;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

استئوپاتی چیست و چرا باید انجام شود؟

استئوپاتی: مشکلات عضلانی، میگرن، سرگیجه و یبوست از جمله بیماری هایی هستند که استئوپاتی می تواند آن ها را درمان کند. این تکنیک چقدر معتبر است؟

استئوپاتی چیست و چه زمانی توصیه می شود؟

رشته های مختلفی وجود دارند که به دنبال رویکردی کلی به بدن انسان هستند. استئوپاتی شاخه ای درمانی است که هدف آن بازگرداندن تعادل ارگانیسم از طریق تکنیک های دستی است . در بخش سلامت گفتنی ما در مورد این موضوع بیشتر به شما می گوییم.

پزشکی استئوپاتی یا استئوپاتی به حفظ هماهنگی کامل عملکردهای ارگانیک در طیف عضلانی اسکلتی، قلبی عروقی، تنفسی، لنفاوی و عصبی اختصاص دارد. به طور مشابه، مکملی برای طب سنتی است و نباید جایگزین رویکرد پزشکی حرفه ای شود.

برای این روزها خیلی مهمه: 10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

استئوپاتی چیست؟

استئوپاتی

این یک شاخه درمانی است که به دنبال پیشگیری و درمان بیماری های سلامت از طریق مجموعه ای از تکنیک های دستی و روش های غیر تهاجمی است . او دانش گسترده ای از آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان دارد و بر بازگرداندن هموستاز به همه اندام ها و سیستم ها تمرکز دارد.

به همین ترتیب، این رشته نگاهی کل‌نگر به سلامت دارد، یعنی بدن انسان را به‌عنوان یک واحد و نه به‌عنوان مجموعه‌ای از اندام‌های مستقل تحلیل می‌کند و به آن نزدیک می‌شود. برای استئوپات ها، تغییرات در یک سیستم بر عملکرد بقیه تأثیر می گذارد و آنها را به خطر می اندازد.

یک مثال می تواند مشکلات سلامت روانی باشد که بر سلامت روده تأثیر می گذارد. همان طور که در مورد سندرم روده تحریک پذیر صدق می کند.

جالب است بدانید: 4 دمنوش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

از چه چیزی تشکیل شده است؟

هدف از درمان‌های استئوپاتی تسکین بیماری‌ها از طریق محرک‌های خارجی است که به دنبال ایجاد پاسخ‌های داخلی است که عملکرد یکپارچه را بازیابی می‌کند. بر خلاف طب سنتی که محور آن درمان تمرکزی است که باعث ایجاد ناراحتی می شود.

مطالعه ای که بین سال های 2013 تا 2020 انجام شد نشان داد که استئوپاتی می تواند در درمان اختلالات اسکلتی- عضلانی امیدوارکننده باشد. به گفته نویسندگان، شواهد موثری در تسکین کمردرد مزمن و کمردرد در بارداری نشان می‌دهد.

استئوپاتی در سال 1874 توسط اندرو تیلور استیل در ایالات متحده ایجاد شد و در حال حاضر توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به رسمیت شناخته شده است. به طور مشابه، این عمل حرفه ای در ایالات متحده، انگلستان و فرانسه قانونی است. در همین حال، در اسپانیا در صلاحیت های فیزیوتراپی گنجانده شده است.

حتما بخوانید: آپی تراپی یا زنبوردرمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بین استئوپاتی و فیزیوتراپی رابطه ای وجود دارد؟

استئوپاتی-آیا بین استئوپاتی و فیزیوتراپی رابطه ای وجود دارد؟

استئوپاتی و فیزیوتراپی رابطه بسیار نزدیکی دارند، زیرا هر دو رشته از تکنیک های دستی و مانورهای غیرتهاجمی برای اصلاح شرایط سلامتی استفاده می کنند.

علاوه بر این، آن ها برای تسکین درد در بیمار، بازگرداندن رفاه فردی و بهبود کیفیت زندگی در نظر گرفته شده اند. بنابراین، معمولاً هر دو شاخه با هم برای نتایج بهتر کار می کنند.

درمان دستی استئوپاتی

استئوپاتی با توجه به کشور مورد نظر ما دارای سطوح قانونی متفاوتی است. همیشه به عنوان یک رشته مستقل در نظر گرفته نمی شود.

فواید استئوپاتیک

مزیت اصلی درمان استئوپاتیک خاصیت حداقل مداخله و تهاجم آن به بدن انسان است . به طور کلی، کل نگری و جهانی بودن در رویکرد به بیماری ها حاکم است.

استئوپات منشا و تکامل بیماری را بدون نفوذ مستقیم به یک کانون یا ناراحتی مطالعه می کند. این رشته به نوبه خود، بدون نیاز به استفاده از تکنیک‌های تهاجمی مانند دارو و جراحی، خود درمان بدن انسان را ترویج و تحریک می‌کند.

از سوی دیگر، عوارض جانبی ناخواسته کمی از استئوپاتی وجود دارد. واکنش‌های بدنی وجود دارد، اما این واکنش‌ها برای بازگرداندن عملکرد ارگانیک مفید هستند. به همین ترتیب، خستگی و سرگیجه معمولاً با وضعیت بهبودی که بدن پس از جلسات در معرض آن قرار می گیرد توضیح داده می شود.

همچنین یکی از بزرگترین مزایای این درمان کاهش مصرف برخی داروها است. با این حال، مردم نباید درمان پزشکی را در هر زمان، بدون تایید دقیق حرفه ای، رها کنند.

انواع استئوپاتی

استئوپاتی به 3 شاخه بزرگ طبقه بندی می شود. هدف هر یک از آنها پرداختن به گروه های مختلف اندام ها برای تسکین ناراحتی افراد است.

1. استئوپاتی ساختاری

این گروه توجه خود را بر روی سیستم اسکلتی عضلانی و سیستم اسکلتی عضلانی متمرکز می کند . به همین ترتیب، یک مطالعه دقیق و یک رویکرد جامع در مورد استخوان ها، عضلات، مفاصل، تاندون ها، فاسیا و رباط ها انجام می دهد.

با این حال، به عنوان مثال، استئوپاتی ساختاری نتایج غیرقطعی در مدیریت استئوآرتریت نشان داده است. این را مطالعات علمی تأیید می کند .

2. استئوپاتی احشایی

هدف اصلی آن، تجزیه و تحلیل جامع کلیه احشاء توخالی و جامد بدن انسان با تاکید ویژه بر سیستم گوارشی و دستگاه تناسلی است. در نتیجه، شرایطی مانند گاستریت مزمن را می توان شناسایی و درمان کرد.

3. استئوپاتی جمجمه

هدف از استئوپاتی جمجمه پرداختن به ساختارهای مغز و ارتباط نزدیک آنها با سیستم عصبی مرکزی است. توجه ویژه ای به تغییراتی مانند سرگیجه ، میگرن و مشکلات وضعیتی نشان می دهد. او همچنین علاقه زیادی به گوش و حلق و بینی و معاینه غدد درون ریز دارد.

برخی از رایج ترین تکنیک های استئوپاتیک

استئوپات ها طیف گسترده ای از تکنیک های دستی و روش های غیر تهاجمی را برای تسکین بیماری ها به کار می گیرند. از جمله پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تکنیک انرژی عضلانی: مقاومت تدریجی را در برابر انقباض فعال عضلات فرد اعمال می کند. بنابراین، به درمان ضعف عضلانی ، کاهش التهاب و بهبود فعالیت مفاصل کمک می کند.
تکنیک جونز: در مورد مکان یابی نواحی حساس و نقاط ماشه درد و همچنین زوایای حرکتی است که درد را کاهش می دهد. در انقباضات عضلانی، نورالژی و اضافه بار استخوانی عضلانی مفید است.
رهاسازی میوفاشیال: با هدف آزادسازی فاسیایی که عضلات را می پوشاند و کاهش درد ناشی از چسبندگی غیرطبیعی آن است.
تکنیک اعتماد: بر اساس تنظیم مجدد مفاصل از طریق حرکات سریع، بدون درد و کنترل شده است. معمولاً باعث ایجاد احساس تسکین فوری می شود. این بهترین تکنیک شناخته شده است.
استئوپاتی در طیف گسترده ای از اختلالات ارگانیک و عملکردی مفید است. اول از همه، فرد باید برای تشخیص دقیق بیماری به پزشک مراجعه کند.

 مواردی که به استئوپاتی نیاز دارند:

مشکلات اسکلتی عضلانی: انقباضات، تاندونیت، رگ به رگ شدن، رادیکولوپاتی، تروما و اختلالات دژنراتیو مفصل.
بیماری های گوارشی: گاز، یبوست، ورم معده، گرفتگی شکم، روده تحریک پذیر و سوء هاضمه .
بیماری های تنفسی: برونشیت، آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه ( COPD ).
اختلالات دستگاه تناسلی : دیسمنوره، آمنوره و بی اختیاری مثانه.
مشکلات بارداری: کمردرد، سیاتیک، درد ناحیه تناسلی.
اختلالات جمجمه: نورالژی سه قلو ، سرگیجه، میگرن، بی خوابی و خستگی مزمن.
شرایط اطفال: قولنج در نوزادان .
موارد منع استئوپاتی
درمان استئوپاتی در افرادی که شواهدی از ضعف ساختاری استخوان به دلیل فرآیندهای توموری، روماتیسمی، التهابی یا تغییرات عروقی دارند، منع مصرف دارد. این مورد برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید ، متاستازهای استخوانی، شکستگی، مفاصل ناپایدار، استئوپنی و جراحی های اخیر است.

سایر شرایطی که در آن استئوپاتی منع مصرف دارد عبارتند از:

بیماری کاروتید یا ورتبروبازیلار
حالت های بیش از حد انعقاد
ترومبوز ورید عمقی
عفونت های تنفسی
اختلالات روانی
زخم های باز
تومورها
نظارت مداوم پزشکی موفقیت درمان را تضمین می کند. استئوپاتی یک رشته درمانی است که از محرک های خارجی از طریق تکنیک های دستی برای تسکین شرایط مختلف بدن استفاده می کند. بنابراین، یک ابزار مکمل برای مدیریت حرفه ای است که نباید جایگزین درمان ایجاد شده توسط متخصص شود.

لینک های مرتبط: 

5 درمان خانگی برای صاف کردن طبیعی موهایتان

6 راه حل برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا که حتما امتحان خواهید کرد

خواص پوست لیموترش: چگونه می‌شود با لیموترش درد مفاصل را تسکین داد؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =

دکمه بازگشت به بالا