;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

با انجام دادن این کارها چربی زیر شکمت رو در کوتاه ترین زمان آب کن

راه های آب کردن چربی زیر شکم: چربی‌های زیر شکم یکی از خطرناک‌ترین چربی‌ها هستند، چرا که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به شدت افزایش می‌دهد. این چربی‌ها در کبد و کلیه ذخیره می‌شوند و خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی و دیابت را افزایش می‌دهند. احتمالا به چربی زیر شکم‌تان، احساس خوبی ندارید و می‌خواهید بدانید این چربی از کجا آمده و دلیلش چیست؟ وقتی علت وجود این چربی‌ها را بدانیم، راحت‌تر می‌توانیم برای رفع آن اقدام کنیم. انواع دلایل وجود چربی زیر شکم و راه حل های از بین بردن آن را در این مطلب از بخش سلامت در مجله اینترنتی گفتنی با شما همراه هستیم.

این را هم بخوانید: بهترین ورزش ها برای درمان سنگ کلیه رو بشناسید

۱. رژیم غذایی نامناسب و کمبود فعالیت بدنی

محصولات غذایی که دارای چربی‌های ترانس بالایی هستند مانند غذاهای فرآوری شده، قند و چربی اشباع شده می‌توانند به چربی اضافی زیرشکم کمک کنند. این غذاها کالری بالا و مواد مغذی کمی دارند و می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکم شود.

علاوه بر این، عدم فعالیت بدنی غالبا منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکمی می‌شود. عدم فعالیت بدنی می‌تواند منجر به کاهش توده عضلانی و متابولیسم و در نتیجه باعث ذخیره چربی در بدن شما شود. تمرکز بر رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی و انجام فعالیت بدنی منظم برای حفظ وزن سالم ضروری است.

۲. استرس بیش از حد و کمبود خواب

استرس بیش از حد و کمبود خواب می‌تواند با افزایش سطح کورتیزول به چربی شکم کمک کند. استرس مزمن نیز منجر به پرخوری و افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم خواهد شد. علاوه بر این موارد، کمبود خواب بر چربی زیر شکم مؤثر است. در واقع هورمون‌هایی وجود دارند که اشتها را تنظیم می‌کنند، کمبود خواب باعث اختلال عملکرد این هورمون‌ها می‌شود و در نتیحه حفظ وزن سالم دشوارتر خواهد شد.

این مطلبم ببین: آب نشدن شکم و پهلو: ۱۴ دلیل اصلی آب نشدن شکم و پهلو که نمی دانستید!

این مطلب هم مفیده: نوشیدنی کاهش وزن: ۴ نوشیدنی که تا عید لاغرت میکنه!

راه های آب کردن چربی زیر شکم در کمترین زمان

۳. مشکلات ناشی از عدم تعادل هورمونی

این یک مشکل رایج به خصوص در زنان است و به دلایل مختلفی می‌تواند منجر به افزایش چربی زیر شکم شود. یکی از نگرانی‌های اصلی تغییر سطح استروژن در بدن زنان است.

هنگامی که سطح استروژن بالا باشد، این تمایل وجود دارد که بدن چربی را در باسن و ران ها ذخیره کند. از نظر علمی، زمانی که سطح استروژن در بدن فرد پایین باشد، بدن تمایل دارد چربی را در ناحیه شکم ذخیره کند. راهکار مقابله با این موضوع، انجام مرتب ورزش و حرکات زیر شکم و داشتن رژیم غذایی مناسب است.

۴.داروها و بیماری‌ها

برخی از داروها و شرایط پزشکی می‌توانند نقش مهمی در تجمع چربی زیر شکم داشته باشند. داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و کورتیکواستروئیدها خیلی از اوقات، به عنوان یک عارضه جانبی باعث افزایش وزن شوند.

همچنین، شرایط پزشکی مانند PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک، کم کاری تیروئید و سندرم کوشینگ نیز می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکم شود. علاوه بر این موارد، درمان‌های پزشکی خاص، مانند پرتودرمانی و شیمی‌درمانی هم، می‌توانند باعث افزایش وزن و چربی در ناحیه شکم و پهلو شوند.

راه های آب کردن چربی زیر شکم

چگونه چربی زیر شکم را آب کنیم؟

بعد از اینکه لیست بالا را درباره دلایل زیر شکم خواندید، دقت کنید که کدام مورد در شما باعث تجمع چربی زیرشکم شده است؟ و سپس آن را اصلاح کنید. در زیر چند توصیه مهم برای مبارزه با این چربی‌ها می‌کنیم.

  1. استرس و اضطرب را از خود دور کنید!
  2. زمان و کیفیت خواب‌تان را مدیریت کنید!
  3. رژیم غذایی مناسب و سالمی داشته باشید!
  4. تحرک داشته باشید و ورزش زیر شکم انجام دهید!

برای چربی سوزی زیر شکم، باید برنامه غذایی  و ورزشی مناسبی داشته باشید. اکثر حرکات ورزشی مربوط به شکم، عضلات شکمی چندگانه را مورد هدف قرار می‌دهند. بنابراین با هر تکرار چربی سوزی را بالا خواهند برد.

 

این مطالب هم جالبه:

بهترین ادویه برای کاهش وزن: با این ادویه تا عید لاغرتر شو!

چاقی شکم و پهلو در زنان و مردان: ۱۰ غذا که علت اصلی بزرگ شدن شکم در زنان و مردان می شود

با این روش های ساده ورم لبهاتو به راحتی درمان کن

نحوه دم کردن چای کشمش و فواید بی نظیر آن بر سلامتی بدن

5 ماده غذایی مضر برای پوست و مو که باید به آنها نه بگویید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا