;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان خانگی گوش درد؛ سیر و پیاز نیست! بیا ببین باید چکار کنی

درمان خانگی گوش درد: چطور گوش درد سرماخوردگی را درمان کنیم؟ گوش درد یکی از رایج‌ترین مشکلات و دردها در سرماخوردگی است که موجب ایجاد احساسی آزار دهنده می‌گردد. دردی مبهم و تیر کشنده که گاهی در یک گوش و برخی اوقات در هر دو گوش ایجاد می‌شود. اما بهترین درمان گوش درد سرماخوردگی چیست؟

درمان خانگی گوش درد

هر چند که گوش درد سرماخوردگی معمولاً با بهبود علائم سرماخوردگی به مرور بهتر می‌شود، اما استفاده از راهکارهای خانگی درمان سرماخوردگی و گوش درد می‌تواند به تسریع بهبود علائم کمک زیادی کند. در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی می‌توانید با مؤثرترین روش‌های درمان گوش درد سرماخوردگی آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: درمان درد پریودی: برای درد پریودی چی بخوریم؟

1- آب بیشتری بنوشید

درمان خانگی گوش درد، نوشیدن آب برای رفع اکثر مشکلات و بیماری‌ها مفید است. مهم نیست گوش درد شما به چه دلیلی ایجاد شده، به هر حال نوشیدن آب بیشتر و هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند به شل شدن مخاط‌ها و همچنین تسریع بهبودی کمک زیادی کند. سعی کنید در طول سرماخوردگی بیشتر از آب ولرم و گرم استفاده کنید.

درمان خانگی گوش درد1

2- از کمپرس گرم استفاده کنید

درمان خانگی گوش درد، قرار دادن یک کیسه آب گرم روی گوشی که دچار درد و عفونت شده، می‌تواند به کاهش درد و همچنین بهبود سریع‌تر گوش شما کمک زیادی کند. برای این کار می‌توانید یک کمپرس آب گرم یا یک حوله داغ را روی گوش خود قرار دهید تا احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

3- به جهت درستی بخوابید

درمان خانگی گوش درد، اگر گوشتان درد می‌کند، قطعاً در زمان خواب این درد برایتان آزاردهنده‌تر خواهد بود. راهکار رهایی از گوش درد در زمان خواب این است که به جهت مخالف درد بخوابید. اگر گوش سمت راستتان درد می‌کند باید به سمت چپ بخوابید تا فشار کمتری به گوش سمت راست وارد شود. در زمان خواب بهتر است از ۲ یا چند بالش استفاده کنید تا فشار کمتری به گوشتان وارد شود.

4- بیشتر استراحت کنید

درمان خانگی گوش درد، استراحت کردن در زمان بیماری می‌تواند به بدن کمک کند تا از انرژی شما بیشتر برای مقابله با بیماری استفاده کند و علائم بیماری زودتر درمان شود. برای درمان گوش درد در خانه سعی کنید بیشتر از همیشه استراحت کنید تا سیستم ایمنی بدن به خوبی کار خود را برای مقابله با بیماری انجام دهد.

5- از داروهای بدون نسخه برای درمان گوش درد استفاده کنید

برای کاهش درد در زمان گوش درد می‌توانید از داروهای بدون نسخه مثل «ایبوپروفن» و «استامینوفن» و «آسپرین» استفاده کنید. هر چند که استفاده از این داروها برای درمان مؤثر نیست اما به هر حال به شما کمک می‌کند تا درد گوش را راحت‌تر تحمل کنید و بعد از سپری کردن چند روز با کاهش علائم بیماری، بهبود پیدا کنید.

این هم جالبه: معجزه برای درمان سرماخوردگی فقط در یک روز+ روش تهیه انار پخته

6- روغن زیتون را امتحان کنید

درمان خانگی گوش درد، استفاده از روغن زیتون یک روش سنتی و مؤثر برای درمان گوش درد سرماخوردگی است. هر چند که هنوز هیچ مدرک علمی محکمی در مورد اثربخشی روغن زیتون در درمان گوش درد وجود ندارد، اما شواهد نشان می‌دهد که استفاده از چند قطره روغن زیتون طبیعی در مجرای گوش می‌تواند درد گوش را به سرعت کاهش دهد.

ریختن چند قطره روغن زیتون گرم در گوش هیچ خطری ندارد و یک راهکار ساده و فوق‌العاده برای تسکین درد گوش است.

7- برای کاهش درد گوش از تمرینات چرخش گردن استفاده کنید

درمان خانگی گوش درد، برخی اوقات درد گوش در زمان سرماخوردگی در اثر فشار زیاد مجرای گوش ایجاد می‌شود. برای کاهش فشار و تسکین و درمان گوش درد در خانه می‌توانید از تمرینات چرخش گردن استفاده کنید. برای این کار باید صاف بنشینید و هر دو پا را صاف روی زمین قرار دهید. سپس به آرامی گردن و سر را به سمت راست بچرخانید. سپس سر را در جهت مخالف بچرخانید و به آرامی شانه‌ها را به سمت بالا حرکت دهید. تا ۵ بشمارید و سپس چندین بار این حرکت را تکرار کنید.

8- از زنجبیل استفاده کنید

درمان خانگی گوش درد، زنجبیل تازه یکی از بهترین گیاهان برای تسکین درد است که خاصیت ضد التهابی دارد. برای درمان گوش درد سرماخوردگی می‌توانید مقداری از آب زنجبیل یا روغن زنجبیل را با نوک انگشت به اطراف مجرای گوش بمالید. به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از زنجبیل و یا روغن آن داخل گوش استفاده شود.

درمان خانگی گوش درد4

9- از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

درمان خانگی گوش درد، «پراکسید هیدروژن» یک روش درمانی طبیعی برای درمان گوش درد است. برای این کار باید مقدار کمی پراکسید هیدروژن را با آب رقیق کنید و مقداری از آن را با نوک انگشت به مجرای گوش بمالید. بعد از چند دقیقه داخل مجرای گوش را با آب شستشو دهید.

10- روغن درخت چای را امتحان کنید

درمان خانگی گوش درد، روغن درخت چای می‌تواند به کاهش درد گوش کمک زیادی کند. برای استفاده از این روغن باید آن را با کمی روغن زیتون یا روغن بادام شیرین رقیق کنید. سپس بعد از این که مطمئن شدید پوست شما به روغن درخت چای حساسیت ندارد، می‌تواند از این روغن در گوش خود استفاده کنید.

11- کمپرس سرد را امتحان کنید

درمان خانگی گوش درد، کمپرس سرد نیز همانند کمپرس گرم می‌تواند به درمان گوش درد سرماخوردگی کمک زیادی کند. برای این کار باید کمپرس را داخل یک پارچه نخی قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه روی گوش قرار دهید. مطمئن شوید که مقدار سرما خیلی زیاد نیست و یخ با پوست بیمار ارتباط مستقیم ندارد.

برخی افراد با کمپرس گرم و برخی دیگر با کمپرس سرد احساس بهتری را در گوش تجربه می‌کنند. پس مطمئن شوید که قرار دادن کمپرس سرد احساس بدتری به بیمار نمی‌دهد و برای تسکین گوش درد مناسب است.

12- از بخور گرم کمک بگیرید

درمان خانگی گوش درد3

درمان خانگی گوش درد، استفاده از بخور برای درمان گوش درد سرماخوردگی بزرگسالان و کودکان بسیار مفید است. برای کاهش درد و همچنین بهبود گوش درد سرماخوردگی می‌توانید سرتان را در مقابل بخار گرم بگیرید. این کار درست مثل استفاده از کمپرس گرم به بهبود درد گوش کمک زیادی می‌کند و با باز کردن راه‌های هوایی گوش، فشار گوش را کاهش می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا