;
مد و زیباییمد روز

10 تا از گران قیمت ترین جواهرات جهان

گران قیمت ترین جواهرات: جواهرات هزاران سال است که همواره با فرهنگ مردمان همراه بوده است، چرا که تمدن های باستانی و دوردست از آن برای نشان دادن شکوه و جلال استفاده می کردند و معاصران نیز تا به امروز از آن استفاده می کنند. در آن زمان جواهرات به دلیل ارزش مادی و اخلاقی فراوان در خود پدید آمدند، مانند سنجاق های طاووسی که تاج پادشاهان را می آراستند و الماس های کمیاب.

در این مقاله مد و زیبایی در مجله گفتنی، 10 مورد از کمیاب ترین و گران قیمت ترین جواهرات تاریخ را با قیمتی بیش از ده ها میلیون دلار بررسی می کنیم!

همچنین بخوانید: چگونه با توجه به فرم صورت، بهترین عینک آفتابی را انتخاب کنیم؟

گران قیمت ترین جواهرات

ساعت شوپارد، 25 میلیون دلار

گران قیمت ترین جواهرات- ساعت شوپارد
ساعت شوپارد در مجموع حاوی 874 الماس است. سه الماس بزرگ به شکل قلب با رنگ‌های صورتی تا آبی تا سفید، با چرخش، صفحه ساعت زیر آن نمایان می‌شود. این ساعت 201 قیراطی گران ترین ساعت دنیا محسوب می شود.

گردنبند کارتیه، 27.4 میلیون دلار

گردنبند کارتیه

یکی از گرانترین جواهرات جهان، این گردنبند کارتیه از یشم سبز زمردی که با یاقوت کبود، الماس، پلاتین و بند طلا محصور شده است، در سال 2014 به قیمت 27.4 میلیون دلار برای مجموعه کارتیه به حراج گذاشته شد.

این گردنبند معروف زمانی متعلق به باربارا هاتون، وارث ثروت Woolworth و پرنسس نینا مدیوانی بود.

الماس صورتی، 46.2 میلیون دلار

الماس صورتیدر سال 2010، این الماس صورتی مجلل 24.78 قیراطی زمانی که در حراجی به قیمت 46.2 میلیون دلار به جواهرساز لارنس گراف فروخته شد، رکورد شکست.

این الماس در اصل متعلق به هری وینستون بود و برای چندین دهه در مجموعه خصوصی او نگهداری می شد، اما گراف پس از خرید نام الماس را تغییر داد. این جواهر در حلقه ای قرار گرفته که توسط الماس هایی به شکل سپر گراف احاطه شده است.

حلقه ماه آبی ژوزفین، 48.4 میلیون دلار

حلقه ماه آبی ژوزفیندر سال 2015، جوزف لاو، میلیاردر و کلکسیونر هنگ کنگی، این حلقه الماس را در حراجی به قیمت 48.4 میلیون دلار خریداری کرد و نام آن را “ماه آبی جوزفین” به نام دختر 7 ساله خود ژوزفین گذاشت.

الماس ماه آبی 12.03 قیراطی در سال 2014 در معدن کولینان در آفریقای جنوبی کشف شد.

الماس 407 قیراتی، 55 میلیون دلار

گران ترین گردنبند الماسبا ارزش ترین گردنبند جهان که توسط معواد جواهرساز ساخته شده است، حاوی بزرگترین الماس بی عیب و نقص جهان است. در جمهوری دموکراتیک کنگو در دهه 1980، یک دختر جوان یک الماس مرکزی را در انبوهی از ویرانه های معدن کشف کرد.

وزن این الماس 407.48 قیراط است که به یک زنجیر رزگلد متصل است و با 230 قیراط الماس کوچکتر تزئین شده است.

الماس آبی اوپنهایمر – 57.5 میلیون دلار

الماس آبی اوپنهایمراین الماس آبی وقتی در حراج کریستی در می 2016 به قیمت 57.5 میلیون دلار فروخته شد، مخاطبان را شوکه کرد.

در آن زمان، این زمرد 14.62 قیراطی متعلق به سر فیلیپ اوپنهایمر بود و گرانترین جواهری بود که تا به حال در حراجی فروخته شده بود.

گران قیمت ترین جواهرات

الماس ستاره صورتی، 71.2 میلیون دلار

الماس ستاره صورتیدر اوایل آوریل 2017، الماس ستاره صورتی به قیمت 71.2 میلیون دلار در حراجی ساتبی فروخته شد و آن را به گرانترین جواهری که تا به حال در حراجی فروخته شده تبدیل کرد.

ستاره صورتی تنها پنج دقیقه پس از مناقصه توسط Chow Tai Fook Enterprises مستقر در هنگ کنگ خریداری شد. قبلاً با نام Steinmetz Pink شناخته می شد.

این الماس صورتی رنگی مجلل 59.6 قیراط وزن دارد و بزرگترین الماس “صورتی زنده و بی عیب داخلی” است که تاکنون توسط GIA رتبه بندی شده است.

ستاره صورتی در ابتدا توسط De Beers در آفریقا در سال 1999 استخراج شد و وزن آن 132.5 قیراط قبل از برش و صیقل دادن به وضعیت چشمگیر فعلی خود بود.

الماس ویتلزباخ گراف – 80 میلیون دلار

الماس ویتلزباخ گرافالماس ویتلسباخ 35.56 قیراطی که در قرن هفدهم در یک معدن هندی کشف شد، که برای اولین بار متعلق به فیلیپ چهارم پادشاه اسپانیا بود، شایعه شده است که در جهیزیه دخترش ماگاریتا ترزا هنگام نامزدی با امپراتور لئوپولد یکم گنجانده شده است. اتریش در سال 1664.

این جواهر برای قرن ها بخشی از جواهرات تاج اتریش و باواریا باقی مانده است. جواهر ساز لارنس گراف در سال 2008 الماس ویتلزباخ را به قیمت 22 میلیون دلار خریداری کرد و بحث برانگیز بود که او آن را به وضعیت فعلی خود بازگرداند، الماسی 31.06 قیراطی با تزئینات آبی تیره.

تراش مجدد شفافیت و درخشندگی نگین را بهبود بخشید و ارزش آن را بسیار افزایش داد. در سال 2011، این الماس بیش از 80 میلیون دلار به مالک فعلی آن، یکی از اعضای خانواده سلطنتی قطر فروخته شد.

سنجاق سینه طاووس الماس گراف – 100 میلیون دلار

سنجاق سینه طاووس الماس گرافاین سنجاق سینه که در سال 2013 در گالری هنرهای زیبا و عتیقه جات TEFAF در هلند رونمایی شد، وزن کلی آن 120.81 قیراط است.

این الماس خیره کننده گراف حاوی 1305 سنگ قیمتی است و ارتفاع آن بیش از 10 سانتی متر است.

الماس مرکزی یک الماس گلابی شکل مجلل آبی تیره است که به تنهایی 20.02 قیراط وزن دارد. الماس های سفید، زرد، صورتی، نارنجی و سبز از مرکز بیرون می آیند.

الماس هوپ، 200 تا 250 میلیون دلار

الماس هوپ
یکی از گران‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جواهرات جهان، الماس هوپ، الماس ظریفی به وزن ۴۵.۴۲ قیراط، خاکستری تیره و آبی است که ارزش آن تقریباً ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار است.

از زمانی که الماس برای اولین بار در گلکوندا هند در سال 1666 کشف شد، چندین بار تغییر یافته است. این الماس در ابتدا توسط پادشاه لوئی چهاردهم در سال 1668 خریداری شد و آن را “آبی فرانسوی” نامید.

این الماس تا سال 1792 در اختیار خانواده سلطنتی فرانسه بود که در جریان انقلاب فرانسه در میان غارت جواهرات سلطنتی به سرقت رفت. این جواهر در سال 1839 در کاتالوگ مجموعه جواهرات هنری فیلیپ هوپ دوباره ظاهر شد.

پس از عبور از چندین مالک دیگر، از جمله پیر کارتیه و شخصیت اجتماعی Evaline Walsh Maclean، این جواهر توسط زرگر هری وینستون در سال 1949 خریداری شد. وینستون در نهایت این جواهر را به موسسه اسمیتسونیان اهدا کرد، جایی که هنوز در معرض نمایش است.

 

لینک های مرتبط:

آیا می دانستید لیزر بدن با نور پالسی اثرات با دوام و فوق العاده تری دارد؟

اگر می خواهید جراحی زیبایی غیر تهاجمی انجام دهید بخوانید!

اصول لباس پوشیدن به سبک بوهو: استایل کژوال و راحت پسند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا