;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان سریع زود انزالی در طب سنتی!!

درمان سریع زود انزالی: تمایلات جنسی نه‌تنها که یک نیاز اساسی است، بلکه در اصل مسیری است که به واسطه آن روابط بین‌فردی غنی‌تر می‌شود و رضایت و لذت متقابل به همراه دارد. اختلالات و ناتوانی‌های جنسی مشکلاتی هستند که می‌توانند در هر برهه‌ای از طول زندگی فرد ایجاد شوند. و فرد در اثر آن از زندگی جنسی خود رضایت کافی نداشته و دچار مشکلات متعددی می‌شود. یکی از این مشکلات جنسی، زودانزالی است که قرار است در بخش درمان خانگی و گیاهان دارویی از سری مطالب سلامت مجله اینترنتی گفتنی  در رابطه با زودانزالی صحبت کنیم و به این پرسش که ” برای درمان زودانزالی آقایان چه غذایی بخوریم؟” پاسخ بدهیم.

زودانزالی به چه معنا است؟

زودانزالی در مردان زمانی اتفاق می‌افتد که مایع منی زودتر از زمانی که می‌خواهید از بدن شما خارج شود. زودانزالی مسئله شایعی است که بیشتر مردان در برهه‌های متعدد زندگی آن را تجربه می‌کنند و گفته می‌شود که یک سوم افراد ممکن است این شرایط را داشته باشند.

این مسئله اگر به صورت همیشگی نبوده و به طور مرتب اتفاق نمی‌افتد، نباید برای شما نگران کننده باشد اما اگر شرایط زیر را داشته باشید به احتمال زیاد و به تشخیص پزشک متخصص، دچار زودانزالی هستید:

  • در ۱ تا ۳ دقیقه اول برقراری رابطه جنسی ارضا می‌شوید؛
  • اگر توانایی به تاخیر انداختن ارضا شدن‌تان را در طول رابطه جنسی ندارید؛
  • اگر احساس ناتوانی می‌کنید و تمایلی برای ادامه رابطه جنسی ندارید.

چه غذاها و ویتامین‌هایی برای درمان سریع زود انزالی مفید هستند؟

بیشتر مردان به دلیل شرایط فرهنگی جامعه و فشارهایی که ممکن است به عنوان یک مرد، بر روی دوش آنها باشد از بازگویی کردن مشکلات مربوط به سلامت جنسی خودشان اجتناب می‌کنند؛ در حالی که زودانزالی مشکل شایعی در بین مردان است و گاهی می‌توان با مواد غذایی و ویتامین‌های در دسترس، این مشکلات را برطرف کرد.

حالا برای درمان زودانزالی آقایان چه بخوریم؟

درمان سریع زود انزالی-2

هویج

هویج به لطف داشتن بتاکاروتن و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ماده غذایی مناسبی برای درمان زودانزالی است. هویج همچنین با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی، به افزایش میل جنسی در طول رابطه جنسی هم کمک می‌کند.

موز

موز مهم‌ترین ماده غذایی شناخته شده در رابطه با بهبود مشکلات مربوط به رابطه جنسی از قبیل زود‌انزالی است.

موز به دلیل بهره‌بندی از بروملائین و پتاسیم، به افزایش میل جنسی و کمتر شدن احتمال زود‌انزالی کمک می‌کند. علاوه بر این موارد، مصرف موز باعث تقویت قوای جسمانی و افزایش سطح تستسترون می‌شود.

گردو

گردو علاوه بر این که منبع غنی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ است، دارای خاصیت ضد التهابی است که در مردان باعث افزایش کیفیت اسپرم و سطح انرژی می‌شود و نقش مهمی در جلوگیری از زودانزالی دارد.

درمان سریع زود انزالی-3

سیر

ماده غذایی دیگری که برای درمان زود‌انزالی آقایان استفاده می‌شود سیر است؛ سیر دارای سطح بالایی از آلیسین است که باعث افزایش میل جنسی می‌شود.

این ماده غذایی با افزایش جریان خون در آلت تناسلی باعث می‌شود که شما تجربه متفاوتی در رابطه جنسی خود داشته باشید.

آووکادو

غذای دیگری که می‌تواند شرایط زودانزالی را بهبود ببخشد، آووکادو است. آووکادو دارای مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی مثل ویتامین C، ویتامین K و ویتامین Bاست. همچنین آووکادو دارای پروتئین‌ها و فیبرهای مختلف است که به افزایش میل جنسی کمک می‌کنند.

هندوانه

این میوه آبدار خوشمزه یک افزایش دهنده طبیعی قوای جنسی است. هندوانه دارای ماده مغذی گیاهی یا “گیامغذی” به نام سیترولین است که به عنوان یک ترکیب افزایش دهنده میل جنسی شناخته می‌شود.

این ماده مغذی در بدن به آرژنین تبدیل می‌شود که به انبساط رگ‌های خونی در ناحیه آلت تناسلی کمک می‌کند و این امر باعث افزایش جریان خون در این ناحیه و افزایش کیفیت رابطه جنسی می‌شود.

بامیه

برای درمان زودانزالی آقایان چه بخوریم؟ یکی از دلایل اصلی بروز زود‌انزالی کمبود ویتامین K، ویتامین A و زینک است. بامیه دارای مقادیر فراوانی از این مواد مغذی است که می‌توانند منجر به بهبود کیفیت رابطه جنسی شما شوند.

درمان سریع زود انزالی-4

عدس

عدس یکی از حبوبات با ارزش تغذیه‌ای بالا است که غنی از فولیک اسید و پروتئین‌های مختلف است که باعث افزایش تعداد اسپرم‌ها می‌شود و همچنین مانع از زود‌انزالی می‌شود.

شکلات تلخ

اگر دچار زود‌انزالی هستید و این پرسش در ذهن شما وجود دارد که برای درمان زود‌انزالی چه چیزی بخوریم؟ پاسخ شما شکلات تلخ است؛ شکلات تلخ دارای ترکیبی به نام آناندامین است که باعث بهتر شدن خلق و خو می‌شود.

همچنین به دلیل داشتن آرژنین، باعث افزایش تولید دوپامین و سروتونین می‌شود. علاوه بر این موارد، نقش مهمی در کاهش استرس اضطراب و ناتوانی‌های جنسی مثل زود‌انزالی دارد.

تخم مرغ

تخم مرغ در دسته غذاهای دارای ارزش تغذیه‌ای بالا قرار دارد که یک منبع غنی از پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای درمان خانگی زود‌انزالی آقایان است.

وجود تیامین و ویتامین B1 در ترکیبات تخم مرغ به این مسئله کمک می‌کند.

مارچوبه

مارچوبه دارای گلیکوئیدها و مواد مغذی با منشاء گیاهی است که باعث افزایش قوای جنسی می‌شود.

درمان سریع زود انزالی-5

کرفس

مسائل روانشناختی یکی از دلایل اصلی بروز زود‌انزالی است؛ اضطراب و استرس باعث تحریک نورون‌های عصبی خاصی می‌شوند که منجر به بروز زود‌انزالی در آقایان می‌شود.

کرفس منبع غنی از ویتامین‌های B2 و B6 است که به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند.

قارچ

قارچ شیتاکه حاوی مواد مغذی مثل زینک و ویتامین D است؛ مصرف زینک به افزایش سطح تستسترون کمک می‌کند و باعث افزایش قدرت عضلانی می‌شود و به این ترتیب می‌تواند نقش موثری در کاهش زود‌انزالی داشته باشد.

آشواگاندا

آشواگاندا یکی از گیاهان سنتی است که خواص زیادی برای سلامت جنسی دارد. آشواگاندا با افزایش میل جنسی، مانع از بروز زودانزالی می‌شود.

اسفناج

اسفناج به دلیل داشتن فولات، نقش مهمی در عملکرد جنسی مردان دارد. اسفناج به حفظ فولیک اسید در جریان خون کمک می‌کند و این کار ارتباط مستقیمی با کم شدن مشکلات مربوط به زود‌انزالی دارد.

درمان سریع زود انزالی-6

چه غذاهایی برای زود‌انزالی مضر است؟

به طور حتم غذاهایی که مصرف می‌کنید در تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیر دارند و این تاثیر می‌تواند بر فعالیت جنسی شما هم اثرگذار باشد با آگاهی داشتن به این مسئله می‌توانید انتخاب‌های هوشمندانه‌ای از غذاها و خوراکی‌ها داشته باشید.

در ادامه به غذاهایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای درمان زود‌انزالی مضر باشند و کیفیت زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند:

  • غذاهای دارای قند و نشاسته زیاد مثل نان سفید، برنج و سیب زمینی؛
  • فست‌فودها و غذاهایی مثل پیتزا و پاستا؛
  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا و دارای الکل؛
  • گوشت قرمز؛
  • و اسیدهای چرب ترانس.

تغییر عادت‌های غذایی روزانه به شما کمک می‌کند که علائم زود‌انزالی را بهتر مدیریت کنید.

درمان سریع زود انزالی-7

درمان زود‌انزالی در طب سنتی به چه شکل است؟

در طب سنتی علت بروز زود‌انزالی مربوط به سردی و تجمع بلغم است. همچنین علاوه بر عوامل روانشناختی مثل اضطراب و افسردگی، عفونت یا التهاب پروستات هم در این مسئله نقش دارند.

در طب سنتی در کنار داروهایی که پزشک تجویز می‌کند می‌توانید راه‌های خانگی زیر را برای درمان خانگی زود‌انزالی انجام دهید:

  • استفاده از رایحه‌ها و بوهای خوش در محیط خانه؛
  • استفاده از دمنوش‌ها و عرقیجات گیاهی مثل گل گاوزبان و سنبل‌الطیب، عرق بیدمشک و بهارنارنج؛
  • مصرف فالوده سیب و گلابی؛
  • هسته انبه، عناب و تمبر هندی هم از گیاهان دارویی موثری برای درمان زود‌انزالی مردان هستند.

کلام پایانی

ما در این مطلب به شکل نسبی اشاره کردیم که برای زودانزالی آقایان چه بخوریم. زودانزالی می‌تواند برای بیشتر آقایان اتفاق بیفتد، اما اگر احساس می‌کنید که به طور مرتب اتفاق می‌افتد، راه‌هایی برای رفع آن وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها استفاده از غذاهایی است که ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن شما را تامین می‌کنند.

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، نقشی حیاتی در درمان زودانزالی ایفا می‌کنند، اما توجه داشته باشید که هیچ راه‌حل سریع یا آسانی وجود ندارد که در واقع معجزه کرده و مشکل شما را به سرعت برطرف کند.

با مراجعه به پزشک، در کنار تغییر سبک زندگی و قرار دادن رژیم‌های‌‌ غذایی سالم در برنامه روزانه خودتان می‌توانید به صورت تدریجی به این مشکل غلبه کنید و تجربه متفاوتی از رابطه جنسی خود داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا