن‌ها تپه عظیمی به نام تپه کشته‌شدگان را تشکیل می‌داد. این تپه مدت‌ها پس از درگیری به رشد علف‌های زنده ادامه داد و همچنان منطقه‌ای باقی ماند که یادآور خون‌های ریخته شده هزاران هزار قهرمان باشد.

نبرد اشک های بی شمار در ارباب حلقه ها 2

این هم جالبه: سوال همیشگی طرفداران ارباب حلقه ها: چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟

مورگوث که حالا کنترل کاملی بر شمال داشت، توانست از این امر برای حفظ برتری خود در سال‌های آینده استفاده کند. بندرگاه‌های معروف به فالاس (Falas) در یک مدت نسبتاً کوتاه سقوط کردند، با شکست‌های بیشتر در نهایت کار به سقوط گوندولین، شهری مخفی که مورگوث مدت‌ها در جستجوی آن بود، ختم شد. نبرد اشک‌های بی‌شماره آغاز دوره‌ای بود که در آن امید به خیر واقعاً از دست رفته بود. تا پایان جنگ خشم (War of Wrath) حدود ۱۱۵ سال بعد طول می‌کشد تا جبهه خیر سرانجام بر شری که برای مدت طولانی زمین را با سیاهی خود لکه دار کرده بود، پیروز شود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله بازار

 

این مطالب هم جالبه: 

سریال نبرد گوریو-خیتان، 100 برابر جذابتر از جومونگ + عکس و معرفی

قوی ترین شخصیت های انیمه در یکسال گذشته را بشناسید + منتخب 2023

این مطلب هم جالبه: رقابت دخترهای جذاب سر حبیب لیسانسه ها+ ویدیو

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا