;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

مزایای ورزش گروهی چیست؟ چه کسانی باید ورزش گروهی انجام دهند؟

مزایای ورزش گروهی: ایجاد یک روال تناسب اندام اغلب نیاز به آزمون و خطا دارد. شما باید چیزهایی را بیاموزید مانند زمانی که ورزش می کنید احساس بهتری دارد، ورزش هایی که از آن لذت می برید، و اینکه بدانید کدام باشگاه برای شما مناسب است. حتی ممکن است مواردی وجود داشته باشد که باید قبل از رفتن به اولین جلسه خود انجام دهید.

بعد از ایجاد یک روال ورزشی، پایبندی به آن مشکل دیگری است. ورزش زمان می برد، اما خوشبختانه ابزارهای زیادی برای حمایت از برنامه های روزمره و اهداف تناسب اندام وجود دارد.

 

حتما ببین: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

 

از سوی دیگر، ورزش های گروهی گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند با انگیزه بمانند، به یک روال عادی پایبند باشند یا حتی فقط پاسخگو باشند. اکثر جلسات تناسب اندام گروهی با یک متخصص خبره انجام می شود، بنابراین آموزش های بیشتری نسبت به زمانی که آن را به تنهایی انجام دهید، دریافت خواهید کرد و ممکن است اشتباهات شما مشخص شود. با بخش سلامت از وب سایت گفتنی همراه باشید.

ورزش گروهی چیست؟

ورزش گروهی یک برنامه ورزشی است که با افراد دیگر و اغلب با مربی انجام می شود. چند نمونه از برنامه های ورزشی گروهی:

ایروبیک در آب
پیلاتس
یوگا
تمرینات قدرتی
دوچرخه

حتما بخوانید: برای کاهش وزن چه ساعتی باید ورزش کنیم؟

چه کسی باید ورزش گروهی انجام دهد؟

راهنمایی و پاسخگویی در جلسات ورزشی گروهی به نفع همه است. زمان معینی دارد، متخصص تایید شده و افرادی که می خواهند با هم ورزش کنند همزیستی دارند.

داشتن زمان مشخص و داشتن گروهی از افراد مسئولیت پذیری را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اقدامات حمایتی مسئولیت پذیری، مانند محیط کلاس، به بزرگسالان کمک می کند تا به اهداف تناسب اندام و حتی سایر اهداف زندگی خود دست یابند.

همچنین به احتمال زیاد از نظر بدنی سود خواهید برد زیرا ورزش های گروهی با یک مربی معتبر انجام می شود. ممکن است کنترل مداوم فرم خود در حین ورزش دشوار باشد، بنابراین کسی که به شما کمک کند و در صورت لزوم آنها را اصلاح کند، به شما کمک می کند تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید. چه تازه وارد باشگاه شده باشید و چه فقط سعی می کنید سرعت خود را افزایش دهید، محیط کلاس فرصت های خوبی را برای تمام سطوح ورزشی ارائه می دهد.

جالب است بدانید: ویتامین D و کاهش وزن: چه ارتباطی با هم دارند؟

فواید و روانشناسی در پس ورزش گروهی

مزایای زیادی وجود دارد که می توانید از ورزش های گروهی دریافت کنید. این برای سلامت اجتماعی شما خوب است، به شما امکان می دهد تقویم و مسئولیت پذیری خاصی ایجاد کنید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد، همچنین می تواند به شما حمایت و انگیزه بدهد.

سلامت اجتماعی

ورزش گروهی می تواند به شما کمک کند اجتماعی شوید و حمایت پیدا کنید. داشتن افراد دیگری در اطراف شما با یک هدف مشترک می تواند به شما کمک کند بر بسیاری از اضطراب ها غلبه کنید، به خصوص ترس از شکست که در افراد مبتدی رخ می دهد.

همچنین، دیدن افراد دیگر که با چالش‌های مشابه شما روبرو می‌شوند، به شما کمک می‌کند انتظارات واقع‌بینانه‌ای برای خود داشته باشید.

در مطالعه ای مشاهده شد که ورزش های گروهی اثرات مثبتی بر سلامت اجتماعی دارد. شرکت کنندگان یکدیگر را تشویق کردند، احساس امنیت کردند و حمایت کردند. در این مطالعه بیان شده است که افراد مسن نیز از آن بهره می برند زیرا ساختار حمایتی در گروه بدون توجه به تفاوت سنی وجود دارد.

ایجاد تقویم را فراهم می کند

در این مطالعه مشاهده شد که انجام ورزش های گروهی دو یا سه بار در هفته فواید اجتماعی، روحی و جسمی دارد. انتخاب جلسات ورزشی در زمان‌های مختلف، حداقل دو جلسه در هفته، ممکن است مفید باشد.

اگر به یک جلسه بدنسازی گروهی می روید، باید روزها و زمان های خاصی را انتخاب کنید. بنابراین باید زمانی را به ورزش اختصاص دهید. همچنین، اگر به جلسه نروید، افرادی هستند که متوجه می شوند، که پاسخگویی را فراهم می کند.

انگیزه اضافی

ورزش گروهی راه خوبی برای یافتن انگیزه و لذت بردن از ورزش است. ورزش گروهی مانند یک گردهمایی اجتماعی است و ورزش کردن با دیگران راه خوبی برای ایجاد رقابت و انگیزه است.

در مطالعه‌ای که با افراد مسن انجام شد، مشاهده شد که ورزش‌های گروهی به افزایش انگیزه کمک می‌کند، افراد هم فواید روحی و هم جسمی را می‌بینند و دارای تعامل اجتماعی مثبت هستند. حتی مشاهده شده است که این افراد تغییرات رفتاری مثبتی را تجربه می کنند که زندگی روزمره آنها را بهبود می بخشد.

استرس اغلب منجر به کمبود انگیزه در ورزش و سایر جنبه های زندگی می شود. در مطالعه‌ای که با دانشجویان پزشکی انجام شد، مشاهده شد که ورزش‌های گروهی به آنها کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشند و کیفیت زندگی جسمی، ذهنی و عاطفی آنها را افزایش دهد.

به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند

ورزش های گروهی نیز معمولا اولین قدم برای افرادی است که خواهان تمرینات فردی هستند. عدم توجه همه به شما باعث آرامش می شود و همچنین مقرون به صرفه تر از جلسات یک به یک است.

مشاهده می‌شود که افراد شرکت‌کننده در تمرین‌های گروهی، با کسب نتایج، به دست آوردن اعتماد به نفس و تعیین اهداف جدید، گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کنند.

چگونه یک روتین تناسب اندام گروهی ایجاد کنیم؟

سخت ترین قسمت کار این است که چه نوع ورزشی می خواهید. گزینه های زیادی وجود دارد، اما ممکن است همه آنها در جایی که شما هستید وجود نداشته باشد. سپس می توانید گزینه های آنلاین را نیز مرور کنید.

شنا دوست داری یا دویدن؟ یا یوگا ؟ شاید وزنه زدن را دوست دارید. بسیاری از مکان ها حتی کلاس های هنرهای رزمی دارند. بسیاری از جلسات تناسب اندام گروهی برای بزرگسالان شاغل هستند و بنابراین معمولاً صبح زود یا بعد از ساعات کار برگزار می شوند. بنابراین، احتمالاً تقویمی متناسب با برنامه خود پیدا خواهید کرد.

اگر در یک جلسه تناسب اندام گروهی شرکت می کنید و ورزش یا محیط را دوست ندارید، خوب است. می توانید شاخه های ورزشی دیگر، معلمان دیگر و گروه های دیگری را پیدا کنید که از آنها لذت خواهید برد.

در کلاس های ورزشی گروهی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هنگامی که به دنبال یک کلاس ورزشی گروهی هستید، گزینه های زیادی وجود دارد و گزینه ها بی پایان هستند، به خصوص در شهرهای بزرگ. در زیر چند نکته قابل ذکر است.

یک مربی متخصص

هنگامی که به دنبال یک کلاس ورزشی گروهی هستید، باید مطمئن شوید که مربی متخصص است. مربی ای که از یک برنامه بهداشتی فارغ التحصیل شده باشد و مدرک تخصصی داشته باشد بهتر است. بنابراین، با فرم مناسب به شما کمک می کند تا از صدمات جلوگیری کنید.

یک محیط امن

یک محیط امن جایی است که جلسات تناسب اندام گروهی برگزار می شود. ترجیحاً مکانی تمیز و مجهز باشد. باید وسایلی مانند تشک کف، حوله های مخصوص تعریق، کمدها را در خود جای دهد تا شما را ایمن و راحت نگه دارد.یک محیط امن باید به شما احساس خوش آمد گویی بدهد.

تقویمی که می توانید به آن بچسبید

هنگام انتخاب یک جلسه ورزشی گروهی، باید بتوانید آن را بدون مشکل برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر تا دیر وقت کار می کنید و خیلی خسته می شوید، ممکن است درست بعد از کار به باشگاه بروید.

نکات ایمنی

تناسب اندام گروهی برای مبتدیان بسیار عالی است زیرا راه های زیادی برای تغییر تمرینات برای شما وجود دارد.

قبل از شروع کلاس ها، باید به مربی خود در مورد هر بیماری، آسیب یا عارضه ای که دارید بگویید. به طور کلی، هر تمرینی را می توان به تمرینی تبدیل کرد که می تواند ایمن تر باشد. اگرچه برخی از تمرینات و وضعیت های بدن ممکن است به دلیل سطح تناسب اندام برای شما چالش برانگیز باشد، می توانید آنها را تغییر دهید و سپس به تمرین اصلی بروید.

لینک های مرتبط:

ورزش آسان برای افراد پرمشغله: بدون خستگی ورزش کنید

نکات ورزشی برای کسانی که فشار خون بالا و مقاوم دارند

برنامه ورزشی جیسون موموآ برای تناسب اندام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

دکمه بازگشت به بالا