;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها را یاد بگیرید!

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: ناخن‌های سالم و محکم می‌توانند نشانه‌ای از سلامتی باشند، اما بعضی اوقات ناخن‌های ما به اندازه‌ای قوی نیستند که دوست داریم باشند. خبر خوب این است که ما همیشه می‌توانیم برای کمک به تقویت ناخن‌ها، تغییراتی در سبک زندگی و عادات خود ایجاد کنیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به تقویت ناخن‌های خود، در هر زمان استفاده کنید.

ناخن‌های شکننده می‌توانند بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل باشند ولی با انجام و اعمال بسیاری از اقدامات پیشگیرانه می‌توان تا حد زیادی از وقوع آن جلوگیری کرد. در مد و زیبایی امروز قصد داریم به راهکارهای درمانی برای تقویت ناخن‌ها بپردازیم پس با گفتنی همراه باشید.

جالب است: کانسیلر رنگی یک روش سریع و موقتی برای پوشاندن مشکلات پوست

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها:

۱- مکمل بیوتین مصرف کنید:

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: بیوتین (که به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 نیز شناخته می‌شود) یکی از ویتامین‌های گروه B است. از آنجا که این ویتامین، محلول در آب است، توسط بدن ذخیره نمی‌شود. باید توجه داشته باشید که روزانه آن را مصرف کنید. بیوتین می‌تواند به تقویت مو و ناخن‌ها کمک کند و همچنین به سیستم عصبی بدن در عملکرد صحیح کمک می‌کند. این ماده در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته شده و حبوبات نیز یافت می‌شود. همچنین شما می‌توانید یک ویتامین B یا مکمل به جای آن مصرف کنید.

همچنین جالب است: جراحی پلک صورت انجام بدهیم یا نه؟ چقدر روی زیبایی چهره تاثیر دارد؟

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها3

۲- جلوگیری از قرار گرفتن مکرر ناخن‌ها در محیط مرطوب:

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: مرطوب کردن بیش از حد ناخن‌ها در آب باعث می‌شود ناخن‌های شما ضعیف و شکننده شوند. سعی کنید هنگام شستن ظرف‌ها دستکش بپوشید و همچنین به هنگام حمام کردن دست‌های خود را از آب دور کنید. البته غیرممکن است که همیشه از مرطوب شدن دستان خود جلوگیری کنید، اما این چیزی است که باید در مورد آن توجه داشته باشید.

شاید جالب باشد: 5 ترفند زیبایی دم دست و جینگول که زنان را خواستنی و جذاب می کند!

۳- آبرسانی غیر مستقیم به ناخن‌ها:

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن‌ها می‌توانند شکننده و شکسته شده و همچنین به راحتی لایه برداری کنند. نوشیدن آب کافی به آن‌ها کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و قوی بمانند.

شاید جالب باشد: پیری زودرس پوست با کارهای اشتباهی که انجام می دهیم+راه حل

۴- به رژیم غذایی خود توجه کنید:

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی سالم و متنوع و همچنین مولتی ویتامین همراه با مواد معدنی در رژیم غذایی شما وجود دارد. رژیم غذایی با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم می‌تواند بر بدن شما تأثیر غیر قابل جبرانی بگذارد، از جمله بر روی ناخن‌ها.

۵- توجه به محصولاتی که برای محافظت از ناخن‌ها بکار می‌رود:

بسیاری از براق کننده‌ها یا تقویت کننده ناخن‌ها حاوی مواد شیمیایی سختی هستند که در واقع می‌توانند ناخن‌ها را تضعیف کنند. از استفاده محصولاتی که حاوی استون هستند باید جلوگیری کرد زیرا می‌توانند به ناخن‌ها آسیب برسانند. به دنبال براق کننده‌های مناسب ناخن و همچنین پاک کننده‌های بدون استون باشید.

همچنین بخوانید: خشکی پوست دست: اگر پوست دست‌هایتان خشک می‌شود این کارها را انجام دهید

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها1

۶- خودداری از استفاده ناخن‌های ژلی یا اکریلیک:

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: در حالی که این موارد به عنوان جایگزینی آسان برای افرادی که در رشد ناخن‌های خود مشکل دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده مکرر از این موارد می‌تواند باعث لک شدن ناخن‌های شما شود و همین امر باعث ضعیف و شکننده شدن آن‌ها می‌شود. اگر ملزم به استفاده از این موارد هستید، مکررا این کارها را انجام ندهید.
قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش مورد نیاز ناخن ژلی به عنوان یک عامل سرطان‌زا شناخته شده است، اگرچه قرار گرفتن در معرض این نور ماورا بنفش به مراتب کمتر از آنچه است که به هنگام برنزه کردن دریافت می‌کنید. قرار گرفتن در معرض همچنین موقعیتی می‌تواند باعث پیری در پوست اطراف ناخن‌های شما نیز شود.

مفید است: ۱۰نشانه اعتیاد به آرایش: آیا می توانید بدون آرایش جایی ظاهر شوید؟

۷- به ناخن‌های بعد از پولیش کردن زمان دهید و از انجام مکرر آن بپرهیزید:

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: به هنگام پولیش اگرچه لاک ناخن به نظر زیبا می‌رسد، ولی در نظر داشته باشید که ناخن‌های شما نیاز به تنفس دارند. استفاده مداوم از پولیش، حتی براق کننده‌های غیرسمی، می‌توانند ناخن‌های شما را تضعیف کنند. بعد از پولیش کردن ناخن‌ها به مدت یک هفته یا همین حدود، لاک ناخن را با یک پاک کننده بدون استون از بین ببرید و سپس بگذارید ناخن‌های شما به مدت یک هفته بدون پولیش بماند.

مفید و کاربردی: خشکی پوست دست: اگر پوست دست‌هایتان خشک می‌شود این کارها را انجام دهید

۸- ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید:

ناخن‌های بلند احتمال شکسته شدن و ترک خوردن دارند، در حالی که ناخن‌های کوتاه‌‎تر محکم بوده، ترک یا شکافته نمی‌شود. در نتیجه با کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها به تقویت آن‌ها کمک می‌کنید.

۹- از ناخن‌ها برای انجام هر کاری استفاده نکنید:

از ناخن‌ها برای انجام هر کاری نباید استفاده شود بلکه می‌توانید از نوک انگشتان خود برای باز کردن یک قوطی نوشابه یا از یک کلیپس کاغذ استفاده کنید. استفاده از ناخن‌های خود به عنوان ابزار می‌تواند منجر به شکستگی و ترک خوردن شود که به نوبه خود می‌تواند ناخن را تضعیف کند.

بخوانید: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

۱۰- استفاده از لوسیون بر روی ناخن‌ها:

اگر فکر می‌کنید که ناخن‌های شما به خوبی آبرسانی انجام نمی‌دهند، کافی است مقداری از کرمی که بر روی دست خود استفاده می‌کنید بر روی ناخن های خود نیز استفاده کنید. بعد از هر بار شستشوی دست‌ها، به منظور از بین بردن اثر شیمیایی مواد شستشو دهنده ، این کار را انجام دهید.

۱۱- استفاده از مواد ضدعفونی کننده را به حداقل برسانید:

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: اگر دست‌های خود را مرتبا با مواد ضدعفونی کننده تماس می‌دهید، سعی کنید به هنگام این کار، از تماس مواد ضدعفونی کننده با ناخن‌های خود خودداری کنید. استفاده مداوم از محلول‌های ضدعفونی کننده دست می‌تواند برای ناخن‌ها فاجعه بار باشد؛ این امر به این دلیل است که ضد عفونی کننده‌ها، ناخن‌ها (و دست‌ها) را خشک می‌کنند و منجر به ایجاد ناخن‌های شکننده می‌شوند.

۱۲- از دستکش پلاستیکی استفاده کنید:

به هنگام پاکیزه نمودن محیط اطراف و خانه با محلول‌های حاوی مواد شیمیایی، از دستکش استفاده کنید تا تماس آن‌ها را با دست به حداقل برسانید. تماس با مواد شیمیایی سبب تضعیف ناخن‌ها و شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین روغن های ابرو: با این روغن ها ابروهای خود را پر پشت کنید!

۱۳- به شامپو توجه کنید:

اگر شامپویی استفاده می‌کنید که سبب خشکی و از بین بردن روغن می‌شود، ممکن است به هنگام استفاده ناخن‌های شما را خشک کرده و علاوه بر تضعیف آن، سبب شکننده شدن آن نیز شود.

۱۴- استفاده از محلول تقویت کننده برای تقویت ناخن‌ها:

در صورتی که احساس آسیب پذیری و شکنندگی بر روی ناخن‌های خود می‌کنید، از این محلول‌ها استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که به طور مرتب از سفت کننده‌های ناخن استفاده نکنید چراکه دارای مواد شیمیایی بسیار قوی هستند.

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها2

۱۵- استفاده از پروتئین‌ها:

راهکارهای خانگی برای نگهداری و تقویت ناخن‌ها: از استفاده بیش از حد مرغ، لبنیات، لوبیا، توفو و ماهی‌های چرب خودداری کنید. برچسب تغذیه را بررسی کنید تا ببینید چند گرم پروتئین در غذای شما وجود دارد و سعی کنید وعده‌های غذایی خود را با پروتئین مورد نیاز تنظیم کنید. اگر تمامی موارد پیشگیرانه و همچنین موارد درمانی را انجام دادید و متوجه تاثیری بر روی ناخن‌های خود نشدید، به پزشک مراجعه کنید. پزشکان با بررسی ناخن‌ها و عوامل دیگر می‌توانند علاوه بر شناسایی عوامل موثر، سبب بهبودی آن‌ها نیز شود.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

همچنین ببینید: چروک دور لب را با این ماسک ها از بین ببرید!

پوست شاداب با مکمل: آیا مصرف مکمل برای سلامت پوست ضروری است؟

چسب جوش برای چه نوع جوشی مناسب است؟

اصول مراقبت مو در مردان را بشناسید اگر مشکل ریزش مو دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =

دکمه بازگشت به بالا