;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

5 درمان خانگی برای صاف کردن طبیعی موهایتان

صاف کردن مو: ترکیبات این محصولات طبیعی علاوه بر این که به ما در صاف کردن مو کمک می کند، به آن آبرسانی بیشتری می بخشد و باعث رشد آن می شود.
اکثر خانم ها و آقایان فکر می کنند برای صاف کردن موهای خود باید از مواد شیمیایی و وسایل مضر مانند اتو و سشوار استفاده کنند.

اگرچه، البته، این روش ها موثر هستند و نتایج باورنکردنی به دست می دهند، اما ثابت شده است که با استفاده مداوم، تهاجمی هستند و آسیب هایی به جا می گذارند که ترمیم آن ها دشوار است. برخی از متخصصان سعی کرده‌اند این اثرات را معکوس کنند، اما هنوز در مورد عواقب منفی آنها شکایت وجود دارد.

چیزی که بسیاری نمی دانند این است که مطالعات مختلفی در مورد این موضوع وجود دارد که می توان آنها را با درمان هایی ترکیب کرد تا سلامت و زیبایی مو را بهبود بخشد و در عین حال مواد مغذی اضافی به آن بدهد. آماده اید آن ها را امتحان کنید؟ با بخش سلامت وب سایت گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: 4 دمنوش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

5 درمان خانگی برای صاف کردن طبیعی موهایتان

برای این روزها خیلی مهمه: 10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

1. آب لیمو و شیر نارگیل برای صاف کردن موها

صاف کردن مو-آب لیمو و شیر نارگیل برای صاف کردن موهاترکیب لیمو با شیر نارگیل باعث ایجاد یک نرم کننده طبیعی می شود که علاوه بر درخشندگی، موهای ما را تغذیه می کند.

عناصر

1 عدد لیمو.
½ فنجان شیر نارگیل (125 میلی لیتر).

همچنین بخوانید: 4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

چگونه آن را تهیه کنیم؟

آب لیمو را بگیرید و با نصف فنجان شیر نارگیل مخلوط کنید. پس از به دست آوردن مخلوط، موها را خیس کرده و با ماساژ ملایم ماساژ دهید.
اجازه دهید 20 دقیقه عمل کند و بشویید. برنامه خود را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

2. تخم مرغ و روغن زیتون برای صاف کردن مو

صاف کردن مو-تخم مرغ و روغن زیتون برای صاف کردن مو

پروتئین موجود در تخم مرغ به لطف ویتامین B12 موجود در آن در بسیاری از درمان های آرایشی برای مراقبت از مو استفاده شده است. ریزش مو را متوقف می کند و به رشد موهای جدید کمک می کند و نتیجه آن رسیدن به موهای فراوان خواهد بود.

در این صورت، آن را با چربی های سالم موجود در روغن زیتون ترکیب می کنیم تا موهایی مغذی، قوی و سالم داشته باشیم. هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از آن به عنوان هشدار وجود ندارد.

عناصر

2 عدد تخم مرغ.
¼ فنجان روغن زیتون (62.5 میلی لیتر).

چگونه آن را تهیه کنیم؟

تخم مرغ ها را هم زده و با روغن زیتون به شدت مخلوط کنید. پس از تهیه نرم کننده، آن را روی موها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. با آب فراوان بشویید و سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

3. آرد برنج و تخم مرغ برای صاف کردن مو

صاف کردن مو-آرد برنج و تخم مرغ برای صاف کردن مو

 

اعتقاد بر این است که آرد برنج همراه با سفیده تخم مرغ به عنوان یک درمان در برابر چربی اضافی، موخوره یا شکستگی عمل می کند. با این حال، شواهد کافی وجود ندارد که بگوییم این ترکیب به از بین بردن چربی کمک می کند یا این که این ترکیب مو را صاف می کند. اما می تواند در جهت بهبود صافی مو کمک کننده باشد.

عناصر

سفیده تخم مرغ 1 عدد.
5 قاشق غذاخوری آرد برنج (50 گرم).

چگونه آن را تهیه کنیم؟

سفیده تخم مرغ را بزنید و با آرد برنج مخلوط کنید. موها را مرطوب کرده و محصول را تا زمانی که کاملاً پوشانده شود استفاده کنید. چند دقیقه شانه بزنید، آن را با کلاه بپوشانید و بگذارید یک ساعت بماند. با شامپو بشویید و هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.

4. نارگیل، بلغور جو دوسر و نشاسته برای صاف کردن مو

عناصر

½ نارگیل تازه
1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده (10 گرم).
1 قاشق غذاخوری نشاسته (10 گرم).
½ فنجان شیر (125 میلی لیتر).

چه کاری باید انجام دهید؟

نارگیل تازه را رنده کنید و در مخلوط کن با جو و شیر آسیاب شده مخلوط کنید. آن را از صافی رد کنید و در ظرف مناسبی بگذارید و روی حرارت ملایم حرارت دهید. نشاسته ذرت را در کمی آب رقیق کرده و به مخلوط اضافه کنید. با قاشق چوبی هم بزنید تا حالت کرمی به خود بگیرد. صبر کنید تا خنک شود و آن را با ماساژ ملایم روی موها بمالید. روی آن را با کلاه بپوشانید و بگذارید یک ساعت عمل کند. هفته ای سه بار بشویید و تکرار کنید.

5. روغن زیتون با روغن یاسمن برای صاف کردن مو

صاف کردن مو-روغن زیتون با روغن یاسمن برای صاف کردن مو

روغن های ضروری خشکی و شکستگی را ترمیم می کنند، ریشه ها را تغذیه می کنند و رشته ها را تقویت می کنند.در این درمان ترکیبی، زیتون با کمی گل یاس و نرم کننده، کرم مغذی با بوی مطبوع به دست می آید.

عناصر

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون (45 میلی لیتر).
3 کپسول روغن یاس.
2 قاشق غذاخوری نرم کننده بدون آمونیاک (30 میلی لیتر).

چگونه آن را تهیه کنیم؟

همه مواد را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید تا کرم یکدستی به دست آید. پس از استفاده از شامپو آن را روی موها پخش کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
بدون استفاده از خشک کن فوراً بشویید و حالت دهید. هفته ای دوبار استفاده کنید.
آیا آماده اید تا بدون آسیب رساندن به موهای خود ظاهری جدید بسازید؟ اگر چه به دلایل واضح نتایج آن بیشتر از سایر روش های معمولی طول می کشد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

لینک های مرتبط: 

۱۰ کاربرد و ترفند جادویی لیمو ترش در منزل که نمی دانستید!

6 راه حل برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا که حتما امتحان خواهید کرد

آیا از عوارض تخم کتان چیزی می دانید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا