;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

آیا از عوارض تخم کتان چیزی می دانید؟

عوارض تخم کتان: این یک واقعیت است که دانه کتان برای گیاهخواران مهم است زیرا دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است. همچنین سرشار از فیبر است و یک گزینه غذایی خوب است. بسیاری از مواد شیمیایی طبیعی در محتوای آن به ویژه برای زنان مهم است. این دانه در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، اما بسیاری از افراد از عوارض احتمالی آن بی اطلاع هستند. این عوارض معمولاً در نتیجه مصرف بیش از حد و کنترل نشده رخ می دهد. در بخش سلامت امروز به عوارض جانبی دانه کتان خواهیم پرداخت. با وب سایت گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

10 عوارض جانبی تخم کتان که باید بدانید:

جالب است بدانید: 11 درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود

عوارض تخم کتان-ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود

در مطالعات آزمایشگاهی بیان شده است که بذر کتان به خصوص قهوه ای رنگ می تواند باعث ایجاد حساسیت شود. اگرچه نادر است، اما می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شدید و در نتیجه افزایش خطر تنگی نفس، افت فشار خون و آنافیلاکسی شود. سایر عوارض جانبی عبارتند از استفراغ، حالت تهوع و درد شکم.

برای این روزها خیلی مهمه: 10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

ممکن است مدفوع را رقیق کند-عوارض تخم کتان

فیبر فراوان در دانه کتان خاصیت ملین دارد. بنابراین، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد ناراحتی در ناحیه شکم، افزایش دفعات توالت رفتن و بر حرکات روده شود. حتی ممکن است اسهال هم داشته باشید. اگر این بیماری درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات سلامتی پیچیده ای مانند کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر شود. بنابراین، کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون و دیورتیکولیت هستند، هرگز نباید از دانه کتان استفاده کنند.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

زمان انعقاد را طولانی می کند-عوارض تخم کتان

عوارض تخم کتان

مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد خون لخته شدن خون را سخت تر می کند. انعقاد لزوما اتفاق نمی افتد، اما مدت آن به طور جدی طولانی می شود. گاهی اوقات نیز می تواند باعث خون در استفراغ و مدفوع شود.

قابل توجه کسانی که می خواهند باردار شوند!

هنگامی کهتخم کتان بیش از حد مصرف شود، اثراتی ایجاد می کند که شبیه استروژن در بدن است و بنابراین می تواند چرخه قاعدگی را مختل کند و بارداری را دشوار کند. همچنین خطر ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، فیبروم رحم، اندومتریوز، سرطان های تخمدان و رحم را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث ناباروری می شود.

در بارداری ایمن نیست-عوارض تخم کتان

عوارض تخم کتان-در بارداری ایمن نیست

مطالعات نشان می دهد که مصرف بذر کتان در دوران بارداری ممکن است به مادر و کودک آسیب برساند. بنابراین از مصرف چیزهایی با اثرات هورمونی خودداری کنید.

حتما بخوانید: 5 دمنوشی که به شما در درمان کبد چرب کمک می کند

ممکن است روده ها را مسدود کند

کارشناسان بیان می کنند که مصرف بیش از حد دانه کتان یا نوشیدن آب بسیار کم در هنگام مصرف آن می تواند منجر به انسداد مری و روده شود. به کسانی که قبلاً چنین بیماری هایی دارند توصیه می شود که کاملاً از دانه کتان دوری کنند. افراد مبتلا به اسکلرودرمی نیز باید از امگا 3 دوری کنند زیرا ممکن است فوراً دچار یبوست شوند. در نتیجه حرکات روده متوقف می شود و وضعیت بدتر می شود.

ممکن است التهابات را کاهش دهد

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه کتان با ساختارهای پلاک مانند در عروق و التهاب مزمن در انتهای عروق مخالف است. با این حال، عکس این موضوع را می توان در برخی مطالعات مشاهده کرد. زیرا برخی از کارشناسان معتقدند که بذر کتان در التهاب موثر نیست و حتی ممکن است در مصرف زیاد التهاب را بدتر کند.

باید بدانید: خواص و فواید رازیانه چیست؟ چگونه مصرف می شود؟

عضلات چشم را مختل می کند-عوارض تخم کتان

عوارض تخم کتان-عضلات چشم را مختل می کند

ماهیچه های چشم در اثر مصرف زیاد بذر کتان آسیب می بینند. این به دلیل مصرف بیش از حد اسید آلفا لینولئیک در آن است.

ممکن است باعث سرطان شود

گفته می شود زنانی که بیش از حد تخم کتان مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. در مردان، خطر ابتلا به سرطان پروستات افزایش می یابد.

همچنین بخوانید: 10 ماده غذایی برای کمک به کاهش نفخ

سایر عوارض جانبی تخم کتان

گفته شده است که دانه کتان می تواند سطح قند خون را افزایش دهد، بنابراین اگر دیابت دارید، باید از مصرف آن و مکمل های امگا 3 خودداری کنید. همچنین می تواند ناراحت کننده و خطرناک باشد، زیرا خطر خونریزی را افزایش می دهد.

کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نیز باید از دانه های کتان دوری کنند تا از تداخلات دارویی جلوگیری کنند.
برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف بیش از حد بذر کتان می تواند باعث اختلال دوقطبی شود.

لینک های مرتبط:

4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

خواص اسفناج: چرا باید اسفناج را خام بخوریم؟

خواص بی نظیر گزنه برای درمان دیابت و فشار خون

کالری هر عدد خرما+ آیا خرما برای سلامتی مفید است؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا