;
مد و زیباییدکوراسیون

اجرای سبک وابی سابی در دکوراسیون:مناسب برای طرفداران سادگی و فروتنی

سبک وابی سابی در دکوراسیون: آیا سبک های ساده و طبیعی را دوست دارید؟ پس باید در مورد دکوراسیون وابی سابی بدانید. در این مقاله دکوراسیون، همه چیز را به شما نشان می دهیم و شما را با این سبک چینش آشنا می کنیم تا در صورت علاقه مند شدن، بتوانید از آن بهره بگیرید. پس مطلب را تا آخر در مجله گفتنی مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:بهترین دکوراسیون های حمام و دستشویی در سال 2022 را ببینید

سبک وابی سابی در دکوراسیون: خاستگاه و نحوه کاربرد آن در خانه

در دنیای دکوراسیون، در طول تاریخ، سبک های مختلفی ایجاد شده است که به هر طراحی داخلی ویژگی های خاصی می بخشد . با این حال، همه آنها یک کارکرد صرفاً زیبایی شناختی را انجام نمی دهند، بلکه بسیاری از آنها به سبک زندگی و بینشی از جهان مرتبط هستند. سبک وابی سابی یکی از آنهاست.

در میان سبک‌هایی که در سال‌های اخیر ترند شده‌اند، مانند نوردیک، مینیمالیستی یا وینتیج ، یکی از معتبرترین و ظریف‌ترین آنها، وابی سابی است. این یک روش خاص ژاپنی برای دیدن کیهان است.

به دلیل اصالت و منشأ خود، به چیزی بیش از یک سبک ساده پاسخ می دهد ، زیرا هدف آن هدایت ما در مسیری معنوی است که باعث آرامش، وضوح و هماهنگی ما می شود. تصور می شود که در عین سادگی ساده و زیبا باشد. به این ترتیب جوهره آن در سبک زندگی آرام نهفته است که در آن طبیعت، فضاهای روشن و تنوع رنگ ها و اشکال نقش مهمی ایفا می کند.

معنی و ریشه کلمه وابی سابی چیست؟

بخوانید: فنگ شویی و 14 چیزی که همین حالا باید از خانه دور بریزید!

به طور کلی کلمه وابی سابی مربوط به ظرافت سادگی و خودانگیختگی است و همچنین با رویکرد به طبیعت همراه است.

در مورد ریشه شناسی، بحث های مختلفی پیرامون این مفهوم وجود دارد. با این حال، پذیرفته ترین این است که وابی به معنای «زیبای فروتن» است و سابی «گذر زمان و زوال متعاقب آن» است.

وابی سابی که از زیبایی‌شناسی و فلسفه ذن ژاپنی سرچشمه می‌گیرد، می‌کوشد زیبایی ناقص‌ها را درک کند و ارزش چیزهای ناپایدار را بپذیرد و سادگی را پرورش دهد. این ابزار نه تنها برای توسعه شخصی، بلکه برای جستجوی صلح با محیط و با خود است.

مرکز او در یادگیری جوهر واقعی چیزها، از سادگی و ریاضت است. با توجه به سطح دکوراسیون، به عنوان سبکی در نظر گرفته می شود که اجازه می‌دهد فضاهایی ایجاد کنیم که ما را به آرامش و پاسخگویی هماهنگ و متعادل سوق می دهد.

چگونه از سبک وابی سابی در دکوراسیون استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از سبک وابی سابی یا نحوه تزیین با توجه به زیبایی ناقص می شود، به دکوراسیونی اشاره می کنیم که به طور قابل توجهی با سادگی، اصالت و تعمق در طبیعت مشخص شده است . تعادل کامل از طریق ترکیب اشیاء ضروری و کاربردی برای دستیابی به یک لحن آرام و متواضع، اما در عین حال پیچیده، جستجو می شود.

مفید است: بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

طبیعت را در اولویت قرار دهید

سبک وابی سابی در دکوراسیون- پرده کتان در دکور خانه

سبک وابی سابی به شدت از طبیعت الهام گرفته شده است. از این نظر، مواد، رنگ ها، الیاف و اشکال برای تزئین خانه ها استفاده می شود.

در واقع، قیاسی که برای تعریف این سبک به کار می‌رود، ربط دادن آن به انسان با فرض گذشت سال‌ها است: چین و چروک، موهای خاکستری، اصالت، امنیت، خرد و سادگی.

هر یک از مواد مورد استفاده در سبک وابی سابی از طبیعت می آید. با این حال، اگر نمی خواهید آنقدر خالص باشید، می توانید آن را با انواع دیگر مواد ترکیب کنید.

خانه‌های وابی سابی روی ارزش زیبایی ناتمام شرط می‌بندند، با منسوجات طبیعی، مانند پارچه‌های پنبه‌ای و کتان، که با نرمی مشخص می‌شوند. در این راه، همیشه تعهد به ارگانیک و طبیعی وجود دارد. با این حال، در نظر گرفته شده است که تا حد امکان ساده باشد.

ریاضت و روستایی بودن مشخص شده است، اشیاء نامتقارن و نامنظم که شبیه اشکال ارگانیک هستند. در نهایت، نور طبیعی نیز ضروری است.

رنگ های خنثی و هارمونیک را انتخاب کنید

رنگ بژ و خاکی در دکور خانه-سبک وابی سابی در دکوراسیون

از آنجایی که سبک وابی سابی به دنبال هماهنگی و آرامش است، به دنبال الهام گرفتن در رنگ های طبیعت باشید که این اثر را به دست می آورند. از این نظر، رنگ های خاکی و سبز یا آبی لطیف عالی هستند . به این ترتیب، پالت های رنگی هماهنگ با رنگ های خنثی مانند بژ ، سفید یا شنی ترجیح داده می شوند.

این رنگ ها همچنین احساس بی زمانی را ارائه می دهند

از سوی دیگر، در سبک وابی سابی می‌توان دیوارهای سبک با ترک‌های قابل مشاهده را یافت که به ما یادآوری می‌کند که نقص بخشی از زندگی، گذشت سال‌ها، طول عمر، فروتنی و ساده‌بودن است. چوب نیز با طرح های بدیع خود به دکوراسیون کمک می کند.

مبلمان روستایی

مبلمان روستایی در سبک وابی سابی

مبلمانی که این دکوراسیون را همراهی می کند روستایی است و سایش، زبری، ترک و تمام علائمی که زمان شکل می دهد مجاز است. با این حال، این در مورد امتیاز دادن به شکسته نیست، بلکه طبیعی است. به همین دلیل، مبلمان چوبی، بافته شده، بامبو یا دست ساز عالی است.

ظروف دست ساز برای افزودن رنگ و دکوراسیون به این سبک ایده آل هستند. به دنبال قطعات نقاشی شده با دست، با طراحی های الهام گرفته از دنیای واقعی باشید. ما می توانیم با برخی از اشیاء که طبیعت را تداعی می کنند همراه شویم.

وابی سابی، فراتر از تزئین

تابلوی نقاشی وابی سابی در دکوراسیون خانه

وابی سابی سبک زندگی است که مسیر انسان را در جستجوی شادی، آرامش و هماهنگی به ما نشان می دهد. بنابراین، این نوعی از زیبایی شناسی است که در مقابل صنعتی شدن و سرمایه داری به اصالت می انجامد. پس با این سبک می توانید روی وجودی پایدارتر و آگاهانه تر شرط بندی کنید.

به همین دلیل، سبک وابی سابی با تمرکز بر گرما، سادگی و موارد ضروری، به دنبال بازیابی کار و کارگاه های هنری است. اشیایی منحصر به فرد انتخاب می شوند که تولید انبوه نیستند و حاوی مواد مضر برای محیط یا بدن نیستند.

این سبک دکوراسیونی است که به خوبی مکمل کسانی است که تصمیم گرفته اند سبک زندگی دوستانه تری با محیط داشته باشند و به مدیتیشن نزدیکتر باشند.

 

لینک های مرتبط:

اتاق خواب کودک با طرح های مدرن – نکات و ایده های مهم

رنگ اتاق خواب: اتاق خوابتان را این رنگی نکنید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =

دکمه بازگشت به بالا