;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

چگونه از شر آلرژی های پوستی خلاص شویم؟

آلرژی پوستی: اگر مستعد ابتلا به آلرژی های پوستی به خصوص در طول تغییر فصل هستید، باید این راه حل ها را امتحان کنید تا تسکین پیدا کنید.

چگونه از شر آلرژی های پوستی خلاص شویم

 

انواع مختلفی از حساسیت های پوستی وجود دارد که در فصول مختلف اتفاق می افتد. آلرژی به گرد و غبار در تابستان، آلرژی به گرده در بهار و آلرژی به کپک در فصل های موسمی از جمله آلرژی های رایجی است که باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله حساسیت پوستی می شود. بسته به این که پوست شما چقدر حساس و واکنش پذیر است، محرک ها می توانند باعث قرمزی، خارش و بثورات پوستی شوند.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

آلرژی های پوستی بسیار رایج است زیرا انواع بی شماری از محرک ها یا آلرژن ها وجود دارد. شما باید پوست خود و نحوه واکنش آن به چیزهای مختلف را بررسی کنید. برخی از آلرژی های غذایی نیز باعث ایجاد واکنش های آلرژیک روی پوست می شوند. اگر شما فردی هستید که به راحتی دچار آلرژی پوستی می شوید، این مقاله را  بررسی کنید تا بدانید چگونه می توانید تسکین پیدا کنید. مد و زیبایی امروز را از دست ندهید.

انواع آلرژی پوستی

انواع مختلفی از حساسیت های پوستی بر اساس علل و شدت آنها وجود دارد. تورم یا التهاب، اگزما، کهیر، درماتیت آتوپیک، درماتیت تماسی و غیره برخی از آلرژی های شایع هستند.

اگر حساسیت پوستی داشته باشید، خارش، بثورات، تورم، قرمزی، برآمدگی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن پوست را تجربه خواهید کرد. شما می توانید با برخی از درمان های خانگی علائم را تسکین دهید. اینها مشکل را کاهش می دهند، اما اگر علائم همچنان ادامه داشت و با ناراحتی مواجه شدید، باید با پزشک مشورت کنید. اگر محرک یا آلرژن را می شناسید، در وهله اول از تماس آن اجتناب کنید. به پایین بروید تا راه های بیشتری برای خلاص شدن از شر آلرژی پوستی بدانید.

حتما بخوانید: لاک پاک کن طبیعی در منزل حتما امتحان کنید!

چگونه از شر آلرژی های پوستی خلاص شویم

دوش آب سرد

آلرژی پوستی: التهاب، قرمزی و خارش ناشی از واکنش های آلرژیک را می توان با دوش آب سرد آرام بخش کاهش داد. آب سرد به عروق خونی اجازه می دهد که منقبض شوند و از آزاد شدن هیستامین (ماده شیمیایی موجود در بدن انسان که باعث واکنش های آلرژیک می شود) جلوگیری کنند. با کاهش ترشح هیستامین، علائم کمتری از حساسیت های پوستی را تجربه خواهید کرد. این باعث کاهش اثرات و تسکین موثر می شود.

جالب است بدانید: تفاوت بین کرم و لوسیون بدن چیست؟ کدام را انتخاب کنیم؟

سرکه سیب

آلرژی پوستی: سرکه سیب دارای خواص ضد حساسیت و ضد عفونی کننده است. استفاده موضعی از ACV در قسمت آسیب دیده پوست می تواند خارش، قرمزی و سوزش را کاهش دهد. به سادگی سرکه سیب و آب را در قسمت های مساوی مخلوط کرده و با استفاده از یک پد پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید تا تسکین پیدا کنید.

توجه : هرگز ACV را روی پوست زخمی یا آسیب دیده استفاده نکنید زیرا ماهیت اسیدی آن ممکن است مشکل را بدتر کند. همچنین، ACV را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید و برای بهترین مزایا، ACV ارگانیک را انتخاب کنید.

حمام بلغور جو دوسر

آلرژی پوستی: یکی دیگر از درمان های موثر برای مدیریت آلرژی های پوستی، حمام بلغور جو دوسر است. پودر بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی است که به طور موثر تورم را کاهش می دهد و واکنش آلرژیک را کاهش می دهد. می توانید از بلغور جو دوسر به دو صورت استفاده کنید. ابتدا خمیر بلغور جو دوسر درست کنید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. دوم، پودر جو دوسر را در وان یا سطل اضافه کنید و با آن حمام کنید.

توجه: ابتدا یک تست پچ انجام دهید تا ببینید بلغور جو دوسر به پوست شما واکنش نشان می دهد یا خیر. برخی از افراد با استفاده از بلغور جو دوسر واکنش های نامطلوبی را تجربه می کنند. همچنین دمای آب نباید گرم باشد زیرا ممکن است باعث تحریک و آسیب به پوست شود.

 ماسک شیر و موز

آلرژی پوستی: با یک موز رسیده، شیر سرد و روغن چریش یا ریحان خمیر درست کنید. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید، بگذارید خشک شود و سپس با آب ولرم یا سرد بشویید. روغن چریش و ریحان ماهیت ضد التهاب، ضد باکتری و ضد عفونی کننده دارند. شیر و موز باعث تغذیه و رطوبت می شوند.

لینک های مرتبط:

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

فواید میسلار واتر: چرا بهترین انتخاب برای شماست؟

5 دلیل برای این که چرا موهای رنگ نشده بهتر اند؟!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

دکمه بازگشت به بالا