;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

از بین بردن چربی مو با روش های خانگی برای روزهای گرما

از بین بردن چربی مو: چربی موهای خود را با روش‌های خانگی از بین ببرید. اگر چربی موی شما زیاد و غیرقابل تحمل است و به دنبال درمان آن هستید، ما برای شما چند راه خانگی برای از بین بردن این چربی آماده کرده‌ایم.
از بین بردن چربی مو یکی از دغدغه‌های افراد است. چربی سر به‌خودی‌خود بد نیست و برای سر و موها لازم است؛ اما وقتی میزان آن از حد طبیعی فراتر برود، واقعاً آزاردهنده خواهد شد. دلیل این آزاردهنده بودن، کثیف‌شدن مو و ظاهر بد آن است. با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

شاید مفید باشد: آموزش کامل ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای موهای سفید

از بین بردن چربی مو

موهای چرب تمایل به تجمع بیشتر کثیفی دارند و مشکلاتی مانند خارش پوست سر و شوره سر ایجاد می‌کنند. در اینجا لیستی از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن چربی مو روی پوست سرخود استفاده کنید.

شاید جالب باشد: روغن کرچک باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود!

1. آبلیمو

از بین بردن چربی مو: آب‌لیمو روی موهای چرب به‌خوبی عمل می‌کند بدون شک یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی چربی سر است. استفاده از آب‌لیمو یکی از مؤثرترین راه‌ها برای از بین بردن موهای چرب است. آب‌لیمو ماهیتی اسیدی دارد؛ بنابراین روی موهای چرب به‌خوبی عمل می‌کند و همچنین شوره سر را از بین می‌برد.

برای استفاده از آب‌لیمو روی پوست سر، آب ۲ عدد لیمو را بگیرید و با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها و پوست سرخود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

از بین بردن چربی مو2: آبلیمو 

2. شست‌وشوی مو با چای

از بین بردن چربی مو: برای انجام این روش درمان خانگی چربی سر، می‌توانید از چای سبز یا برگ چای سیاه استفاده کنید. آبکشی چای روی موهای کدر و چرب به‌خوبی عمل می‌کند. ماهیت اسیدی کافئین باعث درخشندگی، حجم و استحکام موهای شما می‌شود.

یک تا دو چای کیسه‌ای سبز یا سیاه معمولی را در آب داغ دم کنید. سپس با رقیق کردن آن با یک فنجان آب سرد، اجازه دهید این مخلوط کمی خنک شود. با این مخلوط موها و پوست سرخود را بشویید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را شست‌وشو کنید.

همچنین بخوانید: مراقبت از پوست به روش زنان کره ای اگر پوستی درخشان و بدون چروک می خواهید!

3. ماسک موی گوجه‌فرنگی

از بین بردن چربی مو: برای خلاص‌شدن از شر ترشح بیش از حد چربی و درمان خانگی چربی سر، از ماسک گوجه‌فرنگی استفاده کنید. زیرا ماهیت اسیدی گوجه‌فرنگی به تعادل سطح pH پوست سر شما کمک می‌کند. برای تهیه ماسک موی گوجه‌فرنگی، یک گوجه‌فرنگی رسیده را با یک قاشق‌چای‌خوری خاک فولر یا خاک رنگ‌بر که نوعی خاک رس است، مخلوط کنید.این ماسک را روی موها و پوست سرخود بمالید و سرخود را با کلاه بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

جالب: حالت دادن مژه بدون فرمژه با قاشق و مسواک!

4. سرکه سیب

از بین بردن چربی مو: سرکه سیب یکی دیگر از موادی است که برای درمان خانگی چربی سر کاربرد دارد و به‌راحتی در کابینت آشپزخانه شما یافت می‌شود. می‌توانید از آن برای خلاص‌شدن از شر ترشح اضافی چربی استفاده کنید، زیرا خاصیت جذب‌کنندگی سرکه سیب باعث می‌شود، موهای شما از شر چربی‌های اضافی خلاص شود.

برای استفاده از سرکه سیب روی پوست سر، یک فنجان از آن را در یک لیتر آب قرار دهید و سپس از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنید. به‌جای این که موهای خود را با هوا خشک کنید، از سشوار استفاده نکنید.

شاید مفید باشد: راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا چیه؟ چطوری در 40 سالگی 20 ساله به نظر میان؟

از بین بردن چربی مو3: سرکه سیب

علت ایجاد چرب شدن پوست سر چیست؟

پیش از اینکه به سراغ راهکارهای درمان چربی پوست سر برویم؛ باید بدانیم که علت اصلی ایجاد این مشکل چیست؟ عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث چرب شدن پوست سر شوند که منشا آن‌ها می‌تواند محیطی، ژنتیکی یا درونی باشد.

پوست سر ما برای حفظ سلامت خود و از دست ندادن رطوبت، به طور دائمی چربی تولید می‌کند. شدت این کار که توسط غدد سبوم انجام می‌شود؛ به دلایل مختلفی ممکن است تغییر کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک

برخی از افراد به صورت ژنتیکی پوست سر چربی دارند؛ به عبارت بهتر ژن‌های آن‌ها هستند که می‌توانند بر روی عملکرد غدد سبوم و میزان تولید چربی تاثیر بگذارند.

بیماری‌های پوستی

انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی هستند که می‌توانند با تغییر در عملکرد سیستم ایمنی و غدد سبوم باعث تشدید تولید چربی در این ناحیه شوند. برای مثال بیماری درماتیت سبورئیک (Seborrhoeic Dermatitis) می‌تواند با تحریک پوست سر و غدد چربی، باعث تولید مقادیر زیادی چربی شود که علائم مختلفی مانند شوره و پوسته‌پوسته شدن را در پی خواهد داشت.

آکنه سر

در بسیاری از موارد ممکن است سلول‌های پوستی و مواد چربی در داخل منافذ گیر بیفتند؛ همین موضوع باعث می‌شود که زمینه برای رشد باکتری‌ها در این منافذ فراهم شود. این موضوع باعث تجمع زیاد چربی‌ها و ایجاد آکنه کف سر خواهد شد.

عوامل محیطی

در بسیاری از موارد آلودگی‌ها و دیگر عوامل محیطی باعث تغییر چربی پوست سر می‌شوند. این موضوعات به دلیل تاثیرگذاری بر روی هورمون‌ها می‌توانند میزان تولید چربی در پوست سر را افزایش دهند. در این موارد پوست سر شما ممکن است در واکنش ‌به یک عامل محیطی طبیعی یا مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها، میزان تولید چربی خود را افزایش دهد.

استرس

استرس یکی از عوامل بسیار مضر است که می‌تواند به طور مستقیم هورمون آندروژن را تحت تاثیر قرار دهد. این هورمون وظیفه دارد تولید سبوم را کنترل کند که در صورت داشتن استرس، عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد.

شستشوی بیش از حد موها

شستشوی بیش از حد موها باعث می‌شود که پوست سر تحریک شده و چربی آن از بین برود. به همین دلیل به طور طبیعی پوست ناچار به تولید سبوم بیشتری خواهد شد که منجر به چرب شدن پوست سر خواهد شد. به علاوه باید دقت کنید که در صورت استفاده از انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها، موهای خود را به طور کامل آبکشی کنید تا هیچ مقداری از این مواد در لابلای موها باقی نمانند. زیرا می‌توانند تعادل چربی پوست سر را بر هم بزنند.

افزایش سن

یکی از عوامل اصلی که باعث افزایش مقدار ترشح چربی توسط غده‌های مختلف می‌شود؛ افزایش سن به ویژه در مردان است. زیرا در مردانی که سن آن‌ها بیشتر از 50 سال است؛ هورمونی به نام DHT ترشح می‌شود. این هورمون می‌تواند فولیکول‌های مو را کوچک کرده و باعث ایجاد پوست چرب در ناحیه کف سر شود.

نکته مهم این است که ترشح چربی‌ها در پوست سر پس از سن بلوغ هم افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا فرا رسیدن این سن باعث افزایش اندازه غدد چربی پوست سر شده و مقدار ترشح چربی را زیاد می‌کند.

استفاده از برس و شانه کثیف

یکی از مواردی که باعث می‌شود آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات باقیمانده از محصولات مراقبتی و آرایشی به طور مستقیم به موها منتقل شوند؛ استفاده از برس و شانه‌ای است که به خوبی تمیز نشده باشد. این کار باعث می‌شود که موهای شما خیلی سریع کثیف شوند و میزان ترشح چربی در پوست افزایش پیدا کند.

شاید برایتان جالب باشد:

درمان گیاهی خارش سر: این گیاهان ملایم و مسکن برای همیشه از شر خارش خلاصتان می کند

این اشتباهات آرایشی شما را بزرگتر و پیرتر نشان می دهند!

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: با این روش ها نتیجه می گیرید!

اسپری بدن خانگی که عاشقش می شوید، دیگر دئودورانت نخرید!

از بین بردن غبغب با پودر کاد هندی به روشی آسان و بی خطر!

چروک دور لب را با این ماسک ها از بین ببرید!

پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا