;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

مراقبت از پوست در هوای آلوده: تحقیقات نشان می‌دهند آلودگی هوا مانند اشعه‌های مضر خورشید، به پوست ما آسیب می‌زند. آلاینده‌‎های هوا باعث ‎پیری زودرس پوست ، آکنه ، سرطان پوست ، آلرژی ، تیره شدن پوست و آسیب‌های دیگر می‌شوند.

متاسفانه آلودگی هوا قاتل نامرئی پوست است و تولید کلاژن را مختل می‌کند. از بین رفتن کلاژن، باعث چروک شدن پوست و جوش و اگزما و حساسیت می‌شود و به مرور روی پوست لک ایجاد می گردد.

محققان آلمانی در تحقیقی که ۲۴ سال طول کشید، تاثیر آلودگی هوا بر پوست افراد مختلف را بررسی کردند. یکی از یافته‌های حاصل از این تحقیق نشان داد لک و چروک پوست افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند، بیشتر است.!

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

در این بخش از مد و زیبایی، مجله گفتنی به 10 راهکار مهم برای مراقبت از پوست در هوای آلوده می پردازد که با به کار گیری آن ها می توانید صورتتان را عمیق از آلاینده ها پاکسازی کنید و منافذ پوستتان دچار مشکل نشوند. اگر پوست حساسی دارید که این روزها دچار جوش یا لک شده حتما این مطلب را بخوانید.

مراقبت از پوست در هوای آلوده چگونه باید باشد؟

مطلب مفید و فوق العاده کاربردی: کراتینه طبیعی مو در خانه: بدون هزینه زیاد با این مواد خانگی موهایتان را کراتینه کنید!

1. شستشوی عمیق صورت را جدی بگیرید

مراقبت از پوست در هوای آلوده: مهم ترین کاری را که باید برای پوست انجام داد، تمیز نگه داشتن هر روزه آن است و با استفاده از محصولات پاک کننده مناسب نوع پوست، می‌توان این کار را انجام داد.پاکسازی پوست، اصلی ترین بخش مراقبت از پوست است و تمام آلودگی ها و روغن های اضافی که داخل منافذ پوست می‌شوند را از روی پوست تمیز می‌کند.

شستشوی صورت به صورت منظم و روزانه(روزی ۲ بار) اهمیت زیادی دارد. سعی کنید صورتتان را از هر گرد و غباری تمیز کنید. برای این کار نیاز به یک ژل شستشوی صورت مناسب پوستتان دارید. در ضمن پس از شستشو، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

این تست رو حتما ببین: معمای شناسایی وسایل: 6 تا وسیله کنار تصویر رو تو اتاق پیدا کن

2. مرطوب کننده‌ها

مراقبت از پوست در هوای آلوده- مرطوب کننده صورت

مراقبت از پوست در هوای آلوده: یکی از مهمترین کرم‌هایی که شما می‌توانید برای مراقبت از پوست در هوای آلوده استفاده کنید مرطوب کننده ها می‌باشند، این مرطوب کننده‌ها خاصیت آبرسانی به پوست دارند و به همین دلیل اگر پوست شما خشک باشد به عنوان آبرسانی بسیار قوی برای پوست عمل می‌کند.

آلاینده‌هایی که وارد پوست شما می‌شوند بعد از مدتی امکان دارد به پوست ضربه جدی وارد کنند، در صورتی که پوست شما خشک باشد این آلاینده‌ها به صورت قوی‌تری پوست شما را تخریب می‌کنند، به همین دلیل سعی کنید از موادی که مرطوب کننده هستند استفاده کنید.

این تست رو از دست نده: تست بینایی گربه شهر آبی کجا قایم شده؟ مواظب باش چشمات چهارتا نشه!

3. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

مراقبت از پوست در هوای آلوده: هرچه بر اهمیت این نکته تأکید کنیم، باز هم کم است. استفاده از کرم ضد آفتاب خیلی مهم است.اشعه ‎های فرابنفش خورشید نه فقط به پوست آسیب‌ می‎زنند، بلکه تاثیر آلودگی هوا بر پوست را تشدید می‎کنند. کرم ضد آفتاب علاوه بر اشعه‌های مضر، در برابر آلودگی هوا و رادیکال‎های آزاد از پوست محافظت می‎کند.

برای مراقبت از پوست در هوای آلوده به ضد آفتاب خود و استفاده مداوم از آن باید حساسیت بیشتری نشان دهید، چرا که موادی که درون ضد آفتاب می‌باشد بسیار قوی است و مانع ورود مواد دیگر مانند آلاینده‌های آلوده می‌گردد.

4. نوشیدن آب

مراقبت از پوست در هوای آلوده: مصرف آب موجب می‌شود که مواد سمی از بدن خارج شده و همچنین به جذب مواد مغذی توسط سلول ها، کمک کند. همچنین مصرف آب باعث می‌شود که دستگاه گوارش بدن به درستی کار کند.

همچنین جالب است: ساخت ریمل در منزل: با مواد بسیار ساده ریمل حجم دهنده و تقویتی بسازید

5. از تونر غافل نشوید

مراقبت از پوست در هوای آلوده: هوای آلوده، پوست را اسیدی می‌کند. اسیدی شدن پوست، موجب خشکی، قرمزی و کشیدگی آن می‌شود. پس، لازم است از پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که این اثر را خنثی کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای متعادل کردن اسیدیته (pH) پوست استفاده از تونر است. تونر آلودگی و گرد و غبار صورت را پاک می‌کند. کافی است یک بار در روز از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید اثری از آلاینده‌های اسیدی در پوست‎تان نیست.

تونر پس از ژل شستشو و قبل از مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. این محصول منافذ پوستی را به طور کامل تمیز می‌کند و برای مراقبت از پوست در آلودگی هوا محصولی ضروری است. با تونر می‌توانید مواد آلوده و آرایشی را که به عمق پوست رفته‌اند و با ژل شستشو پاک نمی‌شوند، به راحتی تمیز کنید.

6. شب‌ها، از ماسک صورت استفاده کنید

مراقبت از پوست در هوای آلوده- ماسک صورت

مراقبت از پوست در هوای آلوده: استفاده از ماسک‌‎های صورت، می‌تواند مواد مغذی از دست‌رفته را به پوست برگرداند. ماسک های صورت درخشندگی قابل توجهی را به پوست شما هدیه می‌دهند به دلیل آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مفید پوست شما را تغذیه و آبرسانی می‌کنند.

ماسک های صورت درخشندگی قابل توجهی را به پوست شما هدیه می‌دهند به دلیل آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مفید پوست شما را تغذیه و آبرسانی می‌کنند.

7. مواد لایه بردار

مراقبت از پوست در هوای آلوده: یکی دیگر از مهمترین موادی که استفاده کردن از آن برای مراقبت از پوست در هوای آلوده تاثیر بسیاری دارد و بیشتر متخصصان پوست و پزشکان آن را توصیه می‌کنند مواد لایه بردار و یا همان اسکراب می‌باشد.

از آنجایی که آلودگی هوا حساسیت و بستر عفونت‌های پوستی را بسیار بیشتر می‌کند باید از موادی استفاده کنید که آلاینده‌های پوستی را به طور کلی از بین ببرد.

شما باید هر روز صورت خود را با مواد و پاک کننده‌هایی که مخصوص هستند شستشو دهید تا از این طریق از پوست شما مراقبت شود.

8. مواد مکمل

یکی از مهمترین موادی که در بدن با آلاینده‌ها و آلودگی‌های پوستی مقابله می‌کند و آنها را از بدن دور می‌کند ویتامین سی می‌باشد، به همین دلیل شما می‌توانید در روزهایی که هوا آلودگی بیشتری دارد برای مراقبت از پوست در هوای آلوده مصرف ویتامین سی خود را نسبت به روزهای دیگر بیشتر کنید.

9. خوردن غذاهای حاوی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان از آنجایی که قدرت بسیاری برای مراقبت از پوست در هوای آلوده دارد، بهتر است بیشتر خوراکی‌هایی را در هوای آلوده استفاده کنید که آنتی اکسیدان دارند.

خوراکی‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند بسیار متنوع می‌باشند و هر یک از آنها ویژگی‌های متنوعی دارند، برخی از این خوراکی‌ها شامل بادمجان، سیر، ماهی، تخم مرغ، بروکلی و … می‌باشد که هر یک از آنها ویژگی‌های گوناگونی دارد.

10. بخور دادن صورت

بخور پوست صورت یک راه ساده و موثر مراقبتی در آلودگی هوا به حساب می‌آید. پاک‌سازی عمقی پوست باعث باز شدن منافذ پوست، خارج کردن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست می‌شود. در نهایت شما پوستی شفاف و تمیز خواهید داشت که به‌زیبایی می‌درخشد. آب‌رسانی نتیجه دیگر بخور است که به‌خوبی عوارض ناشی از تردد در هوای آلوده را از بین خواهد برد.

این مطالب هم پیشنهاد می شود:

تست جالب: معمای هوش موجود عجیب که انسان نیست را شناسایی کن! این معما چالشیه!

اینم عالیه: رفع قرمزی رنگ مو در منزل با سریع ترین روش ها: اگر رنگ مویتان خراب شده بخوانید!

ترفندهای زیبایی کیت میدلتون برای پوست و مو که متفاوت و عجیب است!

تست جالب: معمای هوش موجود عجیب که انسان نیست را شناسایی کن! این معما چالشیه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا