;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

آیا می دانستید لیزر بدن با نور پالسی اثرات با دوام و فوق العاده تری دارد؟

لیزر بدن با نور پالسی: رفع موهای زائد با نور آهسته در بسیاری از موارد یک درمان موثر است، اما بهتر است گزینه های دیگر را ارزیابی کرده و قبل از تصمیم گیری با یک متخصص پوست مشورت کنید. در این بخش از مد و زیبایی در مجله گفتنی قرار است به مزایا و معایب این روش بپردازیم.

حذف مو با نور پالسی یک درمان زیبایی است. همچنین به عنوان IPL یا نور پالسی شدید شناخته می شود. این درمان برای به حداقل رساندن لکه‌های پیری، کک و مک، خال های مادرزادی، رگ های واریسی و روزاسه و غیره عمل می کند. همچنین مهم تر از همه برای از بین بردن موهای زائد به کار می رود.

 

پرطرفدار و خواندنی: اسموتی لاغر کننده: این سه اسموتی ساده باعث لاغری و رفع پف دور چشم می شود!

 

روش حذف مو با نور پالسی یکی از سه روشی است که به عنوان حذف دائمی موهای زائد طبقه بندی می شود. دو روش دیگر روش لیزر و الکترولیز است. با این حال، IPL نتایج دائمی ارائه نمی دهد، بلکه نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد.

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

حذف مو با نور پالسی در مهار یا تضعیف رشد مو بسیار موثر است . این یک روش فتوپیلاسیون ایمن است که بدون آسیب رساندن به لایه سطحی یا اپیدرم به لایه دوم پوست نفوذ می کند.

لیزر بدن با نور پالسی

همچنین بخوانید: فواید سرم صورت: چرا باید از این محلول فوق العاده استفاده کنیم؟

رفع موهای زائد با نور پالسی چگونه کار می کند؟

حذف موهای زائد با نور پالسی شبیه لیزر موهای زائد است، اما به ویژه در نوع نور مورد استفاده با آن متفاوت است . در حالی که فناوری لیزر نور را با یک طول موج منفرد ساطع می کند، نور پالسی نوری با طول موج های متعدد ارائه می دهد.

به عبارت دیگر، حذف موهای زائد با نور پالسی نور ملایم و چند رنگی ساطع می کند که منبسط می شود یا در جهات مختلف حرکت می کند. این به خودی خود شبیه فلاش است. لیزر به نوبه خود یک رنگ است و روی یک نقطه خاص تمرکز می کند.

در هر دو مورد، از نور برای گرم کردن فولیکول‌های مو و جلوگیری از رشد مجدد آنها استفاده می‌شود . این روش با آماده سازی شروع می شود که شامل اجتناب از برخی محرک ها می شود: نور خورشید، برنزه کردن، لایه برداری شیمیایی ، اپیلاسیون دستی، تزریق کلاژن، کرم ها یا محصولات ویتامین A و داروهای رقیق کننده خون.

همچنین بخوانید: ترفندهای آرایشی فوری برای از بین بردن جای زخم و جای جوش

برای انجام لیزر بدن با نور پالسی، مراحل زیر انجام می شود:

  • در برخی موارد، 30 تا 60 دقیقه قبل از شروع عمل، از کرم بی حس کننده استفاده می شود.
  • ناحیه ای که باید اپیلاسیون شود تمیز می شود.
  • باید یک ژل سرد روی پوست بمالید.
  • برای محافظت از چشم از عینک های تیره استفاده می شود.
  • نور به منطقه اعمال می شود. این بسته به منطقه ای که باید تحت پوشش قرار گیرد بین 20 دقیقه تا کمی بیش از یک ساعت طول می‌کشد.
  • ممکن است در عرض چهار تا هشت ساعت سوزش یا قرمزی ایجاد شود.
  • گاهی اوقات تورم وجود دارد و معمولاً چند روز طول می کشد.
  • ناحیه تحت درمان باید دو بار در روز برای سه ماه آینده هیدراته شود.

مزایای حذف مو و لیزر بدن با نور پالسی

حذف موهای زائد با نور پالسی هم به دلیل سادگی و هم به دلیل دوام آن یک درمان پذیرفته شده است. مزایای اصلی ارائه شده به شرح زیر است.

درمان شخصی

دستگاهی که با آن حذف مو با نور پالسی انجام می شود را می توان به گونه ای تنظیم کرد که با ویژگی های هر فرد سازگار شود. ویژگی های پوست و موی اشخاص در نظر گرفته شده است. این درمان نیازی به حضور متخصص ندارد و حتی می توان آن را در خانه انجام داد، هرچند توصیه نمی شود.

انواع مو

IPL به راحتی با موها با حجم های مختلف سازگار می شود و به طور موثری برای انواع موهای نازک و ضخیم اثربخش است.

پوشش دادن ناحیه بیش تری از بدن

دستگاه آن، مساحت 5 سانتی متر مربع را پوشش می دهد  در مقایسه با لیزرهایی که فقط نقاط بسیار خاصی را پوشش می دهند، این ناحیه وسیع است. به این ترتیب در زمان کمتری می توان موهای بیشتری را از بین برد.

درد کم تر

IPL به ندرت دردناک است. در بیشتر موارد، هر بار که دستگاه روی بدن کشیده می شود، تنها باعث ایجاد یک احساس گرما خفیف به همراه یک نیش خفیف می شود. این کار درمان نواحی حساس پوست مانند کشاله ران، صورت، زیر بغل، باسن و غیره را تسهیل می کند.

عوارض جانبی کم

عوارض جانبی درمان حداقل است. ناراحتی این روش فقط چند ساعت طول می کشد و فقط در موارد معدودی مشکلات بیشتری وجود دارد. با آسیب نرساندن به لایه های بالایی پوست، بهبودی بسیار سریع انجام می شود.

معایب حذف مو با نور پالسی

اثر گذاری کم روی موهای کم رنگ

حذف مو با نور پالسی روی موهای خیلی بلوند یا قرمز موثر نیست. همچنین اجازه نمی دهد موهای خاکستری از بین بروند، زیرا آنها فاقد ملانین هستند. به عنوان یک قاعده کلی، در مورد موهای تیره بسیار موثرتر است، به خصوص اگر پوست سفید باشد و تضاد شدیدی با آنها ایجاد کند.

خطرات احتمالی

اگر درمان به درستی اعمال نشود، لکه های هورمونی ممکن است ظاهر شوند. همچنین خطر آسیب هایی مانند زخم، التهاب، خونریزی، عفونت، تغییر رنگ، سفت شدن یا تاول وجود دارد.

محدودیت ها

حذف مو با نور پالسی نباید روی پوست تیره یا برنزه اعمال شود . همچنین نباید برای افراد زیر سن قانونی، زنان باردار یا شیرده انجام شود. شرایط پوستی وجود دارد که این درمان را پشتیبانی نمی کند. بنابراین، همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید.

حذف مو با نور پالسی: بله یا خیر؟

حذف موهای زائد با نور پالسی برای افرادی که شرایط لازم برای درمان بهینه را دارند، عالی عمل می کند. یعنی با موهای پرپشت و متضاد با رنگ پوست. در تمام موارد دیگر نتایج ممکن است محدود باشد.

این روش معمولاً گران است، بنابراین لازم است در هر مورد یک ارزیابی کامل انجام شود. گزینه های دیگری مانند لیزر درمانی، لیزر فراکسل یا میکرودرم ابریژن وجود دارد. بهترین کار این است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.

لینک های مرتبط:

6 روغن ضروری که به مبارزه و درمان شوره سر کمک می کند

رهایی از چروک و افتادگی پوست گردن: به گردنتان کرم مرطوب کننده نزنید!

 اگر می خواهید جراحی زیبایی غیر تهاجمی انجام دهید بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا